• Apgrejdovali smo forum na XenForo 2.1.1, ukoliko imate predloga vezanih za izgled ili funkcionalnost foruma, ili ukoliko naletite na neki problem, javite nam OVDE

    DEFINISALI SMO PRAVILA FORUMA. Pročitajte ih, pojaviće se automatski kada krenete da čitate nešto!

Automobili

Avijon

PCAXE Member
Učlanjen(a)
08.10.2010.
Poruka
99
Rezultat reagovanja
4
Moja konfiguracija
kako ne? Aj ti sad idi istrci maraton-tesko. Al uzmi treniraj godinu dana, pa ce ti tih 40km delovati i te kako dostizno. Tako i auto, ako nikad ne predjes 3k rpm, pa posle zelis da mu testiras max speed, tesko ce on uspeti da dostigne najvise obrtaje u poslednjoj brzini. Jednostavno se ulenji, nema tu "naviku" da bude przen
 

Grodos

PCAXE Addicted
Učlanjen(a)
31.07.2010.
Poruka
3.165
Rezultat reagovanja
385
Moja konfiguracija
PC / Laptop Name:
SoulReaper
CPU & cooler:
Ryzen 5900X
Motherboard:
ASUS TUF X570
RAM:
128GB Kingston Beast
VGA & cooler:
RTX 3080 Ti
Display:
LG 32GP850
HDD:
XPG SX8200 Pro 2TB
Case:
MS Titan 2 PRO
PSU:
Corsair HX1200
Mice & keyboard:
Cougar 700K & Logitech G502SE
OS & Browser:
Win 10 64bit
Iskustva sa FSI motorima? Od 1.6 pa na jače...
 

CoyoteKG

PCAXE Member
Učlanjen(a)
01.01.2011.
Poruka
207
Rezultat reagovanja
6
Moja konfiguracija
CPU & cooler:
i7 2600K + CM Hyper 212 EVO
Motherboard:
MSI MPower Z77
RAM:
Kingston 16GB (2x8GB) HyperX Fury Red DDR3 1866MHz
VGA & cooler:
NVIDIA Quadro FX 1800
Display:
Dell U2412m + Samsung 971p
HDD:
Samsung SSD 840 EVO
Sound:
KEF Cresta 3 + Pioneer A-66X
Case:
CM Silencio 650
PSU:
CM GX-450W
Optical drives:
-
Mice & keyboard:
HP
Internet:
10/1
OS & Browser:
Win7 & Chrome
kako ne? Aj ti sad idi istrci maraton-tesko. Al uzmi treniraj godinu dana, pa ce ti tih 40km delovati i te kako dostizno. Tako i auto, ako nikad ne predjes 3k rpm, pa posle zelis da mu testiras max speed, tesko ce on uspeti da dostigne najvise obrtaje u poslednjoj brzini. Jednostavno se ulenji, nema tu "naviku" da bude przen
jel me zahebavas? Ovo ti je ozbiljan odgovor :)? Poredis parce gvozdja koje pokrece gorivo, sa ljudskim bicem?

Auto treba da bude u kondiciji? Je l' treba da ga istrcavam svako jutro pre nego sto krenem na posao?
Da ga napunim dzakovima cementa i teram uzbrdo, kako bi kad idem kasnije uz neku uzbrdicu, on to lakse savladao, bez pola muke :D.
 

_GiBo_

PCAXE Addicted
Učlanjen(a)
15.05.2014.
Poruka
1.843
Rezultat reagovanja
52
Moja konfiguracija
PC / Laptop Name:
_GiBo_
CPU & cooler:
AMD Ryzen r5 1600 + CM Nepton 280l+EK Vardar F3-140ER
Motherboard:
GIGABYTE AX370-GAMING 5
RAM:
Kingston Hyper X Fury 8GB DDR4 - 2666MHz
VGA & cooler:
ASUS R9 280X TOP V2 @ 1180/1750MHz
Display:
DELL P2417H
HDD:
SSD Samsung 840 EVO 120GB + WD Blue 500GB + WD Red 1TB
Sound:
Integrisana/2.0 Genius Wooden
Case:
Fractal Design Define XL R2 Black Pearl + PSU Cover
PSU:
Thermaltake SPS 730M - 730W
Mice & keyboard:
A4 Tech R70 Bloody Wireless, Logitech Deluxe 250
Internet:
SBB Superset - 110/6 Mb/s
OS & Browser:
Windows 10 Pro 64bit // Chrome 64bit
Other:
/Nexus 6P/8.1 Оrео/
Ваљда настају неке наслаге, од "лошег" сагоревања када се вози на ниским обртајима, па после не може да повуче.
 

CoyoteKG

PCAXE Member
Učlanjen(a)
01.01.2011.
Poruka
207
Rezultat reagovanja
6
Moja konfiguracija
CPU & cooler:
i7 2600K + CM Hyper 212 EVO
Motherboard:
MSI MPower Z77
RAM:
Kingston 16GB (2x8GB) HyperX Fury Red DDR3 1866MHz
VGA & cooler:
NVIDIA Quadro FX 1800
Display:
Dell U2412m + Samsung 971p
HDD:
Samsung SSD 840 EVO
Sound:
KEF Cresta 3 + Pioneer A-66X
Case:
CM Silencio 650
PSU:
CM GX-450W
Optical drives:
-
Mice & keyboard:
HP
Internet:
10/1
OS & Browser:
Win7 & Chrome
Pa jedno je voznja u niskim obrtajima, a drugo je normalna voznja, a totalno trece svakodnevni trening od 190km/h
 

Vule

PCAXE Addicted
Učlanjen(a)
02.04.2009.
Poruka
1.954
Rezultat reagovanja
193
Moja konfiguracija
CPU & cooler:
Ryzen 7 5800X3D / Arctic Liquid Freezer II 360
Motherboard:
Gigabyte B550 Aorus Elite AX V2
RAM:
32GB Geil Orion 3600Mhz
VGA & cooler:
XFX Merc RX6900XT
Display:
Dell S3222DGM
HDD:
Kingston Fury Renegade 1TB / Samsung 970 EVO Plus 1TB
Case:
Lian Li 011 Dynamic EVO
PSU:
ASUS ROG 750W Gold
Često čujem taj izraz za "ulenjen auto".
Nije mi jasno uopste kako auto moze da se ulenji...
Kako ne može, ajde uzmi nekog Stila JTD recimo koji je vožen momački, provozaj, pa sedi u isti takav taksi, pa ćeš videti razliku :) Da su oba 100% ispravna naravno. Motor koji 95% svog veka provede u opsegu 1500-2000rpm jednostavno ne radi isto kao i onaj koji se vozi do kraja i radi "punim plućima" uvek.

Takođe, ova priča o naslagama, koliko često čuješ priču kako neki dizel malo dimi po gradu, muči se da povuče, pa čoveka neko savetuje da istera malo na autoput i izvrti u obrtaje, da se spali ta garež sa svega i svačega, da turbina malo prodiše, i posle sve radi normalno...

A ovo za A6, ako mu je teorijska max brzina 200, a on dohvatio 180, može biti do 500 stvari - loše stanje dizni, turbine, map senzor, protokomer, mislim može biti svašta, 10 godina ima taj auto i ko zna koliko stotina hiljada kilometara, a možda je prosto lenj, možda je sviih 500.000km prešao u eco modu sa šaltanjem na 2000rpm i prosto nije "disao" pa se sada muči u gornjem opsegu obrtaja koji mu je potreban da bi izvukao taj vmax...
 

CoyoteKG

PCAXE Member
Učlanjen(a)
01.01.2011.
Poruka
207
Rezultat reagovanja
6
Moja konfiguracija
CPU & cooler:
i7 2600K + CM Hyper 212 EVO
Motherboard:
MSI MPower Z77
RAM:
Kingston 16GB (2x8GB) HyperX Fury Red DDR3 1866MHz
VGA & cooler:
NVIDIA Quadro FX 1800
Display:
Dell U2412m + Samsung 971p
HDD:
Samsung SSD 840 EVO
Sound:
KEF Cresta 3 + Pioneer A-66X
Case:
CM Silencio 650
PSU:
CM GX-450W
Optical drives:
-
Mice & keyboard:
HP
Internet:
10/1
OS & Browser:
Win7 & Chrome
Kao što rekoh jedno je vožnja na 1500 km i ušteda goriva kao što rade taksisti, a drugo je "normalna" vožnja pa povremeno i do 140-150km/h autoputem, i to nema veze se "ulenjivanjem" nego možda sa naslagama gareži, pa neko tehnički potkovaniji može da kaže kako ta garež utiče na performanse.

Odnosno kad bismo uporedili sa ljudskim bićem, kad se ulenjim, onda mi se skupe naslage holesterola po krvnim sudovima, i ne mogu da trčim uzbrdo? :D
 

Marko Mare

PCAXE Member
Učlanjen(a)
14.01.2015.
Poruka
290
Rezultat reagovanja
3
Moja konfiguracija
CPU & cooler:
I5 6600k & CM MasterLiquid 120
Motherboard:
Z170 pro gaming Asus
RAM:
Ddr4 hyperX fury 2133Mhz
VGA & cooler:
/\/\/\/\/\/\/\
HDD:
SSD samsung 250gb 750evo
Sound:
Genesis HV59
Case:
Raidmax monster II
PSU:
Thermaltake Se 730w
Mice & keyboard:
Genesis GX44 & Genius
OS & Browser:
Windows 10
Ovaj audi a6 je presao 163.513 kupljen je kod nemaca preko nekih aukcija isli smo u AMSS i kilometraza je prava
 

Shang Tsung

Moderator
Učlanjen(a)
31.05.2011.
Poruka
4.813
Rezultat reagovanja
166
Moja konfiguracija
PC / Laptop Name:
Zvijer :p
CPU & cooler:
Intel i7 9700K@5GHz ft. EKWB H2O
Motherboard:
ASUS ROG Strix Z370-E Gaming
RAM:
Corsair Dominator Platinum 32GB 3000MHz
VGA & cooler:
ASUS RX 5700 XT Strix OC
Display:
LG 32GK850G (VA 165Hz) + AOC Q3279VWFD8 (IPS 75Hz)
HDD:
SSD Samsung 970 EVO 500GB + WD 4TB EFAX
Sound:
ASUS Essence STU + Rotel RA-05/JBL L16 Decade/SVS PB1000 + Sennheiser HD515
Case:
Lian Li 011 Dynamic (black)
PSU:
Seasonic SS-760XP2 Platinum
Mice & keyboard:
Razer Deathadder Chroma + ASUS Echelon mousepad + Redragon Dark Avenger RGB
Internet:
ASUS RT-N18U + Ubiquiti AP AC LR @ 250/25Mbit
OS & Browser:
Win10 64-bit
Other:
Logitech C920 Webcam, Logitech Cordless Rumblepad 2
Ulenji je samo metaforicki receno :)
 

Vule

PCAXE Addicted
Učlanjen(a)
02.04.2009.
Poruka
1.954
Rezultat reagovanja
193
Moja konfiguracija
CPU & cooler:
Ryzen 7 5800X3D / Arctic Liquid Freezer II 360
Motherboard:
Gigabyte B550 Aorus Elite AX V2
RAM:
32GB Geil Orion 3600Mhz
VGA & cooler:
XFX Merc RX6900XT
Display:
Dell S3222DGM
HDD:
Kingston Fury Renegade 1TB / Samsung 970 EVO Plus 1TB
Case:
Lian Li 011 Dynamic EVO
PSU:
ASUS ROG 750W Gold
Nijedna kilometraža nije prava, osim kad si ti lično nov auto kupio ili ga kupio od brata rođenog koji je prvi vlasnik :D
 

CoyoteKG

PCAXE Member
Učlanjen(a)
01.01.2011.
Poruka
207
Rezultat reagovanja
6
Moja konfiguracija
CPU & cooler:
i7 2600K + CM Hyper 212 EVO
Motherboard:
MSI MPower Z77
RAM:
Kingston 16GB (2x8GB) HyperX Fury Red DDR3 1866MHz
VGA & cooler:
NVIDIA Quadro FX 1800
Display:
Dell U2412m + Samsung 971p
HDD:
Samsung SSD 840 EVO
Sound:
KEF Cresta 3 + Pioneer A-66X
Case:
CM Silencio 650
PSU:
CM GX-450W
Optical drives:
-
Mice & keyboard:
HP
Internet:
10/1
OS & Browser:
Win7 & Chrome
Ili ako kupiš u Švici...

Ja sam siguran da je moja prava :)
Sad je 260K :P
 

Shang Tsung

Moderator
Učlanjen(a)
31.05.2011.
Poruka
4.813
Rezultat reagovanja
166
Moja konfiguracija
PC / Laptop Name:
Zvijer :p
CPU & cooler:
Intel i7 9700K@5GHz ft. EKWB H2O
Motherboard:
ASUS ROG Strix Z370-E Gaming
RAM:
Corsair Dominator Platinum 32GB 3000MHz
VGA & cooler:
ASUS RX 5700 XT Strix OC
Display:
LG 32GK850G (VA 165Hz) + AOC Q3279VWFD8 (IPS 75Hz)
HDD:
SSD Samsung 970 EVO 500GB + WD 4TB EFAX
Sound:
ASUS Essence STU + Rotel RA-05/JBL L16 Decade/SVS PB1000 + Sennheiser HD515
Case:
Lian Li 011 Dynamic (black)
PSU:
Seasonic SS-760XP2 Platinum
Mice & keyboard:
Razer Deathadder Chroma + ASUS Echelon mousepad + Redragon Dark Avenger RGB
Internet:
ASUS RT-N18U + Ubiquiti AP AC LR @ 250/25Mbit
OS & Browser:
Win10 64-bit
Other:
Logitech C920 Webcam, Logitech Cordless Rumblepad 2
Ili ako zamenis motor, pa resetujes brojac :D
 

Iv4n

Moderator
Učlanjen(a)
05.01.2010.
Poruka
1.171
Rezultat reagovanja
0
Moja konfiguracija
CPU & cooler:
Intel Core i5-2500K @ 4.8GHz + EKWB Supreme HF Full Copper
Motherboard:
Asus P8P67
RAM:
16GB Exceleram EBW301A 1600MHz CL9 + Bitspower FullCover Water Block
VGA & cooler:
Asus GTX680 DCII + EKWB FullCover Water block
Display:
Dell U2713HM IPS
HDD:
Samsung 840Evo 250GB
Sound:
Asus Xonar DG & Samson C03U Microphone
Case:
Corsair Obsidian 700D + Swiftech MCR320-QP radijator
PSU:
Seasonic X-750
Mice & keyboard:
Logitech G710+ & Logitech G400
Internet:
SBB 70Mbit
OS & Browser:
Win 7 SP1 Ultimate - X64
Jedino ako promenis i ceo enterijer, sedista, panele, vrata, itd... sa motorom, pa da moz' da vratis kilometrazu da merodavno pokaze stanje auta :D
 

drfedja

CPU Guru
Učlanjen(a)
01.04.2009.
Poruka
3.084
Rezultat reagovanja
14
Moja konfiguracija
PC / Laptop Name:
Dell n5010, Intel Core i3 370M 2.4 GHz, 4 GB DDR3 1333
CPU & cooler:
Intel Core i7 4790K @ 4.5 GHz
Motherboard:
Biostar Hi-Fi Z97WE
RAM:
16GB Kingston HyperX Beast 2400
VGA & cooler:
Sapphire AMD Radeon R9-280X
Display:
Viewsonic VA2342 23" LED, LG 25"Ultrawide, Samsung VA2342 23"
HDD:
Samsung SSD850 Evo 250GB, Kingston 120GB V300 SSD, 2x1GB WD Caviar black
Sound:
Altec Lansing 5100E
Case:
Cooler Master 690-III
PSU:
Cooler Master G650M modular
Optical drives:
N/A
Mice & keyboard:
Keyboard/Mouse Cooler Master Storm
Internet:
Cable
OS & Browser:
Windows 10 Pro 64-bit
Other:
iPhone 6S 64GB
Ili ako kupiš u Švici...

Ja sam siguran da je moja prava :)
Sad je 260K :P
Ako kupiš u Švici, od Turčina... :rotf: ... sigurno je prava... :cool: :p

Jedino ako si ga kupio u Švici lično od vlasnika, uz sve servisne papire i dokumentaciju, onda je možda prava. ;)

Kako ne može, ajde uzmi nekog Stila JTD recimo koji je vožen momački, provozaj, pa sedi u isti takav taksi, pa ćeš videti razliku :) Da su oba 100% ispravna naravno. Motor koji 95% svog veka provede u opsegu 1500-2000rpm jednostavno ne radi isto kao i onaj koji se vozi do kraja i radi "punim plućima" uvek.

Takođe, ova priča o naslagama, koliko često čuješ priču kako neki dizel malo dimi po gradu, muči se da povuče, pa čoveka neko savetuje da istera malo na autoput i izvrti u obrtaje, da se spali ta garež sa svega i svačega, da turbina malo prodiše, i posle sve radi normalno...

A ovo za A6, ako mu je teorijska max brzina 200, a on dohvatio 180, može biti do 500 stvari - loše stanje dizni, turbine, map senzor, protokomer, mislim može biti svašta, 10 godina ima taj auto i ko zna koliko stotina hiljada kilometara, a možda je prosto lenj, možda je sviih 500.000km prešao u eco modu sa šaltanjem na 2000rpm i prosto nije "disao" pa se sada muči u gornjem opsegu obrtaja koji mu je potreban da bi izvukao taj vmax...
Naročito ako je sa stock mapom i uključenim EGR-om. Po gradu EGR dosta radi, pa se lako nakupi "džema" u usisnoj grani, što uzrokuje restrikcijom protoka vazduha...što uzrokuje... DIMOOOOM! (i naravno, lošim performansama).

Vozio sam juce Audi A6 2006 2.0TDI 140KS i pun gas 181-183km/h :/ jel to limitiran ili sta??
Limitirano glup motor za toliki auto. Mada bi trebalo da navuče 210... to je VMAX za taj motor. Idi na valjke u Novaspeed pa mu izmeri snagu, možda je zapušen.
 
Poslednja izmena:

CoyoteKG

PCAXE Member
Učlanjen(a)
01.01.2011.
Poruka
207
Rezultat reagovanja
6
Moja konfiguracija
CPU & cooler:
i7 2600K + CM Hyper 212 EVO
Motherboard:
MSI MPower Z77
RAM:
Kingston 16GB (2x8GB) HyperX Fury Red DDR3 1866MHz
VGA & cooler:
NVIDIA Quadro FX 1800
Display:
Dell U2412m + Samsung 971p
HDD:
Samsung SSD 840 EVO
Sound:
KEF Cresta 3 + Pioneer A-66X
Case:
CM Silencio 650
PSU:
CM GX-450W
Optical drives:
-
Mice & keyboard:
HP
Internet:
10/1
OS & Browser:
Win7 & Chrome
Kupio sam ga u Švici od vlasnika.
Takođe sam živeo u Švici pa ne pričam napamet (kao "pojedinci" koji sve "znaju" na ovom forumu), i znam da su vrlo male šanse da naletiš na nekog ko će vraća kilometražu (da ne kažem da ne postoje šanse).
Za razliku od Srbije, tamo postoje zakoni i sigurno su ogromne kazne za tako nešto... A i ljudi imaju normalne plate i normalan život da bi se zahebavali za par stotina eura više vraćanjem kilometraže...

Moju kad sam kupio, sa 9 godina starosti je prešla 178K km. Vozila je osoba koja je živela u jednom manjem mestu pored Bazela, pa je auto služio samo za vožnju do posla i nazad. I da ne veruješ, vozila je neka žena :D
Tada na našim oglasima nije mogla da se nađe ni jedna sa više od 90-120K km...
Evo, sada je na satu skoro 260K. Ovih dana radim veliki servis i biće kod mene još 60K sigurno.

I imam servisne papire, račune... sve u nekoj futroli u pretincu. Jedino što sam ja bio lenj da gonim majstore da nastave da upisuju u nju :/
 
Poslednja izmena:

drfedja

CPU Guru
Učlanjen(a)
01.04.2009.
Poruka
3.084
Rezultat reagovanja
14
Moja konfiguracija
PC / Laptop Name:
Dell n5010, Intel Core i3 370M 2.4 GHz, 4 GB DDR3 1333
CPU & cooler:
Intel Core i7 4790K @ 4.5 GHz
Motherboard:
Biostar Hi-Fi Z97WE
RAM:
16GB Kingston HyperX Beast 2400
VGA & cooler:
Sapphire AMD Radeon R9-280X
Display:
Viewsonic VA2342 23" LED, LG 25"Ultrawide, Samsung VA2342 23"
HDD:
Samsung SSD850 Evo 250GB, Kingston 120GB V300 SSD, 2x1GB WD Caviar black
Sound:
Altec Lansing 5100E
Case:
Cooler Master 690-III
PSU:
Cooler Master G650M modular
Optical drives:
N/A
Mice & keyboard:
Keyboard/Mouse Cooler Master Storm
Internet:
Cable
OS & Browser:
Windows 10 Pro 64-bit
Other:
iPhone 6S 64GB
Iskustva sa FSI motorima? Od 1.6 pa na jače...
Ček, pa zar nisi ono hteo neku mrcinu, minimum 2.8 ? :rotf:

Iskustva, pa...vole da popiju malo ulja, 1.6 troši oko 10 lit u gradu, 6 na otvorenom, 2.0 FSI od 150KS (vozio kod drugara u Octaviji) troši oko 11 u gradu, 7-8 otvoren put (7 lokal, 8-9 autoput zavisi od brzine), on je lično imao problem sa TPS senzorom (senzor položaja leptira gasa), koji ga je koštao oko 200€. Izuzev toga, solidan benzinac atmosferski. Osim toga, FSI i TFSI motori umeju da se karbonizuju. Naslage ugljenika se talože na ventilima i posle nekih 150.000 km zahteva dekarbonizaciju. Sada postoje postupci gde se vrši dekarbonizacija bez skidanja glave i nije ni preterano skupo, s obzirom da se ne radi svake nedelje.
Ugradnja plina u TNG u FSI se ne isplati, jer uređaj koji bi bio odgovarajući za to zahteva specijalnu pumpu za plin u tečnoj fazi, koji bi trebalo da ubrizgava taj TNG kroz benzinske injektore.

Druga varijanta je TNG koji meša rad benzinskih i plinskih injektora. Kada ti motor radi u leru i preko 4000 rpm, radi na benzin, a od 1500-4000 radi na TNG. FSI ima direktno ubrizgavanje kao i TDI, pa ukoliko kroz diznu ne prolazi gorivo, ona se ne hladi i vrlo brzo crkava. Vožnja FSI motora na plin uztrokuje najverovatnije crkavanje dizni, tako da je najbolja varijanta ne voziti ga na plin ili da se ugradi plinski uređaj sa pumpom za ubrizgavanje u tečnoj fazi.

FSI motori barem iz prve generacije pate od problematičnih PCV ventila za iberlauf.

Ako već uzimaš FSI...onda uzmi TFSI od 2 litra. ;)

Kupio sam ga u Švici od vlasnika.
Takođe sam živeo u Švici pa ne pričam napamet (kao "pojedinci" koji sve "znaju" na ovom forumu), i znam da su vrlo male šanse da naletiš na nekog ko će vraća kilometražu (da ne kažem da ne postoje šanse).
Za razliku od Srbije, tamo postoje zakoni i sigurno su ogromne kazne za tako nešto... A i ljudi imaju normalne plate i normalan život da bi se zahebavali za par stotina eura više vraćanjem kilometraže...
Pošto ti sve znaš, šta dalje da ti pričam. Ako si živeo u Švajcarskoj, onda znaš da se automobili prodaju po placevima uglavnom gde opet turci i albanci rade taj posao i rade kojekakve malverzacije sa time. Možeš i od vlasnika da kupiš, ali to je već druga priča. A ti si koliko vidim, kupio Alficu od dekice sa 2 cm kraćom desnom nogom, nije mogao da mu stisne gas do kraja.... :troll: (P.S. Da nisi kupio auto od dede od Shenkija Versacija?) :rotf:
 
Poslednja izmena:

Grodos

PCAXE Addicted
Učlanjen(a)
31.07.2010.
Poruka
3.165
Rezultat reagovanja
385
Moja konfiguracija
PC / Laptop Name:
SoulReaper
CPU & cooler:
Ryzen 5900X
Motherboard:
ASUS TUF X570
RAM:
128GB Kingston Beast
VGA & cooler:
RTX 3080 Ti
Display:
LG 32GP850
HDD:
XPG SX8200 Pro 2TB
Case:
MS Titan 2 PRO
PSU:
Corsair HX1200
Mice & keyboard:
Cougar 700K & Logitech G502SE
OS & Browser:
Win 10 64bit
Ček, pa zar nisi ono hteo neku mrcinu, minimum 2.8 ? :rotf:

Iskustva, pa...vole da popiju malo ulja, 1.6 troši oko 10 lit u gradu, 6 na otvorenom, 2.0 FSI od 150KS (vozio kod drugara u Octaviji) troši oko 11 u gradu, 7-8 otvoren put (7 lokal, 8-9 autoput zavisi od brzine), on je lično imao problem sa TPS senzorom (senzor položaja leptira gasa), koji ga je koštao oko 200€. Izuzev toga, solidan benzinac atmosferski. Osim toga, FSI i TFSI motori umeju da se karbonizuju. Naslage ugljenika se talože na ventilima i posle nekih 150.000 km zahteva dekarbonizaciju. Sada postoje postupci gde se vrši dekarbonizacija bez skidanja glave i nije ni preterano skupo, s obzirom da se ne radi svake nedelje.
Ugradnja plina u TNG u FSI se ne isplati, jer uređaj koji bi bio odgovarajući za to zahteva specijalnu pumpu za plin u tečnoj fazi, koji bi trebalo da ubrizgava taj TNG kroz benzinske injektore.

Druga varijanta je TNG koji meša rad benzinskih i plinskih injektora. Kada ti motor radi u leru i preko 4000 rpm, radi na benzin, a od 1500-4000 radi na TNG. FSI ima direktno ubrizgavanje kao i TDI, pa ukoliko kroz diznu ne prolazi gorivo, ona se ne hladi i vrlo brzo crkava. Vožnja FSI motora na plin uztrokuje najverovatnije crkavanje dizni, tako da je najbolja varijanta ne voziti ga na plin ili da se ugradi plinski uređaj sa pumpom za ubrizgavanje u tečnoj fazi.

FSI motori barem iz prve generacije pate od problematičnih PCV ventila za iberlauf.

Ako već uzimaš FSI...onda uzmi TFSI od 2 litra. ;)
Jesam li se pohvalio da sam kupio auto? :d Smatram da je ispitivanje tržišta/proizvoda vrlo važno prije ulaganja veće količine novca. Ja nisam "brendiran" već ću kupiti najbolju priliku u trenutku kupovine pa bio to benzin/dizel/tng... Ako uleti očuvan primjerak nekog vozila koje generalno ima dobre ocjene, pa makar to bio i jak benzinac, što da ne. U FSI ni sam ne bih ubacivao TNG jer smatram da je to bogohuljenje ali npr. neki očuvan stariji primjerak jakog benzinca, što da ne. Dizel bih i sam najviše volio jer potrošnja je potrošnja a dosta zavisi i od lokacije stanovanja te mi je kupovina stana u svakom slučaju primarnija od kupovine auta. Možda mi za auto neće ništa ni ostati :D
Vjerovatno si i sam primjetio da ja nemam ništa konkretno, već kako nešto vidim, probam, tako se i zainteresujem. Za ovaj 1.6 FSI sam pitao zato što ispod te kubikaže u svakom slučaju ne bih ni išao, nebitno da li je dizel ili benzin (odnosno 1.8 ali eto).
 

drfedja

CPU Guru
Učlanjen(a)
01.04.2009.
Poruka
3.084
Rezultat reagovanja
14
Moja konfiguracija
PC / Laptop Name:
Dell n5010, Intel Core i3 370M 2.4 GHz, 4 GB DDR3 1333
CPU & cooler:
Intel Core i7 4790K @ 4.5 GHz
Motherboard:
Biostar Hi-Fi Z97WE
RAM:
16GB Kingston HyperX Beast 2400
VGA & cooler:
Sapphire AMD Radeon R9-280X
Display:
Viewsonic VA2342 23" LED, LG 25"Ultrawide, Samsung VA2342 23"
HDD:
Samsung SSD850 Evo 250GB, Kingston 120GB V300 SSD, 2x1GB WD Caviar black
Sound:
Altec Lansing 5100E
Case:
Cooler Master 690-III
PSU:
Cooler Master G650M modular
Optical drives:
N/A
Mice & keyboard:
Keyboard/Mouse Cooler Master Storm
Internet:
Cable
OS & Browser:
Windows 10 Pro 64-bit
Other:
iPhone 6S 64GB
Pitao si kako su se pokazali FSI motori, dao sam ti odgovor. Takođe bih ti savetovao da uzmeš takav auto sa što manje kilometara, znači da je kao nov, ako je moguće, jer takvi motori ne trpe hrpu kilometara kao dizelaši. 1.6 FSI ima resurs od nekih 300.000 km uz normalno održavanje, dok je taj resurs za turbodizelaše znatno veći, barem 2x. Dakle, govorim o idealnim uslovima eksploatacije i održavanja. Zaboravio sam da naglasim, 1.6FSI ima isti blok, ******e od aluminijuma kao 1.4 i 1.6 16V iz golfa IV i V, samo je opremljen direktnim ubrizgavanjem. Taj motor sam po sebi nije previše izdržljiv, naročito ne na pregrevanje. To je pravljeno za holandske bakice koji idu 2x mesečno kod doktora i 2x nedeljno u kupovinu.

2.0 FSI takođe koristi aluminijumski blok, dok TFSI koristi blok od sivog liva, t.j. gvozdeni blok, koji je daleko otporniji, slično kao i TDI i stariji VW motori iz Mk2 i Mk3 GTI-a. Ako meme pitaš, najbolji od tih FSI motora je TFSI, ovo ostalo je konfekcijsko *****e, pravljeno za jednokratnu upotrebu, da ga recikliraš posle otplate leasing-a.

Od VW motora valjaju skoro svi 1.9 TDI, izuzev BXE serije, koja ima tendenciju da ispali klipnjaču kroz blok, zatim 2.0 TDI 16V PD BOSCH (BKD) novije serije 2007. god, 2.0 TFSI iz Mk5 GTI 200 KS (uz sve bubice koje ima taj motor nudi odlične performanse i dosta je žilav).

Od novijih 2.0 TDI CR od 110, 120, 140, 170KS od 2008.-9. godišta, odličan motor, zatim 1.6 TDI od 105KS takođe CR. 1.4 TSI (122KS alu blok) ima probleme sa lancem izuzev najnovijih, kao i 1.2 TSI (alu blok), dok su 160KS gvozdeni 1.4 TSI i 1.8 TSI su se odlično pokazali, kao i 2.0 TSI iz 2. generacije, 2.7 TDI u A4 A5, 3.0 TDI. 1.4 TSI od 160 i 170 KS imaju komplikovan sistem punjenja sa superchargerom i turbom, pa umeju da budu komplikovani i pomalo problematični. Svaki FSI ima CAM follower koji služi da pokreće pumpu visokog pritiska i on se mora menjati da ne bi došlo do havarije.
 
Poslednja izmena:

Grodos

PCAXE Addicted
Učlanjen(a)
31.07.2010.
Poruka
3.165
Rezultat reagovanja
385
Moja konfiguracija
PC / Laptop Name:
SoulReaper
CPU & cooler:
Ryzen 5900X
Motherboard:
ASUS TUF X570
RAM:
128GB Kingston Beast
VGA & cooler:
RTX 3080 Ti
Display:
LG 32GP850
HDD:
XPG SX8200 Pro 2TB
Case:
MS Titan 2 PRO
PSU:
Corsair HX1200
Mice & keyboard:
Cougar 700K & Logitech G502SE
OS & Browser:
Win 10 64bit
Spominješ TFSI i TSI... U čemu je razlika?
 

dr1pac

PCAXE Member
Učlanjen(a)
05.08.2010.
Poruka
513
Rezultat reagovanja
37
Moja konfiguracija
CPU & cooler:
G4560, Seidon 120V
Motherboard:
MSI B250 Bazooka
RAM:
8GB
Display:
LG 23
HDD:
Kingston V300 128GB SSD, Seagate 4TB
Sound:
Steelseries 5H V2
Case:
Phanteks P400S
PSU:
Seasonic S12II 620
Mice & keyboard:
Redragon Devarajas, A4Tech V7 Bloody
Internet:
100/6
OS & Browser:
10 x64

drfedja

CPU Guru
Učlanjen(a)
01.04.2009.
Poruka
3.084
Rezultat reagovanja
14
Moja konfiguracija
PC / Laptop Name:
Dell n5010, Intel Core i3 370M 2.4 GHz, 4 GB DDR3 1333
CPU & cooler:
Intel Core i7 4790K @ 4.5 GHz
Motherboard:
Biostar Hi-Fi Z97WE
RAM:
16GB Kingston HyperX Beast 2400
VGA & cooler:
Sapphire AMD Radeon R9-280X
Display:
Viewsonic VA2342 23" LED, LG 25"Ultrawide, Samsung VA2342 23"
HDD:
Samsung SSD850 Evo 250GB, Kingston 120GB V300 SSD, 2x1GB WD Caviar black
Sound:
Altec Lansing 5100E
Case:
Cooler Master 690-III
PSU:
Cooler Master G650M modular
Optical drives:
N/A
Mice & keyboard:
Keyboard/Mouse Cooler Master Storm
Internet:
Cable
OS & Browser:
Windows 10 Pro 64-bit
Other:
iPhone 6S 64GB
Spominješ TFSI i TSI... U čemu je razlika?
Razlika je u oznaci. Novije generacije se zovu TSI izuzev u Audiju, u pitanju je slovna oznaka.
Kod VW-a, Skode, Seata... druga generacija TFSI motora ima oznaku TSI, bez obzira da li se radi o 1.2, 1.4, 1.8 ili 2.0.

1. generacija je bazirana na starim VW blokovima EA827/EA113, konkretno u 2.0 TFSI od 200 KS i koristi zupčasti kaiš za pokretanje ventila (Golf V generacija)
2. generacija TFSI, t.j. TSI motora je bazirana na EA888 bloku i koristi lanac (koji ume da otkaže) (Golf VI generacija)
3. generacija TFSI tj. TSI motora je bazirana takođe na EA888 bloku i koristi kaiš koji se šatro ne menja kao i lanac i ima dva reda dizni, direktne i indirektne koje imaju funkciju da peru ventile od gareži, a dobro dođu i za izvlačenje ekstremnih snaga. :)

EA888 t.j. druga i treća generacija troše manje ulja, imaju drugačije glave motora, na Audi su išli sa varijabilnim otvaranjem ventila da bi se postigao dizelski obrtni moment. Starije serije EA113 su bolje za ekstremniji tjuning, isti blok se koristio u S3 i Golfu R, ali se kod ovih jačih od 265KS koriste i jači interni delovi, klipovi, klipnjače i još ponešto, izuzev ovog novog EA888 u 7R.

Tako na primer Mk6 GTI ima noviji EA888, dok MK6 R od 270KS koristi stari blok EA113, kao i Mk5, dok sad ovi novi koriste pojačani EA888, tako da novi R i S3 imaju 300 KS.

Najbolji TFSI motor iz petice je onaj u Edition 30, jer koristi interne delove kao S3 od 265KS, ali je detjuniran na 230KS. :)
 

Grodos

PCAXE Addicted
Učlanjen(a)
31.07.2010.
Poruka
3.165
Rezultat reagovanja
385
Moja konfiguracija
PC / Laptop Name:
SoulReaper
CPU & cooler:
Ryzen 5900X
Motherboard:
ASUS TUF X570
RAM:
128GB Kingston Beast
VGA & cooler:
RTX 3080 Ti
Display:
LG 32GP850
HDD:
XPG SX8200 Pro 2TB
Case:
MS Titan 2 PRO
PSU:
Corsair HX1200
Mice & keyboard:
Cougar 700K & Logitech G502SE
OS & Browser:
Win 10 64bit
Po tebi bi bilo najbolje ganjati 2.0TFSI ako je izbor benzinac i ograničen budžet? Nebitno da je li je npr. G5 ili A3?
Jak, izdržljiv za veći broj km? Kakav je za održavanje, redovan servis ili se može očekivati veći broj vanrednih troškova?
Koji mjenjač ganjati za nešto ovako? Manuelni ili automatik, šta je zahvalnije i za vožnju i za održavanje? Ja sam novopečeni fan automatika ali nisam imao priliku da isti i održavam. :)

@dr1pac - Još mi jednom reci kako ti posao uzima svo vrijeme :P
 

drfedja

CPU Guru
Učlanjen(a)
01.04.2009.
Poruka
3.084
Rezultat reagovanja
14
Moja konfiguracija
PC / Laptop Name:
Dell n5010, Intel Core i3 370M 2.4 GHz, 4 GB DDR3 1333
CPU & cooler:
Intel Core i7 4790K @ 4.5 GHz
Motherboard:
Biostar Hi-Fi Z97WE
RAM:
16GB Kingston HyperX Beast 2400
VGA & cooler:
Sapphire AMD Radeon R9-280X
Display:
Viewsonic VA2342 23" LED, LG 25"Ultrawide, Samsung VA2342 23"
HDD:
Samsung SSD850 Evo 250GB, Kingston 120GB V300 SSD, 2x1GB WD Caviar black
Sound:
Altec Lansing 5100E
Case:
Cooler Master 690-III
PSU:
Cooler Master G650M modular
Optical drives:
N/A
Mice & keyboard:
Keyboard/Mouse Cooler Master Storm
Internet:
Cable
OS & Browser:
Windows 10 Pro 64-bit
Other:
iPhone 6S 64GB
Za veci broj km je najbolji izbor 1.9 TDI od 105KS BKC oznaka u Golfu V ili A3. Razumem da si se smorio od dizelaša kojeg imaš ili si imao, ali kada je u pitanju gaženje kilometraže, tu nemaju premca.

Ako baš hoćeš benzinca, onda 2.0 TFSI, bar da znaš šta voziš, kad već daješ pare na gorivo. :) Dobri su i manuelni 6 stepeni i DSG takođe 6 stepeni. U Golfu V imaš samo GTI verzije sa tim motorom. Zahvalniji je manuelni u polovnom autu, jer je jeftiniji kad crkne, ali DSG je odličan menjač što se tiče performansi naročito, udobnost u vožnji je naravno, kao i na svakom automatiku, ali je ekonomičnost i brzina ovog menjača takva da ništa ne može da se poredi sa njime. DSG u Mk5 GTI dolazi i sa paddle shifterima.

Što se tiče automobila sa ovim motorom, video sam na oglasima Leon FR 2.0 TFSI od 200 konja za nekih 7000eura koji je prešao samo 69.000 km i zaista je dobro sačuvan. Od benzinaca teško da mogu da zamislim nešto što daje više za uloženi novac.
 

Grodos

PCAXE Addicted
Učlanjen(a)
31.07.2010.
Poruka
3.165
Rezultat reagovanja
385
Moja konfiguracija
PC / Laptop Name:
SoulReaper
CPU & cooler:
Ryzen 5900X
Motherboard:
ASUS TUF X570
RAM:
128GB Kingston Beast
VGA & cooler:
RTX 3080 Ti
Display:
LG 32GP850
HDD:
XPG SX8200 Pro 2TB
Case:
MS Titan 2 PRO
PSU:
Corsair HX1200
Mice & keyboard:
Cougar 700K & Logitech G502SE
OS & Browser:
Win 10 64bit
Što se tiče dizela, već sam odlučio a to i jeste upravo dotični 1.9TDI. Sada ganjam alternativu u obliku benzina. Čak sam i tng skontao :) Što se tiče vozila (dizel i benzin), gledam G5 i A3, eventualno A4... E sada, šta prvo uleti :)
 

a c a

PCAXE Member
Učlanjen(a)
25.04.2009.
Poruka
766
Rezultat reagovanja
9
Moja konfiguracija
CPU & cooler:
Propus@Deneb
Motherboard:
Foxconn
RAM:
Hyper X
VGA & cooler:
AMD
Display:
Samsung
HDD:
WD5000AAKX i WD20EZRZ
Sound:
int.
Case:
690IIa
PSU:
Seasonic
Optical drives:
Pioneer&Liteon
Mice & keyboard:
Chicony&Logitech
Internet:
SBB D3
OS & Browser:
7Ux64/XPSP3
Vrh