drfedja
CPU Guru
- Učlanjen(a)
- 01.04.2009.
- Poruka
- 3.084
- Rezultat reagovanja
- 14
Moja konfiguracija
PC / Laptop Name:
Dell n5010, Intel Core i3 370M 2.4 GHz, 4 GB DDR3 1333
CPU & cooler:
Intel Core i7 4790K @ 4.5 GHz
Motherboard:
Biostar Hi-Fi Z97WE
RAM:
16GB Kingston HyperX Beast 2400
VGA & cooler:
Sapphire AMD Radeon R9-280X
Display:
Viewsonic VA2342 23" LED, LG 25"Ultrawide, Samsung VA2342 23"
HDD:
Samsung SSD850 Evo 250GB, Kingston 120GB V300 SSD, 2x1GB WD Caviar black
Sound:
Altec Lansing 5100E
Case:
Cooler Master 690-III
PSU:
Cooler Master G650M modular
Optical drives:
N/A
Mice & keyboard:
Keyboard/Mouse Cooler Master Storm
Internet:
Cable
OS & Browser:
Windows 10 Pro 64-bit
Other:
iPhone 6S 64GB
Dizel manje troši od benzinca iz jednog prostog razloga... ima veći stepen kompresije. Kada bi benzinac imao 18:1 trošio bi verovatno manje od dizela, s obzirom da je kalorijska vrednost benzina čak nešto malo veća od dizela. I benzinac i turbodizel troše beskonačno na 100km kada rade u mestu. Jednostavno, ne krećeš se, a motor radi u mestu. Međutim, kod benzinca velike kubikaže kao što je tvoj, kada radi u mestu troši par litara na čas, dok turbodizel troši oko 0.6 litara na čas. To je ujedno i cena veće kubikaže, a potrošnja na čas je direktno povezana sa stepenom kompresije. Takođe i ubrzavanja utiču rapidno na potrošnju, prvo auto ti ima 1.9 tona.Fedja: Drugacije se ponasaju turbodizel i atmo benzinac u potrosnji. Na CLS-u se secam, ostavim ga pola sata da radi u mestu, nakon kratke voznje - prosecna potrosnja sa 10L za taj potez ode gore na 11-12L. Na CL-u, ostavis ga da radi pola sata nakon slicne voznje, potrosnja sa 18L (u gradu) ode na 30L. Verovatno ovo ima veze sa cinjenicom kako dizel kontrolise broj obrtaja i kako varira smesa goriva i vazduha u odnosu na benzin. Dizel kada radi neopterecen moze da znatno smanji kolicinu goriva i time osiromasi smesu, dok benzinac prakticno uvek radi negde blizu onih 14.6:1?
Što se tiče razlike u principu rada između dizela i benzinca, glavna stvar je što kod dizela ne postoji leptir gas, ne dozira se vazduh, nego gorivo. Ako hoćeš veći broj obrtaja, pomera se tzv. SOI (Start Of Injection) i motor ubrzava. Kod dizela je stohiometrijski odnos 1:14.6, međutim to pravi dimnu zavesu. Obično je taj odnos 1:18 ako nećeš dimove, azotne okside itd... Kod mene je dizel tjuniran da pod punim gasom ne ide na preko 1:16 AFR, jer je preko toga sve *****izam, em dimi, em je mala razlika, a veliki rizik od spaljivanja klipova.
Taj odnos se menja kad krstariš autoputem i kad potopiš gas. Pojedini benzinci sa direktnim ubrizgavanjem imaju tzv. "lean burn", gde pri laganom gasu odnos goriva i vazduha ide do 1:50.
Ako ćemo iskreno, mislim da ti je potrošnja na otvorenom pri 120 od oko 10tak litara više nego ok za V8 od 5400 ccm. Nerealno je očekivati od tolikog motora da troši jednocifreno.Inace, verovatno si delom u pravu, nisam ni ja mislio da je citavih 20% razlike samo i iskljucivo u gorivu, gume, asfalt, necivilizovanost nasih vozaca, naplatne rampe i slicno igraju neku ulogu, ali opet - cudno mi je da ni na kratkim potezima gde su uslovi skoro idealni (nema saobracaja, korektan asfalt, konstantna brzina, itd...) ne mogu da uprosecim jednocifrenu potrosnju.
E, da - za kisu... iz Nemacke i Bratislave sam vozio po kisi....kada je bila niza potrosnja.
Poslednja izmena: