• Apgrejdovali smo forum na XenForo 2.1.1, ukoliko imate predloga vezanih za izgled ili funkcionalnost foruma, ili ukoliko naletite na neki problem, javite nam OVDE

    DEFINISALI SMO PRAVILA FORUMA. Pročitajte ih, pojaviće se automatski kada krenete da čitate nešto!

Automobili

a c a

PCAXE Member
Učlanjen(a)
25.04.2009.
Poruka
770
Rezultat reagovanja
24
Moja konfiguracija
CPU & cooler:
Propus@Deneb
Motherboard:
Foxconn
RAM:
Hyper X
VGA & cooler:
AMD
Display:
Samsung
HDD:
WD5000AAKX i WD20EZRZ
Sound:
int.
Case:
690IIa
PSU:
Seasonic
Optical drives:
Pioneer&Liteon
Mice & keyboard:
Chicony&Logitech
Internet:
SBB D3
OS & Browser:
7Ux64/XPSP3
Na pomen G2 GTI da predlozim neke zanimljivije modele iz tog perioda, Lancia Delta HF Integrale, Ford Escort Cosworth, Audi Quattro, BMW 635 CSI Mercedes 123 kupe, Honda CRX, Toyota Supra, Mazda MX5 Miata (ko bi pored ovih lepotica i pogledao G2)
Prvo, nerealan si. Nadji mi na prodaju neku HF Integrale. Taj auto jeste odlican, ali jednostavno je eksponatski primerak. Isto vazi i za Escort Cosworth. G2 GTi-jeva i dan danas mozes danas da nadjes na stotine, delova ima koliko hoces, mozes da kombinujes svasta, mozes da ubacis motor koji hoces, ukljucujuici i ove najnovije.
Honda CRX.... cuveni mrtvacki sanduk na tockovima....pored onih koje su slupane, ostale su satrulile do krova. Svaka cast hondi na VTEC masinama, bez premca su, ali nije sve u tome. Toyota Supra.... to jednostavno nije ista kategorija kao sto je GTI. MX5 Miata je kudikamo noviji model i opet nije ista kategorija. Audi Quattro... ne znam na koji mislis, ima ih zaista mnogo, kao VAG obozavalac i njih vrlo cenim, ali opet, Audi Quattro nije ista klasa kao Golf GTI, glupo je poredjenje. Licno bih veoma voleo da vozim npr. S2 Quattro ima jedan jedini na oglasima, 1993. godiste, 2.2 Turbo 220HP stock. Cena, bolje da ne znas. BMW 635 CSI ? Mora da si mnogo gledao seriju Moonlight.

Dakle, G2 GTI je nesto sto mozes covek u Srbiji da priusti sebi u odnosu na dubinu svog dzepa i za te pare je odlican, veruj mi.
Zaboravih da odgovorim, a u medjuvremenu zakljucaste drugu temu:

lepota starijih polovnih automobila je u tome da se klase gube tako da neki tada skupi automobili sada postaju dostupni siroj raji. Pratim oglase na Netu i gledam par Supri se prodaju mesecima cene oko 3000 evra sto je smesno za ono sto nude.



targa od 3000cc za 3000 evra?

BMW 6 CSI ne znam iz te serije nego iz filma New jack city, a inace moj ortak ga je imao pa sam imao srecu da se provozam u njemu.



neverovatna linija, 850 je jos lepsi, ali i dosta skuplji

Sto se tice Lancie, dovoljno je uzeti obicnu Deltu a uzeti stranca HF pa ga prebaciti.



Honda CRX (kao i Renault 5 turbo) je neprevazidjena gradska zujalica i tacno je da su je zvali mrtvacki kovceg, ali samo budala koja ne zna svoje limite moze da pogine u njoj.




Gine se i u Audiju A8 kao i u Pegli.
G2 GTI jeste najrasireniji ali zato mi je bas i neinteresantan. Treba biti malo ekskluzivan ;)

Ako vec treba da biram nesto u startu povoljnije moze i nesto od ova 2:

Ford Escort RS Turbo



ili PUG 205 GTI



Ili nesto malo snaznije:

Mercedes Benz 190 E 2.5-16 Evolution II



ili Opel Omega Lotus 3000cc



i na kraju, jedini VW koji bih voleo da vozim:



:)
 
Poslednja izmena:

activated1

Moderator
Učlanjen(a)
01.04.2009.
Poruka
4.583
Rezultat reagovanja
10
Moja konfiguracija
PC / Laptop Name:
a1-PC
CPU & cooler:
AMD FX 8300 @ 3.3GHz / Thermalright Ultra-120A
Motherboard:
ASUS M5A99X EVO
RAM:
4x4GB Kingston HyperX Genesis
VGA & cooler:
ZOTAC GTX1060 6GB / ASUS R9270X-DC2T-2GD5
Display:
BenQ 2450
HDD:
SP/Samsung 120GB SSD Raid-0, 4x Toshiba 1TB Raid-0, Toshiba 2TB
Sound:
Integrated - S/PDIF @ Yamaha RX-V 659
Case:
Corsair Obsidian 750D
PSU:
Corsair RM1000i
Optical drives:
/
Mice & keyboard:
Logitech UltraX & Razer Copperhead (thanks to Lukija)
Internet:
Telekom VDSL 20Mbps/4Mbps
OS & Browser:
Windows 10 x64
Other:
Xiaomi Redmi 5 Plus/HTC One M7 32GB/HTC EVO 3D + 8gb microSD/Sony Ericsson X1
Ah Corrado bombonica od auta, ali po meni preskup. Plus shto ne volim automobile sa troje vrata, al ne bih se zalio da ovog imam :)
 

SuperStarr

PCAXE Addicted
Učlanjen(a)
06.04.2009.
Poruka
1.342
Rezultat reagovanja
0
Moja konfiguracija
CPU & cooler:
AMD DA-C2 @ 3,66Ghz (1.4V) under Alpenföhn Broken
Motherboard:
DFI LANParty JR 790GX-M2RS @ 1,8Ghz
RAM:
4x 2Gb "Crne Dragane" @ 866Mhz CL5 1.95V
VGA & cooler:
PCS 6770 1Gb feat. Scythe Musashi + PAPST 12cm @ 5V
Display:
ASUS VW222U
HDD:
1x Maxtor, 3x WD, 1x Hitachi
Sound:
SB0460 feat. Creative Fatal1ty Gaming Headset
Case:
kinez čisto da zašrafim ploču da se ne krivi...
PSU:
ZM850-HP
Optical drives:
LiteOn always & forever :P
Mice & keyboard:
GA GM-M6800 & Microsoft Multimedia 1.0A
Internet:
Telekom ADSL 1Mbps
OS & Browser:
xDark W7 x64 SP1 /// Google Chrome
Other:
2x Doggy Dog ?
Ah auto je PIMP ali se ne sećam kad sam ga zadnji put video... ;)

Gine se i u Audiju A8 kao i u Pegli.
Netačno. Veliki automobili, ako govorimo o kolima do 90-95te godine su mnogo pouzdaniji nego tadašnji manji, sadašnji manji i sadašnji veliki a jeftini.

Danas se sigurnost bazira na vazdušnim jastucima i ostalim glupostima a lima sve manje, sve je tanji i sve slabijeg kvaliteta i ako se na sve strane može čuti kako je današnji lim dugotrajniji... Jeste dugotrajniji jer se danas prave razne legure pa tanji "lim" može duže da traje nego "onda" pravi lim ali taj novi "lim" je mekaniji.
A8 je od odličnog lima, sa odličnim rešenjima gde da se lomi... kao pravi "stari" auto (Volvo, SAAB, AUDI...) a i prostran je, i to ipak utiče na bezbednost, ne toliko koliko kvalitet "školjke" ali ima uticaj.
 

Presretach

PCAXE Member
Učlanjen(a)
05.05.2009.
Poruka
235
Rezultat reagovanja
0
Moja konfiguracija
CPU & cooler:
I7 960 @ 4.4 Ghz
Motherboard:
Gigabyte x58 UD5
RAM:
6GB
VGA & cooler:
GTX 480
Display:
24" Samsung
Sound:
SB X-Fi /HARMAN KARDON SoundSticks II
OS & Browser:
Win
Ovaj reno 5 je vozio jedan matori na vozdovcu, bruka kako izgleda.
 

activated1

Moderator
Učlanjen(a)
01.04.2009.
Poruka
4.583
Rezultat reagovanja
10
Moja konfiguracija
PC / Laptop Name:
a1-PC
CPU & cooler:
AMD FX 8300 @ 3.3GHz / Thermalright Ultra-120A
Motherboard:
ASUS M5A99X EVO
RAM:
4x4GB Kingston HyperX Genesis
VGA & cooler:
ZOTAC GTX1060 6GB / ASUS R9270X-DC2T-2GD5
Display:
BenQ 2450
HDD:
SP/Samsung 120GB SSD Raid-0, 4x Toshiba 1TB Raid-0, Toshiba 2TB
Sound:
Integrated - S/PDIF @ Yamaha RX-V 659
Case:
Corsair Obsidian 750D
PSU:
Corsair RM1000i
Optical drives:
/
Mice & keyboard:
Logitech UltraX & Razer Copperhead (thanks to Lukija)
Internet:
Telekom VDSL 20Mbps/4Mbps
OS & Browser:
Windows 10 x64
Other:
Xiaomi Redmi 5 Plus/HTC One M7 32GB/HTC EVO 3D + 8gb microSD/Sony Ericsson X1
Kad vec pricamo o oldschool kolima evo jednog shto ja volim :)

 

Lukija

PCAXE Eminent Guru
Učlanjen(a)
13.04.2009.
Poruka
2.564
Rezultat reagovanja
0
Moja konfiguracija
Bravo activated1. Svojevremeno sam se lozio na taj auto. Medjutim, jedan od automobila koji mi se uvek svidjao (i dan danas) je:



Mislim da imam jos uvek negde Auto-magazin tamo negde s kraja 80-tih gde je testiran M3 :)
 
S

stalja

Guest
Jedine old scool zujalice koju bi voleo da posedujem, a nalazi se danas za 2000 do 3000 evra. Zadovoljava racionalnost u smislu odrzavanja, dostupnosti delova i registracije, a pruza dostojnu zabavu.

U verziji 1.8 8v za racionalne ili 2.0 za one koji vole malo vecu cenu registracije. Wide verzija naravno.



Iskljuchivo sa 1.6 DOHC ili EE8 verzija. Po meni 50x bolja honda od crx.

 

activated1

Moderator
Učlanjen(a)
01.04.2009.
Poruka
4.583
Rezultat reagovanja
10
Moja konfiguracija
PC / Laptop Name:
a1-PC
CPU & cooler:
AMD FX 8300 @ 3.3GHz / Thermalright Ultra-120A
Motherboard:
ASUS M5A99X EVO
RAM:
4x4GB Kingston HyperX Genesis
VGA & cooler:
ZOTAC GTX1060 6GB / ASUS R9270X-DC2T-2GD5
Display:
BenQ 2450
HDD:
SP/Samsung 120GB SSD Raid-0, 4x Toshiba 1TB Raid-0, Toshiba 2TB
Sound:
Integrated - S/PDIF @ Yamaha RX-V 659
Case:
Corsair Obsidian 750D
PSU:
Corsair RM1000i
Optical drives:
/
Mice & keyboard:
Logitech UltraX & Razer Copperhead (thanks to Lukija)
Internet:
Telekom VDSL 20Mbps/4Mbps
OS & Browser:
Windows 10 x64
Other:
Xiaomi Redmi 5 Plus/HTC One M7 32GB/HTC EVO 3D + 8gb microSD/Sony Ericsson X1
Bravo activated1. Svojevremeno sam se lozio na taj auto. Medjutim, jedan od automobila koji mi se uvek svidjao (i dan danas) je:



Mislim da imam jos uvek negde Auto-magazin tamo negde s kraja 80-tih gde je testiran M3 :)
:)

Heh stara legenda, malo ruznjikav al ima neki shmek kad ga vidish i meni je simpatichan :D
 

Shiki

PCAXE OC team
Učlanjen(a)
01.04.2009.
Poruka
1.609
Rezultat reagovanja
1
Moja konfiguracija
CPU & cooler:
.
RAM:
4GB DDR3 1066MHz
Display:
LG LC55 42"
HDD:
Kingston V+ 128GB|WD GREEN 1TB (Icy Box)| 160GB WD Passport
Sound:
Logitech Z5500
Mice & keyboard:
Apple Magic Mouse|Apple Wireless Keyboard
Internet:
Cable 8096/384
OS & Browser:
Snow Leopard 10.6.6 :)
Other:
Macbook White Unibody
Ovaj reno 5 je vozio jedan matori na vozdovcu, bruka kako izgleda.
Vozi i dalje, ali bash retko. Stanuje u Kraljevackoj ulici, inace moj prijatelj... Ima josh nekih unikata pa kad vidi kad budesh u prolazu ;)

:wave:
 

Presretach

PCAXE Member
Učlanjen(a)
05.05.2009.
Poruka
235
Rezultat reagovanja
0
Moja konfiguracija
CPU & cooler:
I7 960 @ 4.4 Ghz
Motherboard:
Gigabyte x58 UD5
RAM:
6GB
VGA & cooler:
GTX 480
Display:
24" Samsung
Sound:
SB X-Fi /HARMAN KARDON SoundSticks II
OS & Browser:
Win

blackmore1911

PCAXE Addicted
Učlanjen(a)
07.02.2010.
Poruka
5.025
Rezultat reagovanja
2.402
Moja konfiguracija
PC / Laptop Name:
BLAIDD DRWG
CPU & cooler:
Intel® Core™ i7-7700K [DE-LIDDED] @ 4.9GHz w/ EKWB EK-Supremacy Evo Elite Edition
Motherboard:
Asus PRIME Z270-A
RAM:
Kingston HyperX Predator Black 16GB (2x8GB) 3466MHz DDR4 CL16
VGA & cooler:
Inno3D GeForce GTX1080 Twin X2 HerculeZ 8GB GDDR5X
Display:
Alienware AW2518HF [240Hz] × LG 24GM79G [144Hz]
HDD:
Samsung 850 EVO 2.5" 250GB × Western Digital RED 1TB
Sound:
FiiO K5 Pro + beyerdynamic Custom Studio & Sennheiser HD515
Case:
Lian Li PC-O11 Dynamic DW w/ 3 x Corsair LL120 × Phobya G-Changer v.2 280/60mm w/ 2 x Corsair ML140
PSU:
Seasonic FOCUS Plus Series SSR-750FX 750W 80+ Gold
Mice & keyboard:
Razer Deathadder Elite @ SteelSeries QCK Heavy × Razer Huntsman Elite
Internet:
SBB 300/30 Mbps
OS & Browser:
Windows 11 & Opera GX
Other:
iPhone 15 Pro Max 256 GB Midnight Green, EK-XTOP Revo D5 × EK-RES X3 250, Mayhems Ultra Clear Tubing
Ja prosto obozavam Alfu 156 , definitivno jedan od najsmekerskijih automobila :)
 

Presretach

PCAXE Member
Učlanjen(a)
05.05.2009.
Poruka
235
Rezultat reagovanja
0
Moja konfiguracija
CPU & cooler:
I7 960 @ 4.4 Ghz
Motherboard:
Gigabyte x58 UD5
RAM:
6GB
VGA & cooler:
GTX 480
Display:
24" Samsung
Sound:
SB X-Fi /HARMAN KARDON SoundSticks II
OS & Browser:
Win
Ja prosto ne mogu da zamislim 3.2 motor, ok 2.0 i 2.5 ali 3.2 to nije da ujeda nego kida :D .
 

Presretach

PCAXE Member
Učlanjen(a)
05.05.2009.
Poruka
235
Rezultat reagovanja
0
Moja konfiguracija
CPU & cooler:
I7 960 @ 4.4 Ghz
Motherboard:
Gigabyte x58 UD5
RAM:
6GB
VGA & cooler:
GTX 480
Display:
24" Samsung
Sound:
SB X-Fi /HARMAN KARDON SoundSticks II
OS & Browser:
Win
Vozi i dalje, ali bash retko. Stanuje u Kraljevackoj ulici, inace moj prijatelj... Ima josh nekih unikata pa kad vidi kad budesh u prolazu ;)

:wave:
Bas se vidi da uziva, nikad ga nisam vide da zuri negde. U doticnoj ulici mi je kancelarija pa sam ga pre vidjao da vozi renao 5. Nisam ga video sa renomom 5 , pa skoro vec dve godine.
 

Beagle

PCAXE News Guru
Učlanjen(a)
20.01.2010.
Poruka
1.480
Rezultat reagovanja
0
Moja konfiguracija
CPU & cooler:
AthlonII X4 620 @1.225v, Hyper 412 Slim
Motherboard:
Gigabyte M720-US3
RAM:
2x2GB Patriot Viper + 2x2GB GEIL Black Dragon CL5-5-5-15 @800 @1.8v
VGA & cooler:
Gigabyte GF9500GT 1GB (750/1850/500), CoolViva Z1
Display:
LG L204WS
HDD:
Patriot Pyro 60 GB, WD5001AALS
Sound:
Creative Audigy 1, Altec Lansing ATP3, Beyerdynamic DTX-710
Case:
Lian Li PC-S80 Black, 2xScythe SlipSream, 1x Turbine Master 800RPM
PSU:
OCZ StealthXStream 500W (Scythe S-Flex ventilator)
Optical drives:
Optiarc DVD-RW
Mice & keyboard:
Microsoft sidewinder X5, Roccat Taito, Logitech K120
Internet:
Cable
OS & Browser:
Win 7x64 SP1
Other:
Audigy front panel
Vozi i dalje, ali bash retko. Stanuje u Kraljevackoj ulici, inace moj prijatelj... Ima josh nekih unikata pa kad vidi kad budesh u prolazu ;)

:wave:
Crveni reno? Video sam ga i ja, parkiran ispod starackog doma :d
 

Shiki

PCAXE OC team
Učlanjen(a)
01.04.2009.
Poruka
1.609
Rezultat reagovanja
1
Moja konfiguracija
CPU & cooler:
.
RAM:
4GB DDR3 1066MHz
Display:
LG LC55 42"
HDD:
Kingston V+ 128GB|WD GREEN 1TB (Icy Box)| 160GB WD Passport
Sound:
Logitech Z5500
Mice & keyboard:
Apple Magic Mouse|Apple Wireless Keyboard
Internet:
Cable 8096/384
OS & Browser:
Snow Leopard 10.6.6 :)
Other:
Macbook White Unibody
Crveni reno? Video sam ga i ja, parkiran ispod starackog doma :d
Ovaj je bez, da ne kazem beli :)

Inace imao je i peglicu sa 100+ konja, crvenu koja je na sve licila samo na peglicu ne :) , ima mecku miniku, imao je josh neke zanimljive spravice samo trenutno ne mogu da se setim :)

:wave:
 

Beagle

PCAXE News Guru
Učlanjen(a)
20.01.2010.
Poruka
1.480
Rezultat reagovanja
0
Moja konfiguracija
CPU & cooler:
AthlonII X4 620 @1.225v, Hyper 412 Slim
Motherboard:
Gigabyte M720-US3
RAM:
2x2GB Patriot Viper + 2x2GB GEIL Black Dragon CL5-5-5-15 @800 @1.8v
VGA & cooler:
Gigabyte GF9500GT 1GB (750/1850/500), CoolViva Z1
Display:
LG L204WS
HDD:
Patriot Pyro 60 GB, WD5001AALS
Sound:
Creative Audigy 1, Altec Lansing ATP3, Beyerdynamic DTX-710
Case:
Lian Li PC-S80 Black, 2xScythe SlipSream, 1x Turbine Master 800RPM
PSU:
OCZ StealthXStream 500W (Scythe S-Flex ventilator)
Optical drives:
Optiarc DVD-RW
Mice & keyboard:
Microsoft sidewinder X5, Roccat Taito, Logitech K120
Internet:
Cable
OS & Browser:
Win 7x64 SP1
Other:
Audigy front panel
Onda na Vozdovcu imaju dva Renoa 5 turbinca :)

Kad sam ukapirao sta je, odusevio sam se :D. Bas bih voleo da ga provozam malo.
 

drfedja

CPU Guru
Učlanjen(a)
01.04.2009.
Poruka
3.084
Rezultat reagovanja
14
Moja konfiguracija
PC / Laptop Name:
Dell n5010, Intel Core i3 370M 2.4 GHz, 4 GB DDR3 1333
CPU & cooler:
Intel Core i7 4790K @ 4.5 GHz
Motherboard:
Biostar Hi-Fi Z97WE
RAM:
16GB Kingston HyperX Beast 2400
VGA & cooler:
Sapphire AMD Radeon R9-280X
Display:
Viewsonic VA2342 23" LED, LG 25"Ultrawide, Samsung VA2342 23"
HDD:
Samsung SSD850 Evo 250GB, Kingston 120GB V300 SSD, 2x1GB WD Caviar black
Sound:
Altec Lansing 5100E
Case:
Cooler Master 690-III
PSU:
Cooler Master G650M modular
Optical drives:
N/A
Mice & keyboard:
Keyboard/Mouse Cooler Master Storm
Internet:
Cable
OS & Browser:
Windows 10 Pro 64-bit
Other:
iPhone 6S 64GB
Ja prosto ne mogu da zamislim 3.2 motor, ok 2.0 i 2.5 ali 3.2 to nije da ujeda nego kida :D .
Taj Alfin 3.2 V6 je prilicno zedan i kriva obrtnog momenta mu nije ba najbolja, fali mu elasticnosti. ;)
Fabrika garantuje nekih 6.4 sec do 100. Po video fajlovima je negde izmedju 6.5 i 7 sec, sto nije sporo, ali nije ni preterano brzo za 250 konja.

i na kraju, jedini VW koji bih voleo da vozim:



:)
FTR, Corrado je baziran na A2 shasiji iliti na Golfu mk2. ;) Inace, vozio sam jednog G60 pre dosta godina i zlo je bilo kako je isao. Imao je 68mm remenicu za G-lader, pa je imao jaci pritisak punjenja, nasviran je bio na oko 200 konja.

Onda na Vozdovcu imaju dva Renoa 5 turbinca :)

Kad sam ukapirao sta je, odusevio sam se :D. Bas bih voleo da ga provozam malo.
Haha, legenda od auta. Tu je i stari dobri PUG 205 1.9 GTI, koji bih licno voleo da imam. Video sam jednog u gradu u perfektnom stanju. Kao da je iz fabrike izasao.

A8 je od odličnog lima, sa odličnim rešenjima gde da se lomi... kao pravi "stari" auto (Volvo, SAAB, AUDI...) a i prostran je, i to ipak utiče na bezbednost, ne toliko koliko kvalitet "školjke" ali ima uticaj.
A8 model D2 iz 90-tih je napredno napravljen, pa mu je i bezbednost na nivou i po danasnjim standardima. To se lepo vidi na ovom snimku:

Danas se sigurnost bazira na vazdušnim jastucima i ostalim glupostima a lima sve manje, sve je tanji i sve slabijeg kvaliteta i ako se na sve strane može čuti kako je današnji lim dugotrajniji... Jeste dugotrajniji jer se danas prave razne legure pa tanji "lim" može duže da traje nego "onda" pravi lim ali taj novi "lim" je mekaniji.
Na zalost nisi u pravu. Novi automobili su po tom pitanju mnogo bolji od starih. Danas cak i Dacia Logan ima celicni kavez koji drzi kokpit na mestu i ne dozvoljava da tocak uleti u kabinu i polomi nogu vozacu i suvozacu ili da volan vozacu pocepa slezinu.
Na ovom snimku moze da se vidi kako jeftini Renault Modus u ceonom sudaru unistava starog i "bezbednog" Volvoa 940.

Koriscenje samo vazdusnih jastuka ne bi imalo nikakvog efekta u ovakvom sudaru. Airbagove imaju cak i kineski automobili koji su poznati po losim crash testovima.
 
Poslednja izmena:

a c a

PCAXE Member
Učlanjen(a)
25.04.2009.
Poruka
770
Rezultat reagovanja
24
Moja konfiguracija
CPU & cooler:
Propus@Deneb
Motherboard:
Foxconn
RAM:
Hyper X
VGA & cooler:
AMD
Display:
Samsung
HDD:
WD5000AAKX i WD20EZRZ
Sound:
int.
Case:
690IIa
PSU:
Seasonic
Optical drives:
Pioneer&Liteon
Mice & keyboard:
Chicony&Logitech
Internet:
SBB D3
OS & Browser:
7Ux64/XPSP3
Tacno. Za bezbednost ncap zvezdice su must have. Tacno je i da vecina proizvodjaca "steluje" konstrukciju da bi model sto bolje prosao test (ko je rekao stelovanje drajvera za graficke karte i 3DMark?), a testovi su standardizovani, pa ljudi misle da ne odgovaraju realnim uslovima, sto je donekle tacno, ali samo donekle. Naravno, ne treba shvatati zvezdice bukvalno pa se osiliti u voznji kao da se vozite u tenku.
Za starije automobile je jedino resenje da se poveca bezbednost da se ugradi kavez u kabinu i poveca krustost putnickog prostora.
 

voodoons

Moderator
Učlanjen(a)
06.04.2009.
Poruka
7.950
Rezultat reagovanja
147
Moja konfiguracija
PC / Laptop Name:
voodoons’s MacBook Pro
CPU & cooler:
Intel Core i5
Motherboard:
MacBookPro12,1
RAM:
8 GB
VGA & cooler:
Intel Iris Graphics 6100
Display:
Retina LCD 13"
HDD:
APPLE SSD SM0128G
Sound:
Apple Inc
Mice & keyboard:
Lenovo BT Laser Mouse
Internet:
SBB 70/4 Mb/s
OS & Browser:
OS X 10.11.6
Other:
Iphone 6
Verovali ili ne, ono sto najvise doprinosi broju smrtnih ishoda i tezini poverede u saobracajnoj nezgodi, jesu sigurnosni pojasevi.
Airbag bez vezanog pojasa ima kao propratni efekat da telo putnikaa leti u sve strane sem napred, preko volana kroz soferku. Od tih tumbanja levo desno, dolazi do razlicitih preloma kicme i u slucaju prezivljavanja nezgode, ostaju u vecini slucajeva trajne posledice. Sam vazdusni jastuk se nece ni otvoriti ukoliko nije vezan pojas u vecini novijih automobila.
Nijedna od pasivnih tehnologija bezbednosti ne donosi poboljsanja bezbednosti koliko pojas.
Pojas mora biti pravilno vezan, bez preplitanja, dijagonalna traka treba da ide preko grudi i kljucne kosti, sto blize vratu. Sam pojas treba da bude sto vise priljubljen telu. Donja traka treba da ide iznad kukova i sto nize na stomaku.
Sedista moraju imati adekvatan naslon za glavu, u suprotnom dolazi do preloma vrata sto sa sobom nosi kao ishod ili smrt ili trajnu invalidnost.

Sto se tice kabine i deformacija iste. Cilj svake modifikacije karoserije jeste da putnicka kabina ostane u nepromenjenom obliku. Ukoliko se postigne taj efekat a putnik je bio vezan, vazdusni jastuk je reagovao u pravom trenutku, sile koje su proizvedene sudarom nisu bile tolike da su dovele do pucanja krvnih sudova, velika je verovatnoca da ce putnik izaci iz automobila bez ili sa laksim povredama. Jedan od nacina da se smanji sila udara koja je ogromna, ali bas ogromna, na putnika odredjeni delovi karoserije su namerno oslabljeni da bi njihovim pucanjem doslo go guzvanja limarije. Time se upija velika kolicina energije proizvedene iz sudara. Stariji automobili koji imaju cvrstu, jaku karoseriju i cija kabina ostane netaknuta tokom sudara svu energiju nastalu u sudaru predaju putnicima u vozilu i u takvim sitacijama dolazi do pucanja krvnih sudova, unutrasnjeg krvarenja i "otkidanja" organa. Jednostavno, ljudsko telo ne moze da pretrpi toliku silu bez posledica. Ali, kabina ostaje citava ako to nekom znaci.
ABS jeste dobra tehnologija u sluzbi bezbednosti ali ni on nije svemoguc.
Kontrole proklizavanja su takodje dobre stvari ali isto nemaju nekog velikog efekta u svim situacijama.
Ono sto stvarno daje bezbednost u saobracaju jesu kontrolisana brzina i vezan pojas.
 

Beagle

PCAXE News Guru
Učlanjen(a)
20.01.2010.
Poruka
1.480
Rezultat reagovanja
0
Moja konfiguracija
CPU & cooler:
AthlonII X4 620 @1.225v, Hyper 412 Slim
Motherboard:
Gigabyte M720-US3
RAM:
2x2GB Patriot Viper + 2x2GB GEIL Black Dragon CL5-5-5-15 @800 @1.8v
VGA & cooler:
Gigabyte GF9500GT 1GB (750/1850/500), CoolViva Z1
Display:
LG L204WS
HDD:
Patriot Pyro 60 GB, WD5001AALS
Sound:
Creative Audigy 1, Altec Lansing ATP3, Beyerdynamic DTX-710
Case:
Lian Li PC-S80 Black, 2xScythe SlipSream, 1x Turbine Master 800RPM
PSU:
OCZ StealthXStream 500W (Scythe S-Flex ventilator)
Optical drives:
Optiarc DVD-RW
Mice & keyboard:
Microsoft sidewinder X5, Roccat Taito, Logitech K120
Internet:
Cable
OS & Browser:
Win 7x64 SP1
Other:
Audigy front panel

SuperStarr

PCAXE Addicted
Učlanjen(a)
06.04.2009.
Poruka
1.342
Rezultat reagovanja
0
Moja konfiguracija
CPU & cooler:
AMD DA-C2 @ 3,66Ghz (1.4V) under Alpenföhn Broken
Motherboard:
DFI LANParty JR 790GX-M2RS @ 1,8Ghz
RAM:
4x 2Gb "Crne Dragane" @ 866Mhz CL5 1.95V
VGA & cooler:
PCS 6770 1Gb feat. Scythe Musashi + PAPST 12cm @ 5V
Display:
ASUS VW222U
HDD:
1x Maxtor, 3x WD, 1x Hitachi
Sound:
SB0460 feat. Creative Fatal1ty Gaming Headset
Case:
kinez čisto da zašrafim ploču da se ne krivi...
PSU:
ZM850-HP
Optical drives:
LiteOn always & forever :P
Mice & keyboard:
GA GM-M6800 & Microsoft Multimedia 1.0A
Internet:
Telekom ADSL 1Mbps
OS & Browser:
xDark W7 x64 SP1 /// Google Chrome
Other:
2x Doggy Dog ?
Verovali ili ne, ono sto najvise doprinosi broju smrtnih ishoda i tezini poverede u saobracajnoj nezgodi, jesu sigurnosni pojasevi.
Airbag bez vezanog pojasa ima kao propratni efekat da telo putnikaa leti u sve strane sem napred, preko volana kroz soferku. Od tih tumbanja levo desno, dolazi do razlicitih preloma kicme i u slucaju prezivljavanja nezgode, ostaju u vecini slucajeva trajne posledice. Sam vazdusni jastuk se nece ni otvoriti ukoliko nije vezan pojas u vecini novijih automobila.
Nijedna od pasivnih tehnologija bezbednosti ne donosi poboljsanja bezbednosti koliko pojas.
Pojas mora biti pravilno vezan, bez preplitanja, dijagonalna traka treba da ide preko grudi i kljucne kosti, sto blize vratu. Sam pojas treba da bude sto vise priljubljen telu. Donja traka treba da ide iznad kukova i sto nize na stomaku.
Sedista moraju imati adekvatan naslon za glavu, u suprotnom dolazi do preloma vrata sto sa sobom nosi kao ishod ili smrt ili trajnu invalidnost.

Sto se tice kabine i deformacija iste. Cilj svake modifikacije karoserije jeste da putnicka kabina ostane u nepromenjenom obliku. Ukoliko se postigne taj efekat a putnik je bio vezan, vazdusni jastuk je reagovao u pravom trenutku, sile koje su proizvedene sudarom nisu bile tolike da su dovele do pucanja krvnih sudova, velika je verovatnoca da ce putnik izaci iz automobila bez ili sa laksim povredama. Jedan od nacina da se smanji sila udara koja je ogromna, ali bas ogromna, na putnika odredjeni delovi karoserije su namerno oslabljeni da bi njihovim pucanjem doslo go guzvanja limarije. Time se upija velika kolicina energije proizvedene iz sudara. Stariji automobili koji imaju cvrstu, jaku karoseriju i cija kabina ostane netaknuta tokom sudara svu energiju nastalu u sudaru predaju putnicima u vozilu i u takvim sitacijama dolazi do pucanja krvnih sudova, unutrasnjeg krvarenja i "otkidanja" organa. Jednostavno, ljudsko telo ne moze da pretrpi toliku silu bez posledica. Ali, kabina ostaje citava ako to nekom znaci.
ABS jeste dobra tehnologija u sluzbi bezbednosti ali ni on nije svemoguc.
Kontrole proklizavanja su takodje dobre stvari ali isto nemaju nekog velikog efekta u svim situacijama.
Ono sto stvarno daje bezbednost u saobracaju jesu kontrolisana brzina i vezan pojas.
Ceo tvoj post se odnosi na gradsku vožnju odnosno uslove "do 60Km/h". Kao da si ga prepisao od nekog iz saobraćajne policije.
U praksi su "rezultati" znatno drugačiji.

fedja, nisam odgledao snimke, kad odgledam komentarisaću ih, mada ako su "crash test"-ovi :rolleyes:...
 

voodoons

Moderator
Učlanjen(a)
06.04.2009.
Poruka
7.950
Rezultat reagovanja
147
Moja konfiguracija
PC / Laptop Name:
voodoons’s MacBook Pro
CPU & cooler:
Intel Core i5
Motherboard:
MacBookPro12,1
RAM:
8 GB
VGA & cooler:
Intel Iris Graphics 6100
Display:
Retina LCD 13"
HDD:
APPLE SSD SM0128G
Sound:
Apple Inc
Mice & keyboard:
Lenovo BT Laser Mouse
Internet:
SBB 70/4 Mb/s
OS & Browser:
OS X 10.11.6
Other:
Iphone 6
Ceo tvoj post se odnosi na gradsku vožnju odnosno uslove "do 60Km/h". Kao da si ga prepisao od nekog iz saobraćajne policije.
U praksi su "rezultati" znatno drugačiji.

fedja, nisam odgledao snimke, kad odgledam komentarisaću ih, mada ako su "crash test"-ovi :rolleyes:...
Odnosi se na sve voznje.
Pisem diplomski, meni nije potrebno da prepisujem od nekog iz saobracjne policije :d
Sta ti podrazumevaju uslovi "do 60km/h"? Mislis da je u svim sudarima sa brzinom do 60km/h manja sila nego i svim sudarima sa vecom brzinom od 60km/h? I odakle ti uopste 60km/h? Iz naseg starog zakona? 50km/h je ogranicenje brzine u naseljenim mestima i svuda gde je to ogranicenje toliko, svuda je manji broj nezgoda i smrtnih slucajeva.
I o kojoj ti sad praksi govoris? Hoces reci da su gomile studija od 1991. do danas koje su napravljene sa postepenom primenom strozijih zakona i postepenim uvodjenjem tehnologije u vozila cista izmisljotina.
Kad budem zavrsio diplomski, mozes doci, poslusati, mogu ti poslati PDF koji je zasniva samo, ali pazi kad SAMO na prakticnim studijama iz tog perioda.
I, da pogodi ime teme: Podsetnici sigurnosnog pojasa i inteligentno prilagodjavanje brzine

Po tome kako si ovo rekao, spadas u grupu ljudi koji su okoreli nekorisnici sigurnosnog pojasa a takvih gine u 60% nezgoda. Ili spadas u onu grupu koja pojas vezuje samo na autoputevima i magistralnim putevima i pritom ne postuje ogranicenje brzine. Veruj mi, procenat poginulih vozaca i iz te grupe je isto tako velik.

Kod:
E = (m * v^2)/2
Izracunaj kolika se kineticka energija oslobadja pri brzini od 30km/h, samo pre toga to promeni u m/s. Dodaj tome kineticku energiju drugog vozila iste brzine i eto ti jedan grub proracun kolicine sile koju mozes imati u nezgodi. Ima tu jos sila koje ucestvuju ale eto, orijentaciono...

I dalje stojim iza toga da su pojasevi i prilagodjena brzina najveci cinioci bezbednosti.
 

drfedja

CPU Guru
Učlanjen(a)
01.04.2009.
Poruka
3.084
Rezultat reagovanja
14
Moja konfiguracija
PC / Laptop Name:
Dell n5010, Intel Core i3 370M 2.4 GHz, 4 GB DDR3 1333
CPU & cooler:
Intel Core i7 4790K @ 4.5 GHz
Motherboard:
Biostar Hi-Fi Z97WE
RAM:
16GB Kingston HyperX Beast 2400
VGA & cooler:
Sapphire AMD Radeon R9-280X
Display:
Viewsonic VA2342 23" LED, LG 25"Ultrawide, Samsung VA2342 23"
HDD:
Samsung SSD850 Evo 250GB, Kingston 120GB V300 SSD, 2x1GB WD Caviar black
Sound:
Altec Lansing 5100E
Case:
Cooler Master 690-III
PSU:
Cooler Master G650M modular
Optical drives:
N/A
Mice & keyboard:
Keyboard/Mouse Cooler Master Storm
Internet:
Cable
OS & Browser:
Windows 10 Pro 64-bit
Other:
iPhone 6S 64GB
Tacno. Za bezbednost ncap zvezdice su must have. Tacno je i da vecina proizvodjaca "steluje" konstrukciju da bi model sto bolje prosao test (ko je rekao stelovanje drajvera za graficke karte i 3DMark?), a testovi su standardizovani, pa ljudi misle da ne odgovaraju realnim uslovima, sto je donekle tacno, ali samo donekle. Naravno, ne treba shvatati zvezdice bukvalno pa se osiliti u voznji kao da se vozite u tenku.
Pa ono sto ne mogu da steluju je da se vozilo u frontalnom sudaru ne pretvori u harmoniku. Onaj koji ima vise zvezdica na NCAP testu bice uglavnom sigurniji. Naravno ima tu i raznih drugih faktora, a to su bocni udarci, udarci otpozadi, i nezgodni pokreti koji mogu da se dogode u takvim situacijama, koji izazivaju povrede vrata, pa i smrt. Od inercije ce te zastiti tezi automobil i vazdusni jastuci.
Evo primera kako izgleda sudar smarta i S klase. Ovde je gore prosao smart iako tako ne izgleda. S klasa je zguzvana spreda i amortizovala je kineticku energiju. Pored toga S klasa je 3x teza od Smarta, pa se od siline udarca Smart odbio i prevrnuo. To ne znaci da je Smart lose napravljen auto. Daleko od toga. Nije doslo do deformacije u kabini. Pri sudaru sa vozilom slicne tezine, ali starije proizvodnje, putnici u tom drugom vozilu bi losije prosli.

Kao sto rece Voodoo, jastuci ti nista ne pomazu bez vezivanja pojasa. Oni mogu samo da ti ublaze inerciju, cimanje vrata itd.. pri sudarima.



Za starije automobile je jedino resenje da se poveca bezbednost da se ugradi kavez u kabinu i poveca krustost putnickog prostora.
Na trkackim automobilima se ugradjuje roll bar koji osim frontalnih udara ojacava skoljku i pri prevrtanju. Naravno, funkcija roll bara nije samo bezbednost, nego i krutost sasije koja je krucijalna za sportsku voznju.
 
Poslednja izmena:

SuperStarr

PCAXE Addicted
Učlanjen(a)
06.04.2009.
Poruka
1.342
Rezultat reagovanja
0
Moja konfiguracija
CPU & cooler:
AMD DA-C2 @ 3,66Ghz (1.4V) under Alpenföhn Broken
Motherboard:
DFI LANParty JR 790GX-M2RS @ 1,8Ghz
RAM:
4x 2Gb "Crne Dragane" @ 866Mhz CL5 1.95V
VGA & cooler:
PCS 6770 1Gb feat. Scythe Musashi + PAPST 12cm @ 5V
Display:
ASUS VW222U
HDD:
1x Maxtor, 3x WD, 1x Hitachi
Sound:
SB0460 feat. Creative Fatal1ty Gaming Headset
Case:
kinez čisto da zašrafim ploču da se ne krivi...
PSU:
ZM850-HP
Optical drives:
LiteOn always & forever :P
Mice & keyboard:
GA GM-M6800 & Microsoft Multimedia 1.0A
Internet:
Telekom ADSL 1Mbps
OS & Browser:
xDark W7 x64 SP1 /// Google Chrome
Other:
2x Doggy Dog ?

voodoons

Moderator
Učlanjen(a)
06.04.2009.
Poruka
7.950
Rezultat reagovanja
147
Moja konfiguracija
PC / Laptop Name:
voodoons’s MacBook Pro
CPU & cooler:
Intel Core i5
Motherboard:
MacBookPro12,1
RAM:
8 GB
VGA & cooler:
Intel Iris Graphics 6100
Display:
Retina LCD 13"
HDD:
APPLE SSD SM0128G
Sound:
Apple Inc
Mice & keyboard:
Lenovo BT Laser Mouse
Internet:
SBB 70/4 Mb/s
OS & Browser:
OS X 10.11.6
Other:
Iphone 6
Praksi auto limara. A ti? :D Čitao si "studije"? Inostranih istraživača? :rolleyes: I to hoćeš da primeniš na naše puteve i kulturu? :eek:
Ako mozes da poredis praksu auto limara sa malo, ipak malo sofisticiranijim analizama i studijama svetskih i nacionalnih organizacija, ok, tvoj problem. Ja nisam citao neke analize nekih neinformisanih novinara vec dokumenta koja se vec i malo teze nalaze preko google-a :P
Ako imas problem sa inostranim istrazivacima na tom polju koji su od preko, obezbedi ovde uslove za izvodjenje takvih studija i istrazivanja. Samo objasni razloge za izmisljanje tople vode kad je neko tamo "preko" vec izmislio. Znas, oni tamo imaju iste sisteme pojaseva kao i ti ovde samo su oni tamo malo vise ulozili u istrazivanja i da to oni nisu tamo ulagali, ne bi ni ti imao takve sisteme.
Jel istrazivanje o efikasnosti ABS sistema, recimo u Nemackoj, manje merodavno nego slicno istrazivanje ovde?

Razmisli jos jednom kakve argumente imas kad hoces da uleces u diskusiju.

Ajde, reci ti meni onako, strucno, makar i limarski strucno :d koje su to tehnologije koje daju najveci doprinose bezbednost na putevima? Samo nemoj reci, ojacanje limarije da auto postane tenk :P
 
Vrh