bleyach
PCAXE Addicted
- Učlanjen(a)
- 07.10.2012.
- Poruka
- 2.023
- Rezultat reagovanja
- 5
Moja konfiguracija
Sa teoretisanja o realnom ubrzanju koje donosi DirectX 12 prešlo se na proveru u praksi a kako javlja AnandTech, rezultati su izuzetno obećavajući.
Ono što je interesantno jeste da je testiranje pokazalo da ista aplikacija radi za čak 400% brže u DX12 na AMD GPU a za “samo” 150% ako je u pitanju Nvidia GPU. U svrhu testiranja korišten je Star Swar Tech Demo (jer DX12 igara naravno nema) koji je pokazao da GTX 980 na DX12 radi za 66.8 brže dok je R9 290x sa 8.3 fps na DX 11 skočio na čitavih 49.2 u DX12. Ako se pitate kako je ovo moguće, stvar je u tome što DX12 mnogo bolje koristi jezgra samog procesora. Na DX11 ona se neravnomerno raspoređuju što znači da se neka koriste do krajnjih granica a neke ne a na DX12 njihova upotreba je izbalansirana. Naravno, nemoguće je na osnovu jednog demoa tvrditi da će AMD kartice biti toliko dominantne ali kako navodi Brad Wardell iz Stardocka, ubrzanja koja ćemo dobiti na postojećim konfiguracijama su toliko velika da je Microsoft namerno slagao da su ubrzanja samo 40% jer im niko ne bi verovao da su stavili realnu brojku.
Ostaje nada da je to zaista tako i da će DX12 doneti revoluciju u PC gejming – to ćemo realno ipak znati tek kad se pojavi Windows 10 na kome DX12 jedino radi kao i prvi naslovi koji će ga podržavati, poput Fable Legends.
Ono što je interesantno jeste da je testiranje pokazalo da ista aplikacija radi za čak 400% brže u DX12 na AMD GPU a za “samo” 150% ako je u pitanju Nvidia GPU. U svrhu testiranja korišten je Star Swar Tech Demo (jer DX12 igara naravno nema) koji je pokazao da GTX 980 na DX12 radi za 66.8 brže dok je R9 290x sa 8.3 fps na DX 11 skočio na čitavih 49.2 u DX12. Ako se pitate kako je ovo moguće, stvar je u tome što DX12 mnogo bolje koristi jezgra samog procesora. Na DX11 ona se neravnomerno raspoređuju što znači da se neka koriste do krajnjih granica a neke ne a na DX12 njihova upotreba je izbalansirana. Naravno, nemoguće je na osnovu jednog demoa tvrditi da će AMD kartice biti toliko dominantne ali kako navodi Brad Wardell iz Stardocka, ubrzanja koja ćemo dobiti na postojećim konfiguracijama su toliko velika da je Microsoft namerno slagao da su ubrzanja samo 40% jer im niko ne bi verovao da su stavili realnu brojku.
Ostaje nada da je to zaista tako i da će DX12 doneti revoluciju u PC gejming – to ćemo realno ipak znati tek kad se pojavi Windows 10 na kome DX12 jedino radi kao i prvi naslovi koji će ga podržavati, poput Fable Legends.