• Apgrejdovali smo forum na XenForo 2.1.1, ukoliko imate predloga vezanih za izgled ili funkcionalnost foruma, ili ukoliko naletite na neki problem, javite nam OVDE

    DEFINISALI SMO PRAVILA FORUMA. Pročitajte ih, pojaviće se automatski kada krenete da čitate nešto!

Automobili

Milos

PCAXE Member
Učlanjen(a)
03.04.2009.
Poruka
422
Rezultat reagovanja
0
Moja konfiguracija
CPU & cooler:
Intel|E8400|3.0 GHz
Motherboard:
Gigabyte|GA-EG45M-DS2H
RAM:
KINGSTON|1066MHz DDR2 HyperX|8 GB
HDD:
Western Digital|WD10EADS|2TB
Case:
Chieftec|HM-03SL-OP
PSU:
Cooler Master|RS 450 ACLY

Vule

PCAXE Addicted
Učlanjen(a)
02.04.2009.
Poruka
1.959
Rezultat reagovanja
208
Moja konfiguracija
CPU & cooler:
Ryzen 7 5800X3D / Arctic Liquid Freezer II 360
Motherboard:
Gigabyte B550 Aorus Elite AX V2
RAM:
32GB Geil Orion 3600Mhz
VGA & cooler:
XFX Merc RX6900XT
Display:
Dell S3222DGM
HDD:
Kingston Fury Renegade 1TB / Samsung 970 EVO Plus 1TB
Case:
Lian Li 011 Dynamic EVO
PSU:
ASUS ROG 750W Gold
Ma jok... Neka konfiguracija je bila u pitanju, ali nisam stigao da javim čoveku šta se izdešavalo :)
 

FantomX

GPU Guru
Učlanjen(a)
01.04.2009.
Poruka
4.849
Rezultat reagovanja
3
Moja konfiguracija
CPU & cooler:
iMac 24"
Other:
¿ʞɔnɟ əɥʇ ʇɐɥʍ
I ako se jednog dana bude prodavala, mislim da je ocigledno gde ce zavrsiti ista :D
 

Vule

PCAXE Addicted
Učlanjen(a)
02.04.2009.
Poruka
1.959
Rezultat reagovanja
208
Moja konfiguracija
CPU & cooler:
Ryzen 7 5800X3D / Arctic Liquid Freezer II 360
Motherboard:
Gigabyte B550 Aorus Elite AX V2
RAM:
32GB Geil Orion 3600Mhz
VGA & cooler:
XFX Merc RX6900XT
Display:
Dell S3222DGM
HDD:
Kingston Fury Renegade 1TB / Samsung 970 EVO Plus 1TB
Case:
Lian Li 011 Dynamic EVO
PSU:
ASUS ROG 750W Gold
Ako sada nastavim sa radovima koje sam planirao, a sve mi deluje da će tako i biti, teško da će u neko skorije vreme i da se razmišlja o prodaji :)

Nije da nisi imao priliku :D
 

drfedja

CPU Guru
Učlanjen(a)
01.04.2009.
Poruka
3.084
Rezultat reagovanja
14
Moja konfiguracija
PC / Laptop Name:
Dell n5010, Intel Core i3 370M 2.4 GHz, 4 GB DDR3 1333
CPU & cooler:
Intel Core i7 4790K @ 4.5 GHz
Motherboard:
Biostar Hi-Fi Z97WE
RAM:
16GB Kingston HyperX Beast 2400
VGA & cooler:
Sapphire AMD Radeon R9-280X
Display:
Viewsonic VA2342 23" LED, LG 25"Ultrawide, Samsung VA2342 23"
HDD:
Samsung SSD850 Evo 250GB, Kingston 120GB V300 SSD, 2x1GB WD Caviar black
Sound:
Altec Lansing 5100E
Case:
Cooler Master 690-III
PSU:
Cooler Master G650M modular
Optical drives:
N/A
Mice & keyboard:
Keyboard/Mouse Cooler Master Storm
Internet:
Cable
OS & Browser:
Windows 10 Pro 64-bit
Other:
iPhone 6S 64GB
Iskreno, ja više volim čistu sirovinu, bez turbine, ako ništa drugo, lepši je zvuk motora... Ali to je definitivno vrsta u izumiranju - velike kubikaže i velike potrošnje goriva, težak motor, skupa registracija itd...

Turbine su odlične ako se odrade OK, tj. obično ili sa promenljivom geometrijom ili ih ima barem dve, mala i velika, tako da se turbo rupa praktično ne oseti. Lepa stvar turbina je što i na nižim obrtajima, gde su benzinci inače tromi, "dodaje" obrtni momenat i snagu, pa je sveukupni osećaj snage auta ustvari veći, jer vuče na širem opsegu obrtaja (kao moderni turbodizelaši).
Ne mora da bude tako. Npr, uzmes nekog S2000, ima 2 litra motor i 240 HP na nekih 9000rpm. Pa na to nakarikas ITB - Individual Throttle Body, pa da vidis kako to vrti 280HP na atmo motoru. Naravno, neophodan je lagan automobil.

S druge strane, moderni turbobenzinci gotovo da ni nemaju turbo rupu i daleko su zahvalniji od zujalica tipa S2000 za svakodnevnu upotrebu. Praktično vuku sa svih obrtaja i imaju obrtni moment kao diesel, a obrtaje kao svaki benzinac i naravno, visok stepen iskoriscenja, malu potrosnju u odnosu na snagu itd...
ne postoje all season gume, ne proizvode se vise odavno

m+s su u vecini slucajeva cisto zimske gume
Postoje neke Goodrich BF, al su skupe i shitina su. Nisu dobre ni za zimu ni za leto. :d
 
Poslednja izmena:

FantomX

GPU Guru
Učlanjen(a)
01.04.2009.
Poruka
4.849
Rezultat reagovanja
3
Moja konfiguracija
CPU & cooler:
iMac 24"
Other:
¿ʞɔnɟ əɥʇ ʇɐɥʍ
Rece Fedja koji cele godine vozi slikove :d


Turbo rupa se da savladati dobrim remapom, taj termin ne postoji kod ovih nasih traktora vise. :D
 

mINUS

PCAXE Addicted
Učlanjen(a)
01.04.2009.
Poruka
2.353
Rezultat reagovanja
3
Moja konfiguracija
CPU & cooler:
Phenom II [email protected] + Prolimatech Megahalems
Motherboard:
Gigabyte GA-790XTA-UD4
RAM:
12GB DDR3 HyperX 1600
VGA & cooler:
MSI GTX660 Twin Frozr
Display:
Benq G2420HD 24"
HDD:
SSD 840EVO 250GB, 2x1TB Samsung
Sound:
Audigy 4 + Altec MX5021 + Sennheiser HD555@HD595
Case:
CM HAF932 + Zalman MFC1 Plus
PSU:
Chieftec APS-750C Modular
Optical drives:
Pioneer DVR-216D 20x DVD-RW
Mice & keyboard:
MS Sidewinder + Logitech ultraX
Internet:
30+ MGbit
OS & Browser:
Win 8.1 x64
Other:
Nexus 4
E da, Vule, Fantom koliko vam se povecala potrosnja posle cipovanja, ako se povecala ?
 

BEGINER

PCAXE Addicted
Učlanjen(a)
01.04.2009.
Poruka
1.740
Rezultat reagovanja
8
Moja konfiguracija
CPU & cooler:
Intel Core i5 4440 @ 3.10GHz
Motherboard:
ASUSTeK COMPUTER INC. Z97-K
RAM:
16,0GB Kingston Crveni txn Proka
VGA & cooler:
1023MB NVIDIA GeForce GTX 750
Display:
Neka 24orka, ocekuje se 32
HDD:
Patriot Blast ssd 240
Sound:
pojma neam
Case:
Xigmatek Elysium
PSU:
Seasonic 850w
Optical drives:
pojma neam
Mice & keyboard:
Logi i Logi svasta
Internet:
Ikom 200Mbita
OS & Browser:
Win 7 x64
Other:
MONEY & PUSSY LOVER
@FantomX: Jos samo da mu tutnes turbinu sa HGT-a umesto ove standardne, i ima da ide na 300KS :d

Inace daj neke slike, novih felgi... Cuo sam da si se podnovio :)
 

Vule

PCAXE Addicted
Učlanjen(a)
02.04.2009.
Poruka
1.959
Rezultat reagovanja
208
Moja konfiguracija
CPU & cooler:
Ryzen 7 5800X3D / Arctic Liquid Freezer II 360
Motherboard:
Gigabyte B550 Aorus Elite AX V2
RAM:
32GB Geil Orion 3600Mhz
VGA & cooler:
XFX Merc RX6900XT
Display:
Dell S3222DGM
HDD:
Kingston Fury Renegade 1TB / Samsung 970 EVO Plus 1TB
Case:
Lian Li 011 Dynamic EVO
PSU:
ASUS ROG 750W Gold
Meni ni malo, u 95% režima vožnje je ostala ista, 7.5 grad i 5 otvoren put.

Naravno, ne računam gas-patos, tu ispadaju crvene kroz auspuh sada (ne vide se od dima ali ispadaju), ali tako je i pravljeno :)
 

FantomX

GPU Guru
Učlanjen(a)
01.04.2009.
Poruka
4.849
Rezultat reagovanja
3
Moja konfiguracija
CPU & cooler:
iMac 24"
Other:
¿ʞɔnɟ əɥʇ ʇɐɥʍ
E da, Vule, Fantom koliko vam se povecala potrosnja posle cipovanja, ako se povecala ?
Ja sam uspeo sa 22L dizela, tj. za 3000 dinara predjem kombinovanom voznjom van grada i po gradu predjem 490km ili 4.48L na 100km. Recimo da je 4.5 do 5 van grada, u gradu NE MOZE malo zustrijom voznjom da predje 7L. Kada se sastavi svaki dan patos po par puta - 2000 dinara potraje 2-3 dana.

Generalno - mozda je i smanjena, povecana nije svakako.

@FantomX: Jos samo da mu tutnes turbinu sa HGT-a umesto ove standardne, i ima da ide na 300KS :d

Inace daj neke slike, novih felgi... Cuo sam da si se podnovio :)

Bice nekih slicica, nikako da se nakanim. A i HGT nema turbinu. Mozda sa Coupe-a. :)
Ali mislim da je ova na JTD visestruko pritisnuta - na benzincima je od 0.3 do 0.5bar-a, kod JTD-a je fabricki 1.05bar-a.

A kod Vuleta i mene - :D
 

Vule

PCAXE Addicted
Učlanjen(a)
02.04.2009.
Poruka
1.959
Rezultat reagovanja
208
Moja konfiguracija
CPU & cooler:
Ryzen 7 5800X3D / Arctic Liquid Freezer II 360
Motherboard:
Gigabyte B550 Aorus Elite AX V2
RAM:
32GB Geil Orion 3600Mhz
VGA & cooler:
XFX Merc RX6900XT
Display:
Dell S3222DGM
HDD:
Kingston Fury Renegade 1TB / Samsung 970 EVO Plus 1TB
Case:
Lian Li 011 Dynamic EVO
PSU:
ASUS ROG 750W Gold

BEGINER

PCAXE Addicted
Učlanjen(a)
01.04.2009.
Poruka
1.740
Rezultat reagovanja
8
Moja konfiguracija
CPU & cooler:
Intel Core i5 4440 @ 3.10GHz
Motherboard:
ASUSTeK COMPUTER INC. Z97-K
RAM:
16,0GB Kingston Crveni txn Proka
VGA & cooler:
1023MB NVIDIA GeForce GTX 750
Display:
Neka 24orka, ocekuje se 32
HDD:
Patriot Blast ssd 240
Sound:
pojma neam
Case:
Xigmatek Elysium
PSU:
Seasonic 850w
Optical drives:
pojma neam
Mice & keyboard:
Logi i Logi svasta
Internet:
Ikom 200Mbita
OS & Browser:
Win 7 x64
Other:
MONEY & PUSSY LOVER
Nekih 15bar-a :troll:

Samo cepajte, obojica ste fino sredili autice, performanse pogotovu, samo napred :)

Ja ako se ikad zaposlim (posto ne verujem vise ni u sta u ovoj drzavi) polako cu i ja da se prikljucim sredjivanju, do tad ,mogu samo da vas podrzavam :)
 

FantomX

GPU Guru
Učlanjen(a)
01.04.2009.
Poruka
4.849
Rezultat reagovanja
3
Moja konfiguracija
CPU & cooler:
iMac 24"
Other:
¿ʞɔnɟ əɥʇ ʇɐɥʍ
Da nam se napravi PCAXE providni stikeri da nalepimo na kola, za pocetak sasvim dovoljno podrske.


I vama i nama. :D
 

drfedja

CPU Guru
Učlanjen(a)
01.04.2009.
Poruka
3.084
Rezultat reagovanja
14
Moja konfiguracija
PC / Laptop Name:
Dell n5010, Intel Core i3 370M 2.4 GHz, 4 GB DDR3 1333
CPU & cooler:
Intel Core i7 4790K @ 4.5 GHz
Motherboard:
Biostar Hi-Fi Z97WE
RAM:
16GB Kingston HyperX Beast 2400
VGA & cooler:
Sapphire AMD Radeon R9-280X
Display:
Viewsonic VA2342 23" LED, LG 25"Ultrawide, Samsung VA2342 23"
HDD:
Samsung SSD850 Evo 250GB, Kingston 120GB V300 SSD, 2x1GB WD Caviar black
Sound:
Altec Lansing 5100E
Case:
Cooler Master 690-III
PSU:
Cooler Master G650M modular
Optical drives:
N/A
Mice & keyboard:
Keyboard/Mouse Cooler Master Storm
Internet:
Cable
OS & Browser:
Windows 10 Pro 64-bit
Other:
iPhone 6S 64GB
Rece Fedja koji cele godine vozi slikove :d
Ne pricaj gluposti. :d Komplet zimskih guma je prakticno nov, a letnje imaju jos 4mm saru. ;)

Turbo rupa se da savladati dobrim remapom, taj termin ne postoji kod ovih nasih traktora vise. :D
Moze donekle, ali onda neces imati puno konjica. :D

Do 2200rpm traktor ti je mrtav, mada je i sa stock mapom isto tako. Drasticnije povlaci tek oko 2800rpm. Istina, obrni moment je na 2200 rpm verovatno isti kao sto je bio sa stock mapom, dok je na 3000 rpm znatno veci. Promenom turbine, npr. ugradnjom VGT turbine sa Stila bi dobio siri opseg veceg obrtnog momenta. Primera radi, Stilo ima 250nm na 1650 rpm, a toliko tvoj chipovani traktor gura na 2600-2800 rpm.
Moderni turbo traktori i turbo benzinci vuku vec na 1500-1600 rpm, zbog varijabilne geometrije turbine, itd....
Doduse na turbo benzincima VGT je tek skoro poceo da se ubacuje. Za sada samo na Porsche-u 911. Razlog ovome su daleko topliji izduvni gasovi kod benzinaca nego sto je to slucaj kod diesela, a elementi na VGT turbinama su prilicno osetljivi. Kod porschea je Borg Warnerova turbina pravljena od specijalnih "svemirskih" materijala.

I jos nesto: sto veca turbina to veci pritisak, ali i veca turbo rupa. Zasto, pa zbog inercije turbine. Pre nego sto nabudzis turbinu velicine dobosa, razmisli o toj posledici. Tu ti mapa ne pomaze mnogo, osim sto ce da dimi ko lud.
Bice nekih slicica, nikako da se nakanim. A i HGT nema turbinu. Mozda sa Coupe-a. :)
Ali mislim da je ova na JTD visestruko pritisnuta - na benzincima je od 0.3 do 0.5bar-a, kod JTD-a je fabricki 1.05bar-a.
2.0 20v bez turbine ima 155HP, pa sad razmisli zasto je logicno da mu treba 0.3-0.5 bara za 200 i kusur HP? Stavi 1.05bara na 2.0 benzinca i imaces oko 300-350 HP, naravno pod uslovom da ostali elementi u motoru mogu da izdrze te pritiske.
 
Poslednja izmena:

FantomX

GPU Guru
Učlanjen(a)
01.04.2009.
Poruka
4.849
Rezultat reagovanja
3
Moja konfiguracija
CPU & cooler:
iMac 24"
Other:
¿ʞɔnɟ əɥʇ ʇɐɥʍ
Ne slazem se ni sa cim, sem da lupam gluposti. U vezi tvojih slikova naravno :D

Khmm, sto se tice "modernih" traktora i varijabilne turbine - samo cu ti reci da malo boljim remapom cas posla se resis "mrtvoce" traktora do 2200rpm. Cas posla spustis tork na 1500rpm, ali sa spustanjem torka na niske obrtaje, automatski si osudio zmajac i set kvacila na nimalo lak posao.

Potezanje iz tih obrtaja je surovo za fabricki motor i veoma brzo isti dovodis u stanje raspadanja. Da dimi mora, jednostavno u tim rezimima ECU naliva gorivo kad god pipnes papucicu gasa, i to je jednostavno tako.
Vise nafte, vise dima, vise torka.

Drugo, meni se turbina pali na 1900rpm i to je neka zdrava i razumna granica ispod koje necu da idem zbog gore navedenih komponenti. Preradio sam mapu gde mogu da drzim budnim traktor i na 1000rpm, ali to necu voziti svaki dan sigurno.

Trece - objasnio sam, ne treba da me demantujes, mnogo sam pametan. A i ne vozis traktor. :first:
 

drfedja

CPU Guru
Učlanjen(a)
01.04.2009.
Poruka
3.084
Rezultat reagovanja
14
Moja konfiguracija
PC / Laptop Name:
Dell n5010, Intel Core i3 370M 2.4 GHz, 4 GB DDR3 1333
CPU & cooler:
Intel Core i7 4790K @ 4.5 GHz
Motherboard:
Biostar Hi-Fi Z97WE
RAM:
16GB Kingston HyperX Beast 2400
VGA & cooler:
Sapphire AMD Radeon R9-280X
Display:
Viewsonic VA2342 23" LED, LG 25"Ultrawide, Samsung VA2342 23"
HDD:
Samsung SSD850 Evo 250GB, Kingston 120GB V300 SSD, 2x1GB WD Caviar black
Sound:
Altec Lansing 5100E
Case:
Cooler Master 690-III
PSU:
Cooler Master G650M modular
Optical drives:
N/A
Mice & keyboard:
Keyboard/Mouse Cooler Master Storm
Internet:
Cable
OS & Browser:
Windows 10 Pro 64-bit
Other:
iPhone 6S 64GB
Ne slazem se ni sa cim, sem da lupam gluposti. U vezi tvojih slikova naravno :D
:troll:

Khmm, sto se tice "modernih" traktora i varijabilne turbine - samo cu ti reci da malo boljim remapom cas posla se resis "mrtvoce" traktora do 2200rpm. Cas posla spustis tork na 1500rpm, ali sa spustanjem torka na niske obrtaje, automatski si osudio zmajac i set kvacila na nimalo lak posao.
Ajmo sad ovako... taj isti stilo ima prakticno isti JTD agregat kao i tvoj stariji Bravo. Zamajac je slican, ako ne i isti. Dakle, projektovan je za opterecenja od 250 nm. Drugo, agregat ne isporucuje 250nm na 1600rpm ako mu ne stisnes gas do poda. Tako da ukoliko normalno vozis, bez cepanja guma i kvacila, neces s***ati zamajac.

Potezanje iz tih obrtaja je surovo za fabricki motor i veoma brzo isti dovodis u stanje raspadanja.
Jednostavno se ne slazem sa ovim i ne znam koji su dokazi za ovo, ko ti je to pricao. Opste je poznato da Dieseli ne trpe visoke obrtaje i gasiranje na istim. Dakle, isti taj JTD je fabricki napravljen u Stilu da vuce sa nizih obrtaja. I kao takav traje stotinama hiljada kilometara i to sve u znatno tezim vozilima nego sto je Bravo.

Da dimi mora, jednostavno u tim rezimima ECU naliva gorivo kad god pipnes papucicu gasa, i to je jednostavno tako.
Vise nafte, vise dima, vise torka.
Da, vise nafte vise torka, ali ako ima i vise vazduha, inace gusis motor. Zasto ti ovo pricam? Pa zato sto ECU koji naliva motor gorivom bez adekvatnog pritiska turbine pravi dim. Bogata smesa razgradjuje ulje u motoru i stvara naslage garezi u crevima za turbinu. Dakle, dimljenje mozda izgleda cool kad se stisne, ali nije nikako cool na duze staze. Treba da postoji dobar odnos izmedju kolicine ubacenog vazduha (pritiska turbine) i kolicine goriva. Nabijanjem vece kolicine goriva se ne postize bas previse. Dobra mapa treba da ima dobar odonos ovih parametara. Naravno, sto vise nafuras diesela, to on mora da dimi vise i sve je teze postici taj idealan odnos vazduha i goriva.

Drugo, meni se turbina pali na 1900rpm i to je neka zdrava i razumna granica ispod koje necu da idem zbog gore navedenih komponenti. Preradio sam mapu gde mogu da drzim budnim traktor i na 1000rpm, ali to necu voziti svaki dan sigurno.
Turbina ti stalno radi, zato sto je teraju izduvni gasovi, dakle radi i na 1000rpm, samo je pitanje koji pritisak daje na kom rezimu i koji je odziv kada pritisnes gas.
Primera radi Stilo JTD ima na 1600 - 2500 rpm 250nm, dakle na 1900 rpm ima 250nm, dok tvoj Bravo JTD ima na 1900 rpm npr nekih 180nm, a na 1600 rpm ima 130nm, dok na 2500-3200 rpm ima 280nm. Dakle, od fabrickog stila na nizim obrtajima je znatno slabiji.
Pri preticanju bi bilo daleko bolje da imas na 2000 rpm 280nm, a i generalno bi bilo zdravije za dizel motor da se manje vrti.

Tako npr, ako pretices sa 70 na sat treba da ga roknes iz cetvrte u trecu, pa da cimnes malo po zamajcu. :d
Opet iz mesta ako se kidas, sve jedno lansiras sa obrtaja na kojima ti je najveci obrtni moment. Tako na primer ako ti je maksimalni obrtni moment na 2000 rpm, lansiras ga sa 2000 rpm, ako je na 3000 rpm, onda sa 3000 rpm, zamajac sve jedno strada. :d

Trece - objasnio sam, ne treba da me demantujes, mnogo sam pametan. A i ne vozis traktor. :first:
Ne vozim traktor, ali se bavim ovom tematikom dosta dugo. ;)
 

FantomX

GPU Guru
Učlanjen(a)
01.04.2009.
Poruka
4.849
Rezultat reagovanja
3
Moja konfiguracija
CPU & cooler:
iMac 24"
Other:
¿ʞɔnɟ əɥʇ ʇɐɥʍ
E ako si mi rekao, tako nastaju kvalitetni postovi :D

Sve to stoji, kada kazem niski obrtaji i zamajac - mislim na patosiranje iz niskih obrtaja u visim stepenima prenosa. Zato je i izmisljen plivajuci zamajac, da ublazi previse torka na niskim obrtajima. Zato se i 90% cipovanih automobila zatrese kada patosiras sa 1500rpm do 4000rpm nekih 500rpm...

Svaki tjuner i fabrika ce reci da zamajac prvi strada u ovakvom rezimu, mali obrtaj, gas patos, pa onda za jedno 2 meseca pocne da se cuje tuuuppp iz motora kad opustis gas :d

Prednost velikog torka i niskih obrtaja je krstarenje na otvorenom putu i preticanje bez vracanja u nizu brzinu, lepo fino potopis malo gas i preteknes ko covek, nema sta da mislis...

Za dobru mapu znam sta i kako treba, ali da bi na nasim traktorima napravio iole jacu mapu BEZ DIMA, treba ti veci pritisak turbine, veci IC, pa i veci dotok vazduha koji ce taj visak nafte sto se sliva niz izduv sagoreti.
Dakle, ako zelis to, onda je auto vec zagazio duboko u Stage 2 i tu nema vise remapa koji mi ovde vozikamo. Zato neki po ulicama prave dimne zavese, ali to je jedini nacin da izvuces max iz motora bez modifikacija IC-a, turbine i glavnog dotoka vazduha.

Sve ja znam Fedja nas dragi, sve znam i placem sto sam se rodio u Srbiji i sto ne mogu da roknem na 200cv traktorce i zezam se k'o covek. Jbg, izgleda da smo osudjeni na dim radi performansi.

Iliti - mozemo samo da se pushimo. :d
 

FantomX

GPU Guru
Učlanjen(a)
01.04.2009.
Poruka
4.849
Rezultat reagovanja
3
Moja konfiguracija
CPU & cooler:
iMac 24"
Other:
¿ʞɔnɟ əɥʇ ʇɐɥʍ
Dok ne nabudzimo kola...


 

Vule

PCAXE Addicted
Učlanjen(a)
02.04.2009.
Poruka
1.959
Rezultat reagovanja
208
Moja konfiguracija
CPU & cooler:
Ryzen 7 5800X3D / Arctic Liquid Freezer II 360
Motherboard:
Gigabyte B550 Aorus Elite AX V2
RAM:
32GB Geil Orion 3600Mhz
VGA & cooler:
XFX Merc RX6900XT
Display:
Dell S3222DGM
HDD:
Kingston Fury Renegade 1TB / Samsung 970 EVO Plus 1TB
Case:
Lian Li 011 Dynamic EVO
PSU:
ASUS ROG 750W Gold
Zato neki po ulicama prave dimne zavese
:troll:

Inače i JTD u Bravu/Bravi ima VGT, ne samo u Stilu... Doduše, samo u Euro 3 varijanti, Euro 2 sa 105KS nije imala...

VGT je takođe razlika i kod Punta 2 JTD, 80KS varijanta nema, 86KS varijanta ima...
 

drfedja

CPU Guru
Učlanjen(a)
01.04.2009.
Poruka
3.084
Rezultat reagovanja
14
Moja konfiguracija
PC / Laptop Name:
Dell n5010, Intel Core i3 370M 2.4 GHz, 4 GB DDR3 1333
CPU & cooler:
Intel Core i7 4790K @ 4.5 GHz
Motherboard:
Biostar Hi-Fi Z97WE
RAM:
16GB Kingston HyperX Beast 2400
VGA & cooler:
Sapphire AMD Radeon R9-280X
Display:
Viewsonic VA2342 23" LED, LG 25"Ultrawide, Samsung VA2342 23"
HDD:
Samsung SSD850 Evo 250GB, Kingston 120GB V300 SSD, 2x1GB WD Caviar black
Sound:
Altec Lansing 5100E
Case:
Cooler Master 690-III
PSU:
Cooler Master G650M modular
Optical drives:
N/A
Mice & keyboard:
Keyboard/Mouse Cooler Master Storm
Internet:
Cable
OS & Browser:
Windows 10 Pro 64-bit
Other:
iPhone 6S 64GB
E ako si mi rekao, tako nastaju kvalitetni postovi :D

Sve to stoji, kada kazem niski obrtaji i zamajac - mislim na patosiranje iz niskih obrtaja u visim stepenima prenosa. Zato je i izmisljen plivajuci zamajac, da ublazi previse torka na niskim obrtajima. Zato se i 90% cipovanih automobila zatrese kada patosiras sa 1500rpm do 4000rpm nekih 500rpm...
Zamajac, lamela, korpa i menjac najvise pucaju od zestokog startovanja iz mesta i od "tvrdih" promena brzina. Pa sad, ako cimas kad menjas brzine i ako potpisujes auto na svakom semaforu i lansiras ga, onda se spremi za promenu zamajca.

Svaki tjuner i fabrika ce reci da zamajac prvi strada u ovakvom rezimu, mali obrtaj, gas patos, pa onda za jedno 2 meseca pocne da se cuje tuuuppp iz motora kad opustis gas :d
A kako onda cenis da su se proizvodjaci automobila, pa i Fiat odlucili da spuste tork na daleko nize obrtaje? Primera radi Mercedes C220 blueefficiency ima cak 500 Nm na 1400 rpm pa mu ne puca zamajac. :d

Prednost velikog torka i niskih obrtaja je krstarenje na otvorenom putu i preticanje bez vracanja u nizu brzinu, lepo fino potopis malo gas i preteknes ko covek, nema sta da mislis...
Bas tako. Najbolje je da imas torka svuda, i na niskim i na visokim obrtajima.

Za dobru mapu znam sta i kako treba, ali da bi na nasim traktorima napravio iole jacu mapu BEZ DIMA, treba ti veci pritisak turbine, veci IC, pa i veci dotok vazduha koji ce taj visak nafte sto se sliva niz izduv sagoreti.
To je upravo ono o cemu sam ja diskutovao. E sad pitanje je koliko ta tvoja mapa moze da podigne pritisak turbine.

Dakle, ako zelis to, onda je auto vec zagazio duboko u Stage 2 i tu nema vise remapa koji mi ovde vozikamo. Zato neki po ulicama prave dimne zavese, ali to je jedini nacin da izvuces max iz motora bez modifikacija IC-a, turbine i glavnog dotoka vazduha.
Koliko vidim neki sa Stage 2 takodje prave dimne zavese. :d

Sve ja znam Fedja nas dragi, sve znam i placem sto sam se rodio u Srbiji i sto ne mogu da roknem na 200cv traktorce i zezam se k'o covek. Jbg, izgleda da smo osudjeni na dim radi performansi.
Generalno, sa traktorom si osudjen na dim, narocito ako hoces da dobro ide. ;)

Iliti - mozemo samo da se pushimo. :d
:troll:
 

FantomX

GPU Guru
Učlanjen(a)
01.04.2009.
Poruka
4.849
Rezultat reagovanja
3
Moja konfiguracija
CPU & cooler:
iMac 24"
Other:
¿ʞɔnɟ əɥʇ ʇɐɥʍ
Samo bih dodao opasku vezano za CDI 220, on je napravljen fabricki sa toliko torka i sa zamajcem prilagodjenim tako snaznom momentu.

Nego sta ces nego ces da ubijes zamajac ako budes potapao sa 1500rpm u svakoj brzini. Nemoj da mesamo nase babe od 10+ godina i zabe od pre godinu dana :D
 

Vule

PCAXE Addicted
Učlanjen(a)
02.04.2009.
Poruka
1.959
Rezultat reagovanja
208
Moja konfiguracija
CPU & cooler:
Ryzen 7 5800X3D / Arctic Liquid Freezer II 360
Motherboard:
Gigabyte B550 Aorus Elite AX V2
RAM:
32GB Geil Orion 3600Mhz
VGA & cooler:
XFX Merc RX6900XT
Display:
Dell S3222DGM
HDD:
Kingston Fury Renegade 1TB / Samsung 970 EVO Plus 1TB
Case:
Lian Li 011 Dynamic EVO
PSU:
ASUS ROG 750W Gold
Načipuj taj CDI na 600-650Nm pa ga gazi sa 1300-1400, da vidimo dokle će :D
 

drfedja

CPU Guru
Učlanjen(a)
01.04.2009.
Poruka
3.084
Rezultat reagovanja
14
Moja konfiguracija
PC / Laptop Name:
Dell n5010, Intel Core i3 370M 2.4 GHz, 4 GB DDR3 1333
CPU & cooler:
Intel Core i7 4790K @ 4.5 GHz
Motherboard:
Biostar Hi-Fi Z97WE
RAM:
16GB Kingston HyperX Beast 2400
VGA & cooler:
Sapphire AMD Radeon R9-280X
Display:
Viewsonic VA2342 23" LED, LG 25"Ultrawide, Samsung VA2342 23"
HDD:
Samsung SSD850 Evo 250GB, Kingston 120GB V300 SSD, 2x1GB WD Caviar black
Sound:
Altec Lansing 5100E
Case:
Cooler Master 690-III
PSU:
Cooler Master G650M modular
Optical drives:
N/A
Mice & keyboard:
Keyboard/Mouse Cooler Master Storm
Internet:
Cable
OS & Browser:
Windows 10 Pro 64-bit
Other:
iPhone 6S 64GB
Samo bih dodao opasku vezano za CDI 220, on je napravljen fabricki sa toliko torka i sa zamajcem prilagodjenim tako snaznom momentu.

Nego sta ces nego ces da ubijes zamajac ako budes potapao sa 1500rpm u svakoj brzini. Nemoj da mesamo nase babe od 10+ godina i zabe od pre godinu dana :D
Proveri kataloski broj zamajca za Stilo 1.9 JTD i tvoj Bravo, pa ako se poklapaju, onda nemaš nikakve frke oko većeg torka. Pri tom je Bravo znatno lakši auto. Ako se razlikuju, onda ti neće mnogo pomoći što ti je maksimalni tork na 3000 rpm. ;)

Sto se tice potapanja na 1500 i na 3000 rpm....tork je isti, dakle ako imas 280 nm na 1500rpm, i na 3000rpm, zamajac trpi jednu te istu silu, potpuno je ista stvar sto se tice potapanja gasa. S druge strane ako gledas snagu, pa naravno, veca je na 3000rpm sa istim torkom...to je prosta formula. Snaga zavisi od torka i broja obrtaja.
Prema tome "parking-tjuneri" koji su ti to rekli ne znaju osnovne zakone Njutnove fizike. :d Ako bi bio ljubazan da mi objasniš kako to strada zamajac više na 1500 rpm nego na 3000 rpm bio bih ti zahvalan. ;)

A što se tiče CDI-a i ostalih, pa ne bi svi sada pravili sada motore sa nisko postavljenim torkom jer bi onda mnogo više stradali zamajci po toj logici. Jasno je da oni naprave jači zamajac za 500Nm nego što je to za 200Nm. Sad će da izmišljaju svemirsku tehnologiju za dual mass flywheel. :d Zamajac strada isključivo prilikom secanja pri menjanju brzina i potpisivanju, a tu igra ulogu isključivo koliko imaš obrtnog momenta na obrtajima gde se dešava promena brzine. Npr, kreneš prvom, naravno, launch iz mesta i gas u patos, onda ne puštaš gas i druga odmah i tako dalje..... zamajac trpi UDARE pri svkoj promeni brzine, a ti udari se ne dešavaju na 1500 rpm, nego na malo više, gde je ujedno i veća snaga, pa ti gledaj šta onda strada.


Nego problem sa parking tjunerima je u tome što očigledno NE MOGU da naprave mapu koja bi na toj, fabričkoj turbini dala dovoljan pritisak na tako niskim obrtajima. A što se tiče većeg dotoka vazduha na nižim obrtajima, tu generalno nije presudan veći intercooler, kao ni intake, nego brzina strujanja usisa, t.j. brzina portova. Naravno, potrebno je da se turbina lakše zavrti na manjim obrtajima. Pravilo je da što imaš veći turbo, to imaš veću inerciju turbo punjača. Veliki turbo daje veliki pritisak, ali tek na velikim obrtajima. Zato ti treba mala turbina koja daje veliki pritisak na malim obrtajima i onda imaš efekat velike kubikaže na malom motoru. :) Tada je brzina gasova dovoljno velika da se dobije bolje punjenje na manjim obrtajima. Ujedno, sa više momenta na manjim obrtajima je i manja potrošnja. Drugim rečima treba ti manje obrtaja i manje gasa da bi auto lepo išao.

Naravno, to nije sve, tu ima cela priča još oko bregastih osovina, otvaranja ventila, pa čak i odnosa dužine klipnjače i hoda klipa, ali to je već stvar koja se tiče same konstrukcije motora. U principu proizvođač motora dobija po malo na svemu ovome.
 
Poslednja izmena:

FantomX

GPU Guru
Učlanjen(a)
01.04.2009.
Poruka
4.849
Rezultat reagovanja
3
Moja konfiguracija
CPU & cooler:
iMac 24"
Other:
¿ʞɔnɟ əɥʇ ʇɐɥʍ
E ako si mi rekao !!!

Uglavnom, ako zelim da mi zivi zamajac, samo bez potpsivanja i flekanja svakodnevnog.

Primio k' znanju, sada mi je mnooogo toga jasnije. Ocekujem te ovih dana da radimo mapu. :D
 

d0minat0r

PCAXE OC team
Učlanjen(a)
01.04.2009.
Poruka
3.633
Rezultat reagovanja
58
Moja konfiguracija
VGA & cooler:
Gainward 4850 512DDR3
Display:
Viewsonic 24"
HDD:
seagate 500Gt Single P
Case:
/
Optical drives:
Samsung 203D
Mice & keyboard:
A4tech oscar X 748K i microsoft ergo natural 4000
Internet:
ADSL 4Mbit
OS & Browser:
WIN7
Fedju za predsednika :D
 
Vrh