Franja
PCAXE Apprentice
- Učlanjen(a)
- 09.12.2018.
- Poruka
- 53
- Rezultat reagovanja
- 16
Moja konfiguracija
Pozdrav forumasi!
Pretrazio sam forum i nisam mogao da nadjem temu o Armi 3, pa cu istu otvoriti ne bi li vam predstavio igru.
Arma 3 je FPS, Sandbox i simulacija, sto uz njen moding tools i kreativne ljude znaci da su mogucnosti u ovoj igri neogranicene. Arma 3 se je na trzistu pojavila 2013. godine i do danas se konstantno nalazi u Top 100 igara na Steam-u. Igra je smestena na ostrvu Altis u Mediteranu, a radnja u 2035. godinu, tokom fiktivnog sukoba izmedju NATO i CSAT snaga. Sama vanila igra i singlplejer nisu naisli na preveliko odusevljenje kod armaholika, ali su MP modovi poput King of the Hill-a i Altis Life-a postali nasiroko poznati.
Necu se puno zadrzavati na KOTH-u i Life-u, ali moram da napomenem da je Arma 3 iznedrila PUBG. Za one koji ne znaju PUBG je nastao kao mod za Armu 3 pod imenom Battle Royal gde je stekao veliku popularnost.
Ono o cemu zelim da pricam jeste Milsim komuna u Armi, odnosno srz igracke baze ove igre. Ono sto je u biti Arme jeste ratovanje i timska igra, a oko toga se je okupio veliki broj igraca i stvorene su velike zajednice sa visokim stepenom organizacije. Zavisno od toga koliki su ljudi zaludjenici za armom i militarijom, imate zajednice koje sebe kategorizuju kao Milsim, sto bi u prevodu znacilo da je to organizacija koja je svoj nacin igranja izradila po uzoru na stvarne jedinice ili vojske, neki cak uvode vojne cinove, dok hardkor fanatici imaju i obracanje po cinu, pa se samim tim igracu sa visim cinom morate obratiti u skladu sa tim, sto je svojevrstan roleplay. Druga kategorija jesu Realism koje takodje odlikuje visok stepen organizacije, ali takve zajednice izbegavaju da sebe grade oko specificne vojske ili jedinice, vec ih odlikuje raznolikost na samim misijama, a takodje nisu ljubitelji cinova i "vojnicenja".
Sta zapravo ovi ljudi igraju? Arma 3 zajedinice se okupljaju u terminima za igru koji se organizuju par puta nedeljno, kada se igraju misije izradjene od strane clanova. Za svaki termin se prave nove misije, a kakva ce misija biti zavisi od kreatora i njegove zamisli, pa se tako jedne nedelje mozete naci u ulozi tenkiste, sledeci put mozete biti padobranac ili guliti kao pesadinac. Posto je Arma slozena igra, a na misijama je veci broj igraca, mora postojati i lanac komande. Na pocektu misije se odredjuje komandant, koji zatim odredjuje komandire odeljnja, timova i raspodeljuje ostale znacajne uloge, ili kao sto je praksa u Milsim zajednicama, odeljenja, timovi i vodovi su vec poznati.
Misije koje se igraju mogu biti COOP ili PvP, ali u vecini slucajeva preferira se kooperativna igra, mnogi se pitaju zasto?
AI u Armi nije glupi bot koga ste mogli da sretnete u COD-u i BF-u. AI u Armi je organizovan u grupe koje se medjusobno koordinisu, pa samim tim, napad na pojedinca ce rezultovati tako sto ce se ostatak njegove grupe (odeljenja ili tima) pojaviti i odgovoriti vam na vatru, baciti dimne bombe i gadjati vas podcevnim bacacima granata, dok ce istovremeno pozvati drugu grupu, koja ce se kretati ka vasem boku i pokusavati da vas opkoli. Takodje, AI je kontrolisan od strane Zevsa, igraca koji iz pticije perspektive preuzima komandu nad AI-em i rukovodi njime, sto znaci da ce mozak vasih protivnika ipak biti igrac.
Kada je u pitanju PvP, on nije nalik ni jednoj drugoj igri, kompetitivna igra u Armi je nesto najpribliznije stvarnosti sto mozete doziveti. PvP u Armi se odlikuje time da od igraca zahteva visok nivo planiranja, svaka nepredvidjena okolnost ili neopreznost moze vas skupo kostati, a jedan metak iz snajpera sa par stotina metara ce vas izbaciti iz partije, pa cete morati da se nacekate u lobiju do pocetka sledece.
Arma ne bi bila nikako interesantna igra da za nju ne postoje modovi. Glavni izvor modova jesu ove zajednice i entuzijasti koji su obogatili igru, pa samim tim, danas je ne zamislivo igrati armu bez ACE (Advanced Combat Environment) moda, koji jos vise produbljuje igru. Kada koristite ACE mod, u koliko imate ranjenog saborca njegovo lecenje nije jednostavno kao u BF igrama, gde bi vi njega podigli prosto tako sto vam je u rukama zavoj i drzite jedan taster, naprotiv u Armi bi morali da svaki ranjeni deo tela posebno previjete, zatim ranjeniku treba dati morfijum ako je u bolovima ili epinefrin ako je u nesvesti. Ranjenik koji je izgubio dosta krvi, mora dobiti transfuziju ako zelite da ga vratite nazad u stroj. Takodje balistika je na visokom nivou, pa ako zelite da pogodite metu na 1000+ metara, treba vam daljina, brzina vetra i tablica sa vrednostima za vasu metak i optiku kako bi bili 100% sigurni u pogodak. Takodje tu je i TFAR mod koji omogucava radio i lokalnu komunikaciju, pa samim tim ako zelite da prenesete komandu drugom odeljenju koje se nalazi na kilometar ili dva od vas, morate imati radio stanicu i frekvenciju vasih saboraca.
Na kraju imamo tu srecu da postoji i domaca modifikacija za ovu igru, SAF (Serbian Armed Forces):
Postoji i nasa domaca zajednica okupljena oko Arme 3 i ovog moda, pod imenom Arma Srbija, spada pod kategoriju Realism zajednica i ima ~50 clanova, ciji sam ja clan. Zajednica ima istoriju dugu 5. godina i odlikuje je jak kolektiv i prijateljska atmosfera, ako ste zaljubljenik ovog zanra, to je pravo mesto. Misije koje se igraju su razlicitog karaktera, primarno to je Srpska Vosjka, ali zapravo uopste nismo gadljivi na Ruske i NATO snage, a cesto smo i u ulozi fiktivnih frakcija, placenika itd.
Pretrazio sam forum i nisam mogao da nadjem temu o Armi 3, pa cu istu otvoriti ne bi li vam predstavio igru.
Arma 3 je FPS, Sandbox i simulacija, sto uz njen moding tools i kreativne ljude znaci da su mogucnosti u ovoj igri neogranicene. Arma 3 se je na trzistu pojavila 2013. godine i do danas se konstantno nalazi u Top 100 igara na Steam-u. Igra je smestena na ostrvu Altis u Mediteranu, a radnja u 2035. godinu, tokom fiktivnog sukoba izmedju NATO i CSAT snaga. Sama vanila igra i singlplejer nisu naisli na preveliko odusevljenje kod armaholika, ali su MP modovi poput King of the Hill-a i Altis Life-a postali nasiroko poznati.
Necu se puno zadrzavati na KOTH-u i Life-u, ali moram da napomenem da je Arma 3 iznedrila PUBG. Za one koji ne znaju PUBG je nastao kao mod za Armu 3 pod imenom Battle Royal gde je stekao veliku popularnost.
Ono o cemu zelim da pricam jeste Milsim komuna u Armi, odnosno srz igracke baze ove igre. Ono sto je u biti Arme jeste ratovanje i timska igra, a oko toga se je okupio veliki broj igraca i stvorene su velike zajednice sa visokim stepenom organizacije. Zavisno od toga koliki su ljudi zaludjenici za armom i militarijom, imate zajednice koje sebe kategorizuju kao Milsim, sto bi u prevodu znacilo da je to organizacija koja je svoj nacin igranja izradila po uzoru na stvarne jedinice ili vojske, neki cak uvode vojne cinove, dok hardkor fanatici imaju i obracanje po cinu, pa se samim tim igracu sa visim cinom morate obratiti u skladu sa tim, sto je svojevrstan roleplay. Druga kategorija jesu Realism koje takodje odlikuje visok stepen organizacije, ali takve zajednice izbegavaju da sebe grade oko specificne vojske ili jedinice, vec ih odlikuje raznolikost na samim misijama, a takodje nisu ljubitelji cinova i "vojnicenja".
Sta zapravo ovi ljudi igraju? Arma 3 zajedinice se okupljaju u terminima za igru koji se organizuju par puta nedeljno, kada se igraju misije izradjene od strane clanova. Za svaki termin se prave nove misije, a kakva ce misija biti zavisi od kreatora i njegove zamisli, pa se tako jedne nedelje mozete naci u ulozi tenkiste, sledeci put mozete biti padobranac ili guliti kao pesadinac. Posto je Arma slozena igra, a na misijama je veci broj igraca, mora postojati i lanac komande. Na pocektu misije se odredjuje komandant, koji zatim odredjuje komandire odeljnja, timova i raspodeljuje ostale znacajne uloge, ili kao sto je praksa u Milsim zajednicama, odeljenja, timovi i vodovi su vec poznati.
Misije koje se igraju mogu biti COOP ili PvP, ali u vecini slucajeva preferira se kooperativna igra, mnogi se pitaju zasto?
AI u Armi nije glupi bot koga ste mogli da sretnete u COD-u i BF-u. AI u Armi je organizovan u grupe koje se medjusobno koordinisu, pa samim tim, napad na pojedinca ce rezultovati tako sto ce se ostatak njegove grupe (odeljenja ili tima) pojaviti i odgovoriti vam na vatru, baciti dimne bombe i gadjati vas podcevnim bacacima granata, dok ce istovremeno pozvati drugu grupu, koja ce se kretati ka vasem boku i pokusavati da vas opkoli. Takodje, AI je kontrolisan od strane Zevsa, igraca koji iz pticije perspektive preuzima komandu nad AI-em i rukovodi njime, sto znaci da ce mozak vasih protivnika ipak biti igrac.
Kada je u pitanju PvP, on nije nalik ni jednoj drugoj igri, kompetitivna igra u Armi je nesto najpribliznije stvarnosti sto mozete doziveti. PvP u Armi se odlikuje time da od igraca zahteva visok nivo planiranja, svaka nepredvidjena okolnost ili neopreznost moze vas skupo kostati, a jedan metak iz snajpera sa par stotina metara ce vas izbaciti iz partije, pa cete morati da se nacekate u lobiju do pocetka sledece.
Arma ne bi bila nikako interesantna igra da za nju ne postoje modovi. Glavni izvor modova jesu ove zajednice i entuzijasti koji su obogatili igru, pa samim tim, danas je ne zamislivo igrati armu bez ACE (Advanced Combat Environment) moda, koji jos vise produbljuje igru. Kada koristite ACE mod, u koliko imate ranjenog saborca njegovo lecenje nije jednostavno kao u BF igrama, gde bi vi njega podigli prosto tako sto vam je u rukama zavoj i drzite jedan taster, naprotiv u Armi bi morali da svaki ranjeni deo tela posebno previjete, zatim ranjeniku treba dati morfijum ako je u bolovima ili epinefrin ako je u nesvesti. Ranjenik koji je izgubio dosta krvi, mora dobiti transfuziju ako zelite da ga vratite nazad u stroj. Takodje balistika je na visokom nivou, pa ako zelite da pogodite metu na 1000+ metara, treba vam daljina, brzina vetra i tablica sa vrednostima za vasu metak i optiku kako bi bili 100% sigurni u pogodak. Takodje tu je i TFAR mod koji omogucava radio i lokalnu komunikaciju, pa samim tim ako zelite da prenesete komandu drugom odeljenju koje se nalazi na kilometar ili dva od vas, morate imati radio stanicu i frekvenciju vasih saboraca.
Na kraju imamo tu srecu da postoji i domaca modifikacija za ovu igru, SAF (Serbian Armed Forces):
Postoji i nasa domaca zajednica okupljena oko Arme 3 i ovog moda, pod imenom Arma Srbija, spada pod kategoriju Realism zajednica i ima ~50 clanova, ciji sam ja clan. Zajednica ima istoriju dugu 5. godina i odlikuje je jak kolektiv i prijateljska atmosfera, ako ste zaljubljenik ovog zanra, to je pravo mesto. Misije koje se igraju su razlicitog karaktera, primarno to je Srpska Vosjka, ali zapravo uopste nismo gadljivi na Ruske i NATO snage, a cesto smo i u ulozi fiktivnih frakcija, placenika itd.
Poslednja izmena: