Uni
PCAXE Addicted
- Učlanjen(a)
- 31.08.2018.
- Poruka
- 2.469
- Rezultat reagovanja
- 984
Moja konfiguracija
PC / Laptop Name:
Lenovo ThinkPad X250 - i5 5300U/8GB/256GB EVO 860/6 Cell
Mice & keyboard:
Bloody V7M & Stock Thinkpad X250 Keyboard
OS & Browser:
Windows 10 + Microsoft Edge | ArcoLinux + i3 + Mozilla Firefox Quantum
Ovo je mit koji je relativno popularan na internetu i ne bih ja ni pisao, da nastavnik muzickog nije pomenuo u skoli
Verujem da vecina starijih i iskusnijih forumasa zna da ovo nema veze s mozgom, ali ja sam tu da one mladje pocetnike uputim u stvari, da ne bi bilo "Dva konja vuku kociju 20KM, koliko je vukao svaki konj?"
Pre svega, cela prica je cisto lupetanje. Mnogi naucni dokazi pokazuju da ljudsko oko moze da reaguje cak u delovima milisekundi, sto u najgorem slucaju znaci da vidimo 1000 slika po sekundi.
Da bismo razresili problem, moramo znati odakle je ova besmislica potekla. Jos od pre 10 godina, LCD monitori su koristili standardnu brzinu osvezavanja od 60Hz. Ovo znaci da ne mozemo videti na ekranu vise od 60Hz, tj. 60/1 = 60 slika po sekundi. Cak i da igra na racunaru ima 1000 slicica po sekundi, videcemo najvise 60.
Ako zelimo da razumemo teoriju bolje, moramo se vratiti par decenija unazada - CRT era, tzv. era dinosaurusa.
Slika koju ovi monitori prikazuje je dinamicka, sto znaci da svaku slicicu crtaju iznova. Ovo nije slucaj i sa LCD monitorima, koji iscrtavaju samo razliku izmedju slika.
Svi dobri CRT monitori su imali brzinu osvezavanja od 85 do 120Hz. Kada bismo podesili brzinu na 60Hz, videli bismo veliku kolicinu treperenja, sa 85 to posaje manje, a sa 120 skoro nevidljivo. Naravno, postoji primetna razlika izmedju 120Hz i 240Hz, ali je znatno manja od prethodnog primera.
Hajde sada da se LCD monitorima, ipak ih vecina ljudi koristi. Mnogi ljudi cesto ne razumeju kako FPS funkcionise, tako da cu morati to da objasnim, tacnije pitanje :
"Koliko FPS-a je dovoljno da sve ide glatko?".
Odgovor na ovo pitanje nije moguce dati konstantom vrednoscu, ali vam mogu reci da je potpuno zavistan od scene koju posmatramo.
Recimo da gledamo Windows desktop na kome se nista ne desava. Da bismo videli fluidne pokrete potrebno nam je 0 FPS-a, zar ne?
Sada zamislite da se tacka pomera po ekranu brzinom 1px po sekundi. Znajuci da monitori ne prikazuju polovine piksela ili neku manju jedinicu, dovoljno nam je 1 FPS da bismo videli fluidne pokrete.
Suprotno prethodnom, hajde da zamislimo objekat koji se krece brzinom 100,000 piksela po sekundi hotizontalnom ravni, monitorom rezolucije 1920x1080p. Koliko FPS-a nam treba da bismo primetili fluidne pokrete?
Posto se prikazuje svakih 1080/400,000 = 2.7ms, treba nam 1*1000ms/2.7ms = 372FPS, posto svaka sekunda ima 1000 milisekundi. Sta ovo znaci?
Ovo znaci da u 83.9% slucajeva necete videti objekat na ekranu, ako vas monitor ima brzinu osvezavanja od 60Hz. Ali, ako bismo koristili monitor brzine osvezavanja od 480Hz (kad bi postojao), mogli bismo da vidimo sve pokrete bez problema, jer po teoriji ljudsko oko vidi mnogo vise od toga.
Odmah da nagovestim, da sam citao sam o ovome ranije na stranim forumima, tako da ne bude zabune, nisam ja nikakav tvorac nekih teorija zavere
Verujem da vecina starijih i iskusnijih forumasa zna da ovo nema veze s mozgom, ali ja sam tu da one mladje pocetnike uputim u stvari, da ne bi bilo "Dva konja vuku kociju 20KM, koliko je vukao svaki konj?"
Pre svega, cela prica je cisto lupetanje. Mnogi naucni dokazi pokazuju da ljudsko oko moze da reaguje cak u delovima milisekundi, sto u najgorem slucaju znaci da vidimo 1000 slika po sekundi.
Da bismo razresili problem, moramo znati odakle je ova besmislica potekla. Jos od pre 10 godina, LCD monitori su koristili standardnu brzinu osvezavanja od 60Hz. Ovo znaci da ne mozemo videti na ekranu vise od 60Hz, tj. 60/1 = 60 slika po sekundi. Cak i da igra na racunaru ima 1000 slicica po sekundi, videcemo najvise 60.
Ako zelimo da razumemo teoriju bolje, moramo se vratiti par decenija unazada - CRT era, tzv. era dinosaurusa.
Slika koju ovi monitori prikazuje je dinamicka, sto znaci da svaku slicicu crtaju iznova. Ovo nije slucaj i sa LCD monitorima, koji iscrtavaju samo razliku izmedju slika.
Svi dobri CRT monitori su imali brzinu osvezavanja od 85 do 120Hz. Kada bismo podesili brzinu na 60Hz, videli bismo veliku kolicinu treperenja, sa 85 to posaje manje, a sa 120 skoro nevidljivo. Naravno, postoji primetna razlika izmedju 120Hz i 240Hz, ali je znatno manja od prethodnog primera.
Hajde sada da se LCD monitorima, ipak ih vecina ljudi koristi. Mnogi ljudi cesto ne razumeju kako FPS funkcionise, tako da cu morati to da objasnim, tacnije pitanje :
"Koliko FPS-a je dovoljno da sve ide glatko?".
Odgovor na ovo pitanje nije moguce dati konstantom vrednoscu, ali vam mogu reci da je potpuno zavistan od scene koju posmatramo.
Recimo da gledamo Windows desktop na kome se nista ne desava. Da bismo videli fluidne pokrete potrebno nam je 0 FPS-a, zar ne?
Sada zamislite da se tacka pomera po ekranu brzinom 1px po sekundi. Znajuci da monitori ne prikazuju polovine piksela ili neku manju jedinicu, dovoljno nam je 1 FPS da bismo videli fluidne pokrete.
Suprotno prethodnom, hajde da zamislimo objekat koji se krece brzinom 100,000 piksela po sekundi hotizontalnom ravni, monitorom rezolucije 1920x1080p. Koliko FPS-a nam treba da bismo primetili fluidne pokrete?
Posto se prikazuje svakih 1080/400,000 = 2.7ms, treba nam 1*1000ms/2.7ms = 372FPS, posto svaka sekunda ima 1000 milisekundi. Sta ovo znaci?
Ovo znaci da u 83.9% slucajeva necete videti objekat na ekranu, ako vas monitor ima brzinu osvezavanja od 60Hz. Ali, ako bismo koristili monitor brzine osvezavanja od 480Hz (kad bi postojao), mogli bismo da vidimo sve pokrete bez problema, jer po teoriji ljudsko oko vidi mnogo vise od toga.
Odmah da nagovestim, da sam citao sam o ovome ranije na stranim forumima, tako da ne bude zabune, nisam ja nikakav tvorac nekih teorija zavere