• Apgrejdovali smo forum na XenForo 2.1.1, ukoliko imate predloga vezanih za izgled ili funkcionalnost foruma, ili ukoliko naletite na neki problem, javite nam OVDE

    DEFINISALI SMO PRAVILA FORUMA. Pročitajte ih, pojaviće se automatski kada krenete da čitate nešto!

Automobili

CAR

PCAXE Addicted
Učlanjen(a)
16.04.2009.
Poruka
1.694
Rezultat reagovanja
0
Moja konfiguracija
CPU & cooler:
Intel® Core™ i7-920 @ 4.4GHz (21x210) HT-off / Noctua NH-D14
Motherboard:
Gigabyte EX58-UD5
RAM:
3x2GB Mushkin Blackline PC3-12800 CL7 1600MHz @ 1680MHz 7-9-7-24 1T
VGA & cooler:
PowerColor Radeon HD 5850 @ 950/1275MHz
Display:
Samsung SyncMaster T220
HDD:
Crucial RealSSD C300 128GB / Samsung Spinpoint F4EG 2TB
Sound:
Creative Labs Sound Blaster X-Fi Titanium Fatal1ty Pro Series / Logitech Z-5500 Digital
Case:
Cooler Master Cosmos S
PSU:
Cooler Master Real Power M1000
Optical drives:
Samsung SH-S203B
Mice & keyboard:
Logitech MX 1100 / Logitech Wave Keyboard
Internet:
aDSL 1024/128
OS & Browser:
Windows XP Professional Edition Service Pack 2 / Windows 7 Ultimate 64-bit
Other:
PowerColor TV Wonder 650 / Corsair Flash Voyager GTR 32GB / Apacer HT203 200X 1GB
Strasno... sa'ranise Veyrona :D

Sad je onaj SS na redu :P
(BTW, za kol'ko taj fata stotku, zna li se?)
 

d0minat0r

PCAXE OC team
Učlanjen(a)
01.04.2009.
Poruka
3.633
Rezultat reagovanja
58
Moja konfiguracija
VGA & cooler:
Gainward 4850 512DDR3
Display:
Viewsonic 24"
HDD:
seagate 500Gt Single P
Case:
/
Optical drives:
Samsung 203D
Mice & keyboard:
A4tech oscar X 748K i microsoft ergo natural 4000
Internet:
ADSL 4Mbit
OS & Browser:
WIN7
ma jos nista
NEgo jel os' majcu switzer :D nesto spominju da oce da prave :D
 

CAR

PCAXE Addicted
Učlanjen(a)
16.04.2009.
Poruka
1.694
Rezultat reagovanja
0
Moja konfiguracija
CPU & cooler:
Intel® Core™ i7-920 @ 4.4GHz (21x210) HT-off / Noctua NH-D14
Motherboard:
Gigabyte EX58-UD5
RAM:
3x2GB Mushkin Blackline PC3-12800 CL7 1600MHz @ 1680MHz 7-9-7-24 1T
VGA & cooler:
PowerColor Radeon HD 5850 @ 950/1275MHz
Display:
Samsung SyncMaster T220
HDD:
Crucial RealSSD C300 128GB / Samsung Spinpoint F4EG 2TB
Sound:
Creative Labs Sound Blaster X-Fi Titanium Fatal1ty Pro Series / Logitech Z-5500 Digital
Case:
Cooler Master Cosmos S
PSU:
Cooler Master Real Power M1000
Optical drives:
Samsung SH-S203B
Mice & keyboard:
Logitech MX 1100 / Logitech Wave Keyboard
Internet:
aDSL 1024/128
OS & Browser:
Windows XP Professional Edition Service Pack 2 / Windows 7 Ultimate 64-bit
Other:
PowerColor TV Wonder 650 / Corsair Flash Voyager GTR 32GB / Apacer HT203 200X 1GB
Otju, sto da ne :P
 

Avijon

PCAXE Member
Učlanjen(a)
08.10.2010.
Poruka
99
Rezultat reagovanja
4
Moja konfiguracija
Da, upravo tako. Jok, nego ces ti da gasis LC, kao veliki majstor voznje - pa ces da teras 14 sekundi do stotke, jer ce auto da ti proklizava i potpisuje prvih 300 metara dok u'vati trakciju.


Odakle li si samo ti ispao, da mi je znati...
Uh, čoveče! Meni ovo izgleda kao da pokušavaš da me uvrediš?

Al' samo ne poznaješ materiju. GT-R ima poznatih problema sa menjačem, što čak i piše u uputstvu za upotrebu, da, ako se prečesto koristi LC, dolazi do kvara koji ne spada pod garanciju, pa ako si voljan da platiš preko 20.000 samo za tu popravku, ti ga slobodno vozi 0-100 za fabrički deklarisanih 3.2 (serijski model), ili lepo isključi LC i vozi cca. 4 sec..

Odakle si ti ispao?
 

Shiki

PCAXE OC team
Učlanjen(a)
01.04.2009.
Poruka
1.609
Rezultat reagovanja
1
Moja konfiguracija
CPU & cooler:
.
RAM:
4GB DDR3 1066MHz
Display:
LG LC55 42"
HDD:
Kingston V+ 128GB|WD GREEN 1TB (Icy Box)| 160GB WD Passport
Sound:
Logitech Z5500
Mice & keyboard:
Apple Magic Mouse|Apple Wireless Keyboard
Internet:
Cable 8096/384
OS & Browser:
Snow Leopard 10.6.6 :)
Other:
Macbook White Unibody
Mislim da si ti sve pobrkao, launch ne sme da se iskljucuje a ne obrnuto... Malo nisi lepo iscitao materiju :)
 

CAR

PCAXE Addicted
Učlanjen(a)
16.04.2009.
Poruka
1.694
Rezultat reagovanja
0
Moja konfiguracija
CPU & cooler:
Intel® Core™ i7-920 @ 4.4GHz (21x210) HT-off / Noctua NH-D14
Motherboard:
Gigabyte EX58-UD5
RAM:
3x2GB Mushkin Blackline PC3-12800 CL7 1600MHz @ 1680MHz 7-9-7-24 1T
VGA & cooler:
PowerColor Radeon HD 5850 @ 950/1275MHz
Display:
Samsung SyncMaster T220
HDD:
Crucial RealSSD C300 128GB / Samsung Spinpoint F4EG 2TB
Sound:
Creative Labs Sound Blaster X-Fi Titanium Fatal1ty Pro Series / Logitech Z-5500 Digital
Case:
Cooler Master Cosmos S
PSU:
Cooler Master Real Power M1000
Optical drives:
Samsung SH-S203B
Mice & keyboard:
Logitech MX 1100 / Logitech Wave Keyboard
Internet:
aDSL 1024/128
OS & Browser:
Windows XP Professional Edition Service Pack 2 / Windows 7 Ultimate 64-bit
Other:
PowerColor TV Wonder 650 / Corsair Flash Voyager GTR 32GB / Apacer HT203 200X 1GB
Vidis, ova tema ima vec 311 strana, a od tih 311 - bar na 15 cistih se raspravljalo o GT-R-u, menjacu i LC-u. Tako da je to vec davno apsolvirana tema, i na kojim modelima se desava, i u kom procentu, i da je i da li je ispravljeno na novijim... zaista ima dosta informacija, tako da nemoj mi o poznavanju materije. Uzmi ti bolje i proguglaj malo, svasta mozes *korisno* da nadjes na ovu temu. U stvari, ne moras da guglas - trazi u okviru ove teme, svasta moze da se nadje... da ponavljam(o) pricu pod 28. put vala ne ide.

BTW, malo si mi kontradiktoran u ova dva posta... ili se to samo meni cini. Naime, u prvom kazes da ako se gasi LC, "menjac ce puci" (teska budalastina, inace... mora da se napomene)... dok u ovom drugom velis, i to jos kazes da tako pise u uputstvu, da ce menjac da se pokvari (pukne, jel'?) ako se pak koristi LC, i to precesto?
Pa dobro - sta je onda od ova dva?

I ako bi mogao da mi skeniras to iz manual-a, bas bih voleo da procitam... samo ako ti nije tesko.


Te zbog svega ovoga sto sam rekao, odnosno, onoga sto si ti sve rekao - usledilo je ono pitanje... a i dalje stoji.
 

Avijon

PCAXE Member
Učlanjen(a)
08.10.2010.
Poruka
99
Rezultat reagovanja
4
Moja konfiguracija
Činjenica je da nisam prelistao prethodnih 311 stranica, oprostite mi na tome.
Činjenica2, nije u pitanju LC već VDC, mada ne mogu jedan bez drugog, što se tiče tog claimed 0-100.
Činjenica3, ne vidim poentu napraviti nešto i nazvati ga "Race car", tvrditi da može ovo-i-ono, a zapravo i nije baš tako.


Povukao bih se iz dalje diskusije o GT-R-u
 

CAR

PCAXE Addicted
Učlanjen(a)
16.04.2009.
Poruka
1.694
Rezultat reagovanja
0
Moja konfiguracija
CPU & cooler:
Intel® Core™ i7-920 @ 4.4GHz (21x210) HT-off / Noctua NH-D14
Motherboard:
Gigabyte EX58-UD5
RAM:
3x2GB Mushkin Blackline PC3-12800 CL7 1600MHz @ 1680MHz 7-9-7-24 1T
VGA & cooler:
PowerColor Radeon HD 5850 @ 950/1275MHz
Display:
Samsung SyncMaster T220
HDD:
Crucial RealSSD C300 128GB / Samsung Spinpoint F4EG 2TB
Sound:
Creative Labs Sound Blaster X-Fi Titanium Fatal1ty Pro Series / Logitech Z-5500 Digital
Case:
Cooler Master Cosmos S
PSU:
Cooler Master Real Power M1000
Optical drives:
Samsung SH-S203B
Mice & keyboard:
Logitech MX 1100 / Logitech Wave Keyboard
Internet:
aDSL 1024/128
OS & Browser:
Windows XP Professional Edition Service Pack 2 / Windows 7 Ultimate 64-bit
Other:
PowerColor TV Wonder 650 / Corsair Flash Voyager GTR 32GB / Apacer HT203 200X 1GB
Nemoj da se povlacis, zaista nema potrebe... i hvala ti puno na ovom scan-u, odmah da ti kazem ;)

A sto se pak cinjenica tice... OK, nisi procitao prethodnih 311 strana, bice ti oprosteno :P, samo je poenta da se vec pricalo nadugacko i nasiroko o LC-u ovog Nissan-a ;)
I cinjenica 2 - LC i VDC mu dodju jedno te isto, slazemo se ;)
Cinjenica 3 - sta to on pa ne radi? Jel' tebe ili bilo koga drugog neko tera da gasite LC? Vozi auto tako kako si ga isterao iz fabrike... ionako, ako ti je cilj da jurcas od semafora do semafora i potezes se sa Mustanzima i Korvetama (USA trziste :P), drzi LC na enabled - bices brzi. Neces spaljivati gume uzalud. Neces s*ebati menjac.

It's that simple.
 
Poslednja izmena od urednika:

misticx

PCAXE OC team
Učlanjen(a)
01.04.2009.
Poruka
953
Rezultat reagovanja
20
Moja konfiguracija
PC / Laptop Name:
DELL Latitude 7480
CPU & cooler:
AMD TR2 2920X @4.3GHz @ EK-FB ASUS X399 Monoblock & 2 x EK-CoolStream SE 360 @ Corsair LL120 RGB
Motherboard:
ASUS X399 ROG ZENITH EXTREME
RAM:
32GB DDR4 CORSAIR VENGEANCE RGB PRO 3000MHz
VGA & cooler:
ASUS GTX 1080TI STRIX GAMING @ EK-FC1080 GTX Ti Strix RGB
Display:
27" ASUS VG278Q 144Hz + 27" ACER V276HL + 27" LG 4K UK650-W
HDD:
Samsung 950PRO 512GB M.2 NVMe + 2x Samsung 860 EVO 1TB + 2x Samsung 850 EVO 250GB & QNAP 12TB
Sound:
Logitech Z-5500 Digital & Razer Mano' War 7.1 Wireless
Case:
Phantex Evolv X
PSU:
EVGA SuperNOVA 850 G2 850W
Optical drives:
none
Mice & keyboard:
Razer Lancehead TE @ Razer Gigantus & Corsair Vengence K90
Internet:
SBB 100/10Mb
OS & Browser:
Windows 10 x64 Pro
Ja sam shikiju poslao PM nisam imao srca vise ovde da pisem ali 2.31 pa sad nek ostali placu :rotf: mislim da nema konkurenciju mozda jedino Delta S4
Upravo tako, Delta S4 sa svojih 480konja i kombinacijom superchargera i turbo chargera gotovo da nije imala nikakav turbo lag,sto joj je omogucavalo akceleraciju na zemljanoj podlozi 0-100 za 2.3 sek. Pitaj boga kako bi to ubrzavalo na asfaltu uz neke slikove :)
 

Avijon

PCAXE Member
Učlanjen(a)
08.10.2010.
Poruka
99
Rezultat reagovanja
4
Moja konfiguracija
Nemoj da se povlacis, zaista nema potrebe...
Ajde, kad si toliko fin, ostaću :D

I cinjenica 2 - LC i VDC mu dodju jedno te isto, slazemo se ;)
A?? Kako sad to? :)

Cinjenica 3 - sta to on pa ne radi? Jel' tebe ili bilo koga drugog neko tera da gasite LC? Vozi auto tako kako si ga isterao iz fabrike... ionako, ako ti je cilj da jurcas od semafora do semafora i potezes se sa Mustanzima i Korvetama (USA trziste :P), drzi LC na enabled - bices brzi. Neces spaljivati gume uzalud. Neces s*ebati menjac.

It's that simple.
Paa, ne radi onih obećanih <4sec 0-100. Mislim, radi. Ako si voljan da izbegneš garanciju. Loša reklama.
Šta, ajde, bude neko veće blato, isključiš VDC da bi se izvukao i usput ispadne s*anje. I oni ti izvuku da je s*anje ispalo usled isključivanja VDCa,al' aj ti dokaži da si bio u blatu?

Npr. K'o kada bi Sony napravio Full HD monitor, ali ne smeš da koristiš 19x10, jer, lupam, može doći do pregrevanja i topljenja okvira. Mislim, ovo napisano je neverovatna glupost :d Al' čisto pokušavam da shvatim zašto stavljati nešto u trkački auto što se ne sme upotrebljavati ako hoćeš da se trkaš onako kako je on za to i namenjen..
 
S

stalja

Guest
Ma pusti ti njih vidiš da se lože na gtr ko drajver na soni :)

Ovaj paket deluje zanimljivo mada iskreno ja bi i dalje terao stock jer auto ima odlične preformanse i upravljivost. Ali me i dalje nervira zato što je i dale u pitanju marka koja pravi mikre.

Da ne bude da k*njam samo za gtr slično mišljenje imam za opel vozila gde mi je glava asocijacija službeni auto.
 
Poslednja izmena od urednika:

Milos

PCAXE Member
Učlanjen(a)
03.04.2009.
Poruka
422
Rezultat reagovanja
0
Moja konfiguracija
CPU & cooler:
Intel|E8400|3.0 GHz
Motherboard:
Gigabyte|GA-EG45M-DS2H
RAM:
KINGSTON|1066MHz DDR2 HyperX|8 GB
HDD:
Western Digital|WD10EADS|2TB
Case:
Chieftec|HM-03SL-OP
PSU:
Cooler Master|RS 450 ACLY
pa sad pravi vw i lubenicare i r32 :P
 

CAR

PCAXE Addicted
Učlanjen(a)
16.04.2009.
Poruka
1.694
Rezultat reagovanja
0
Moja konfiguracija
CPU & cooler:
Intel® Core™ i7-920 @ 4.4GHz (21x210) HT-off / Noctua NH-D14
Motherboard:
Gigabyte EX58-UD5
RAM:
3x2GB Mushkin Blackline PC3-12800 CL7 1600MHz @ 1680MHz 7-9-7-24 1T
VGA & cooler:
PowerColor Radeon HD 5850 @ 950/1275MHz
Display:
Samsung SyncMaster T220
HDD:
Crucial RealSSD C300 128GB / Samsung Spinpoint F4EG 2TB
Sound:
Creative Labs Sound Blaster X-Fi Titanium Fatal1ty Pro Series / Logitech Z-5500 Digital
Case:
Cooler Master Cosmos S
PSU:
Cooler Master Real Power M1000
Optical drives:
Samsung SH-S203B
Mice & keyboard:
Logitech MX 1100 / Logitech Wave Keyboard
Internet:
aDSL 1024/128
OS & Browser:
Windows XP Professional Edition Service Pack 2 / Windows 7 Ultimate 64-bit
Other:
PowerColor TV Wonder 650 / Corsair Flash Voyager GTR 32GB / Apacer HT203 200X 1GB
A?? Kako sad to? :)
Objasnicu (se)...

Koliko je meni poznato, Nissan ne priznaje (ili bar nije priznavao) termin LC. Zato su se i pravili mutavi kada su dolazili ljudi sa pokvarenim menjacem, sve u stilu "ne znamo ti mi sta je to Launch Control... mi to nemamo".
E pa, cisto u tom kontextu - kontam da im je LC=VDC. Manje ili vise. Ako ne bas i dead on.

Sa druge strane, opet ne verujem da imaju odvojene dugmice za gasenje LC-a i VDC-a. Ako se varam, slobodno neka me neko ispravi. Zaista nisam siguran.
Paa, ne radi onih obećanih <4sec 0-100. Mislim, radi. Ako si voljan da izbegneš garanciju. Loša reklama.
Kako pa ne radi <4s sa LC-om upaljenim?
Odakle ti sad pa to?
Šta, ajde, bude neko veće blato, isključiš VDC da bi se izvukao i usput ispadne s*anje. I oni ti izvuku da je s*anje ispalo usled isključivanja VDCa,al' aj ti dokaži da si bio u blatu?
Kad tad, neko ce da ti prikaci kola na komp, pa ce da ti ocita da si napenalio motor na 5-6K obrtaja... pa ce da te priupita "a je li, sine, otkad tebi treba 6 'iljada obrtaja da se izvuces iz blata?" :P


Glupo je za dokazivanje, slazem se... tvoja rec protiv nji'ove, uvek bilo.
 

illidan

PCAXE Addicted
Učlanjen(a)
01.04.2009.
Poruka
6.808
Rezultat reagovanja
3.242
Moja konfiguracija
CPU & cooler:
amd 5800x3d under ek nucleus cr240 dark
Motherboard:
asus proart b550
RAM:
g.skill trident z neo 32gb
VGA & cooler:
nvidia rtx 4070super founders edition
Display:
asus vg27aql1a
HDD:
samsung 980 pro 1tb, samsung 860 qvo 1tb
Sound:
ifi zen dac v2 with presonus eris 3.5, akg k712 pro and kz zs10 pro
Case:
corsair 4000d white airflow with phanteks t30 fans
PSU:
be quiet! dark power 12 750w 80+ titanium
Mice & keyboard:
lamzu atlantis mini and kbd.fans tofu65 e-white
Internet:
optical cable
S

stalja

Guest
Za gtr fanove overite

Nat geo inside supercar Nissan GTR

Bukvalno kompletan razvoj Godzille, od sketcha do Ringa
 

CAR

PCAXE Addicted
Učlanjen(a)
16.04.2009.
Poruka
1.694
Rezultat reagovanja
0
Moja konfiguracija
CPU & cooler:
Intel® Core™ i7-920 @ 4.4GHz (21x210) HT-off / Noctua NH-D14
Motherboard:
Gigabyte EX58-UD5
RAM:
3x2GB Mushkin Blackline PC3-12800 CL7 1600MHz @ 1680MHz 7-9-7-24 1T
VGA & cooler:
PowerColor Radeon HD 5850 @ 950/1275MHz
Display:
Samsung SyncMaster T220
HDD:
Crucial RealSSD C300 128GB / Samsung Spinpoint F4EG 2TB
Sound:
Creative Labs Sound Blaster X-Fi Titanium Fatal1ty Pro Series / Logitech Z-5500 Digital
Case:
Cooler Master Cosmos S
PSU:
Cooler Master Real Power M1000
Optical drives:
Samsung SH-S203B
Mice & keyboard:
Logitech MX 1100 / Logitech Wave Keyboard
Internet:
aDSL 1024/128
OS & Browser:
Windows XP Professional Edition Service Pack 2 / Windows 7 Ultimate 64-bit
Other:
PowerColor TV Wonder 650 / Corsair Flash Voyager GTR 32GB / Apacer HT203 200X 1GB
Za gtr fanove overite

Nat geo inside supercar Nissan GTR

Bukvalno kompletan razvoj Godzille, od sketcha do Ringa
To ono o cemu smo vec diskutovali (poodavno :))... ono iz nekih 7-8-9 delova, ima na YTu?
Ili pak nesto drugo... ?
 

northwood

PCAXE Apprentice
Učlanjen(a)
01.04.2009.
Poruka
56
Rezultat reagovanja
0
Moja konfiguracija
PC / Laptop Name:
MacBook Pro 9,2
CPU & cooler:
Intel Core i7-3520M 2.9 GHz
RAM:
16 GB 1600 MHz DDR3
HDD:
Samsung 840 Pro
OS & Browser:
OS X 10.11.1
neka misljenja o BMW 3-seriji (E46/ od recimo 2001 do 2003/ M54Bxx motor)?
 

zdravkelja

PCAXE Apprentice
Učlanjen(a)
15.04.2009.
Poruka
25
Rezultat reagovanja
0
Moja konfiguracija
CPU & cooler:
Intel Q9450 @3.6GHz + CM Hyper 212
Motherboard:
Asus Rampage Formula
RAM:
Geil BD EVO ONE 4x1GB @1080MHz
VGA & cooler:
MSI Radeon HD4870X2 OC
Display:
HP LP2475W 24'' H-IPS
HDD:
WD Velociraptor 300GB + Seagate Barracuda 1TB
Sound:
Creative X-fi Extreme Gamer Fatal1ty & Logitech Z5500
Case:
CM Stacker 832
PSU:
CM 1000W
Optical drives:
Optiarc DVD-RW AD-7203S SATA
Mice & keyboard:
Razer Lachesis & Razer Tarantula
Internet:
Vektor Cable 1024
OS & Browser:
Windows XP & Windows 7
Other:
Jos 4 CM venta u kucistu, Saitek Cyborg gamepad, HP stampac i to je to...
Mazda je pobedila sa dizajnom. Ja lepsi auto nisam video :)

 

zdravkelja

PCAXE Apprentice
Učlanjen(a)
15.04.2009.
Poruka
25
Rezultat reagovanja
0
Moja konfiguracija
CPU & cooler:
Intel Q9450 @3.6GHz + CM Hyper 212
Motherboard:
Asus Rampage Formula
RAM:
Geil BD EVO ONE 4x1GB @1080MHz
VGA & cooler:
MSI Radeon HD4870X2 OC
Display:
HP LP2475W 24'' H-IPS
HDD:
WD Velociraptor 300GB + Seagate Barracuda 1TB
Sound:
Creative X-fi Extreme Gamer Fatal1ty & Logitech Z5500
Case:
CM Stacker 832
PSU:
CM 1000W
Optical drives:
Optiarc DVD-RW AD-7203S SATA
Mice & keyboard:
Razer Lachesis & Razer Tarantula
Internet:
Vektor Cable 1024
OS & Browser:
Windows XP & Windows 7
Other:
Jos 4 CM venta u kucistu, Saitek Cyborg gamepad, HP stampac i to je to...
A uz Mazdu, Aston Martin je i meni jedan od najlepsih automobila. DB8, DB9, Vanquish, Vantage... Pored njih jos i Ferari GTB 599 :)
 
S

stalja

Guest
neka misljenja o BMW 3-seriji (E46/ od recimo 2001 do 2003/ M54Bxx motor)?
c/p sa cbc.rs foruma od člana overspeed koji ih je doktorirao

Pre svega pozdrav i dobrodošao na forum, na pravom si mestu

Što se tvog pitanja tiče, mogao si da upotrebiš search opciju, o E46 i posebno o motorima BMW-a tih godišta je pisano naširoko i nadugačko, neretko upravo od strane moje malenkosti Ja ću opet napisati ono najglavnije, a tebi svakako predlažem da u bazi foruma potražiš više informacija o ovom modelu i konkretno, problemima koji su pratili pojedine motore, kao i detaljna objašnjenja karakterističnih problema koji se kod ovog automobila javljaju i načine kako da to prepoznaš pri kupovini i tako izbegneš skupe naknadne popravke i servisiranja.

Karakteristični i česti problemi ove generacije su, nevezano za motorizaciju, aluminijumsko vešanje tj. trouglasta aluminijumska ramena koja brzo stradaju zbog "kvalitetnih" puteva, naročito ako se auto vozi na felnama većim od 16" i niskim profilom gume, sporadično i ostali problemi sa vešanjem na obe osovine, regulator faze ventilatora klima uredjaja, prekidači ili mehanizmi podizača prozora u vratima, oslabljeni kontakt u zatezaču pojasa u kopči na vozačkom ili suvozačkom sedištu koji pali lampicu za Airbag na instrument tabli, kao i rezervoar servo ulja koji zna da curi i pravi nered po motornom prostoru Ovo su karakteristične stvari koje su se uglavnom javljale kod svih modela, nezavisno od motorizacije pa i izvedbe (sedan, karavan, coupe...) a tu i tamo se javljaju i ostale stvari ali nisu tako česte i ne javljaju se uvek i kod svakog primerka.

U zavisnosti od motorizacije, problemi postaji ozbiljniji i shodno tome, skuplji za popravku. Kod dizela tih godišta problem je bio sa slabo rešenim sistemom klapnica u usisnoj grani tj. rezonantnoj kutiji u usisnoj grani, koje su znale da se polome i dovedu do totalne havarije na motoru. Sem toga, turbine kod tih motora su bile problematične i pravile dosta problema. Situacija se popravila tek od kraja 2004. godine kad je BMW počeo da ugradjuje bolje turbine i kad je revidirao sistem klapni u usisnoj grani. Kod benzinaca ovih godišta, sami motori nemaju karakterističnih problema, ali su znali vrlo često da stradaju kao "kolateralna šteta" nakon otkaza rashladnog sistema odnosno pojedinih njegovih komponenata, pa se ovde preporučuje naročiti oprez i preventivna zamena na prve sumnjive znake jer problem perzistira neko vreme i ljudi tolerišu paljenje lampice za nizak nivo rashladne tečnosti i misle da nije ništa ozbiljno u pitanju, ali ako se ne reaguje na vreme kao što rekoh u jednom momentu svo rashladno sredstvo zna da iscuri za par minuta i u tom slučaju strada motor što je vrlo 'ebena stvar... Dakle kad je motorizacija u pitanju, problema ima a kao što napisah ranije ako te interesuju detalji i načini kako da prepoznaš te probleme pretraži bazu de ne pišem opet u tri toma Mimo toga, benzinci znaju da imaju problema sa protokomerom, senzorima bregaste ili termostatom.

Inače, E46 tih godišta sa 150000 km može da bude, ali eventualno benzinac. Diesel iz recimo 2001. ili 2002. sa predjenih 150000 km je vrlo, vrlo teško naći čak i u Nemačkoj jer jednostavno ti automobili su i kupljeni da se voze "muški", tako da je realnije da su im kilometraže recimo duplo tolike. Benzinci su druga priča, i oni još i mogu da se nadju sa nižim kilometražama a koje nisu "štelovane", a naročito ako nisu u pitanju jače verzije sa većim i jačim motorima. U svakom slučaju, ja sam pre dve godine bio u istoj nedoumici, i na kraju sam zbog svega navedenog ipak uzeo benzinca. Jesu ti dizeli nevidjeno dobri, neverovatno elastični i smešno malo troše za svoje performanse, ali im je čak i redovno servisiranje papreno skupo, zatim jedna originalna dizna recimo košta oko 700 evra, turbina je oko 1400 evra a i jedno i drugo znaju vrlo često da se "jave" na ovim motorima i to upravo na malo ozbiljnijim kilometražama, tj. upravo onda kad krenu da se javljaju ti automobili uglavnom i završe kod nas, a dodaj tome i "visok kvalitet" ovdašnjeg dizela (goriva uopšte) i eto ti odlične kombinacije za katastrofu u najavi... Zato sam ja tako odlučio svojevremeno, a na tebi je da zaključiš za sebe...

Inače što se servisiranja i održavanja tiče, ovo je auto skuplji od nekog proseka klase, ali nije ništa skuplji od direktne konkurencije tj. Audija A4 ili C klase. Ovo je ipak premium segment i to podrazumeva i malo veće troškove. Mali servis mene recimo košta blizu 300 evra, ali za 4-cilindrične motore je izmedju 150 i 200 evra jer su za 6-cilindrične motore malo skuplji i delovi ali mi treba i svih 7 litara motornog ulja, koje je zapravo i najskuplja stavka kad je redovno održavanje u pitanju. Dakle ako gledaš kubikaže do 2000 ccm redovni servis je blizu 200 evra a može i jeftinije ako rešiš da održavaš auto aftermarket delovima, što ti ja svakako ne preporučujem. Što se cena delova tiče, za konkretno moj model, litar originalnog BMW (Castrol) ulja 5W30 je oko 1350 dinara, filter ulja je oko 1200 dinara, filter vazduha 1000 dinara, filter goriva (sa ventilom) oko 5000 dinara, mikrofilter/polen filter oko 1800 dinara, par "silen" blokova napred oko 6000, par stabilizatora na prednjoj osovini oko 5000, pumpa za vodu original BMW-ova oko 10000 dinara itd itd Ponavljam, za 4-cilindrične motore ovo je sve niže za 30-40 %, tako da zavisno šta nameravaš da kupiš uzmi to u obzir... U svakom slučaju, cene jesu kao što rekoh iznad proseka klase ali se u najvećem broju slučaja kod BMW-a stvar svodi na redovno servisiranje i pravovremeno i preventivno uklanjanje manjih kvarova i problema, jer ako se zanemare oni uglavnom dovedu do daleko većih i skupljih popravki, i takve primerke ili treba na vreme prepoznati i pobeći od njih, ili kad je auto već u vlasništvu ne dozvoliti da do toga dodje. Generalno, ako se nadje solidno očuvan primerak, ne bi trebalo da bude puno problema jer je E46 auto koji je i statistički pouzdaniji i manje kvarljiv od recimo Audija A4 i Mercedesa C klase istih godišta (podaci nemačkog ADAC-a i britanskog Reliability Index), ali pošto je to auto koji ljudi vole da malo jače gaze, upravo je i najteže pronaći model koji nije totalno upropašten i zanemarivan po pitanju održavanja. Ako to uspeš, sve ostalo se uglavnom svodi na redovno servisiranje i eventualno par usputnih problema koji ti neće "istresti" celo bogatstvo iz džepa. Medjutim, budi spreman da se o tom autu sutra dosledno i brineš. BMW je brend koji ne toleriše fušeraj i krpež, ako misliš da možeš da "izdržavaš" ovaj auto onda ga kupuj, ako nisi siguran da ćeš moći da izadješ na kraj sa njim, bolje ga zaboravi odmah. Biće bolje i tebi i njemu
 
Vrh