alex303
Banned
- Učlanjen(a)
- 03.11.2010.
- Poruka
- 419
- Rezultat reagovanja
- 378
Moja konfiguracija
OS & Browser:
MS-DOS
Postoji tu još jedna jako bitna stvar. Ljudi ne žele da čuju razliku niti ih to zanima. Pusti im muziku na nekom drndavcu tek toliko da može da se čuje i razume i njima je dovoljno. Kakvi kablovi, kakve frekfencije, bitrate, mp3, dsd... i ostali bakrači. Ovo od čega mi patimo je neizlečiva skupa bolest.Nije to bas tacno. Mnogi ljudi nemaju sluh za takve stvari. Imam drugara koji ne moze da razlikuje DSD128 i mp3 64kbs sve dok mu se ne kaze sta tacno treba da cuje. ali je poenta da ako mu se to ne kaze moze godinama da slusa mp3 i da ne zna sta propusta.
Iako mp3 nema šta da traži u audiophile svetu, moraš priznati da je ovo jedan od najimpresivnijih formata u poslednjih 25 godina. Neverovatno je koliko može da se stisne audio a da to i dalje zvuči prihvatljivo bez nekog preteranog kompromisa. Naravno govorim iz ugla prosečnog slušaoca.Ja ne podnosim mp3 a koristim ga iskljucivo kad nikako ne mogu da nadjem drugi format
Nisam se dobro izrazio. FLAC kolekcija koju ima moj drugar je smeće jer je fake FLAC. To jest, MP3 konvertovan u FLAC.Sto se tice FLAC (lossless) formata uopste se ne slazem da je smece i to nije uopste istina.
Besmisleno je porediti FLAC i WAV jer su i jedan i drugi lossless to jest container formati.Mnogi ljudi prafi audiofilisti sa sistemima od par desetina hiljada € koriste CD. Dobro odradjen lossless format je identican WAV formatu.
Voli tebe tvoj čika Alex. Ipak smo mi Intel fanboyz najlepši i najpametniji i držimo se zahedno. No homo.Ne zelim da ova tema preraste opet u neku diskusiju (svadju)
Mnogo je faktora u priči koji utiču na to da li ćeš primetiti razliku ili ne. Prva stvar DSD nije PCM format. Samo ta činjenica ga čini superiornijim. Ne možeš porediti non PCM 1bit format sa PCM FLAC 16/24 bit formatom. Jako je malo izdavačkih kuća i studija koji rade snimanje u DSD/DSF. Oprema je jako skupa kao i licenca od Sony-ja. Većina njih koristi alternativnu "jeftiniju" varijantu u vidu ProTools-a koji snima u PCM 24 bit 96khz što je danas industrijski standard. Druga stvar je kvalitet produkcije, i treća stvar je sposobnost tvog sistema da verno reprodukuje oba formata. Treba biti nepristrasan i realan, a ne da argument bude koliko je para dato na kablove, zvučnu karticu, stalke, i ostala sranja. Postoje sistemi 10k eura koji loše zvuče.Koristim kablove interkonekt i zvucnicke koji kostaju kao par tih FOCAL zvucnika tako da sigurno znam o cemu govorim. Moj sistem kada bi se kupovao nov kostao bi oko 1500€ znaci od zvucne, pojacala, kablova i zvucika i cisto sumnjam da na takvom sistemu ne mogu da procenim da li ima razlike izmedju FLAC i DSD. Za tako nesto je potrebno daleko daleko bolji sistem.
SACD je superiorniji od CD-a. Tu nema diskusije. Koliko je meni poznato, SACD je jedino moguće ripovati u DSD/DSF format. Sve ostalo je ripovanje u PCM format, i u takvim situacijama nema razlike. Što je i logično.SACD bi trebao biti bolji od CD ali to cesto nije slucaj. Sve zavisi ko je kako ripovao muziku. Mnogo zavisi i od izdavacke kuce koja objavi album.
Veliki sam protivnik REMASTERED izdanja jer znam kako se rade. To su izdanja koja te samo ubedljivo lažu. Lepota muzike je u tim imperfekcijama koje nećeš čuti na remaster verzijama. To je ista milion puta prežvakan priča kao Vinyl vs CD ili MOSFET vs Tube amps. Slušati vinyl izdanje a da nema tipičnog gramofonskog puckanja je besmisleno. Isto važi i za lampaška pojačala. Ne daju ona kvalitetniji zvuk od MOSFET ili tranzistorskih pojačala, već uverljivo farbaju zvuk i daju mu toplinu koju ne možeš dobiti na MOSFET i tranzistorskim pojačalima. Zato dobri cevaši koštaju od 10 do 100k eura. Ja ih zovem tube effect processor .Ja sam recimo veliki ljubitelj grupe Dire Straits i ja sam "nabavljao" preko 10 razlicitih ripova od svakog albuma ne bi li pronasao koji je najbolji snimak. Ovo su albumi koji se ubedljivo najbolje cuju. VERTIGO REMASTERED iz 1996 godine
To je ono što ja ljudima nikako ne mogu da objasnim. Postoje iskusni producenti. Postoje iskusni audio mastering inženjeri. Isto tako postoje neiskusni producenti, i neiskusni audio inženjeri. Najgore su kombinacije jednog od ova 2. Koliko sam puta samo našao fantastičnu muziku koja jednostavno ne postoji u boljem kvalitetu jer nije bilo para za kvalitetnog audio inženjera i studio koji će srediti zvuk. A isto tako nalazim muziku koja izuva sa zvukom, ali je ne možeš slušati više od 10 sec jer je muzika kao muzika smeće.Hocu da kazem da nije uvek sistem krivac loseg zvuka vec i sam materijal.
Nekoliko puta sam mu rekao da ako hoće kvalitet, mora da kupi muziku. Čovek dao 100k din za sistem, a teško mu da da 10-20 eura za muziku. Da čovek nema para pa ajde, ali ovako nikako ne mogu da razumem taj mindset.@alex303 ne znam sta slusa drugar ali ako hoce da cuje transparentnost neka oproba izdanje opus3 DSD128 numera 03. Black Beauty
Ako treba link za kupovinu javi se u pm.
Foobar2000 je default player na mojoj produkcijskoj mašini od kad se pojavio. Krivo mi je što ne postoji za GNU/Linux i BSD. Rhythmbox je nešto najsličnije Foobar-u što sam uspeo da nađem. Zavaršava posao.Da napomenem ako se muzika slusa sa racunara po meni iskljucivo koristiti Foobar2000
Ne znam zašto to tebi smeta? Možete dosta toga da naučite. Ja bih voleo da ovde dođe neko još iskusniji, uleti u raspravu, podeli svoje iskustvo, i eventualno koriguje neko naše (ne)znanje.Razumem te, ali vas dvojica odete previse "siroko" u nekim stvarima. Vecina ljudi ce primetiti razliku, mozda ne toliko kao ti jer nece obracati paznju na sve detalje.
Da ako koristiš tipično žičano (analogno) povezivanje. Ako signal šalješ digitalnim putem, optika ili digitalni RCA, nema nikakve razlike između integrisanog Realteka koji na ploči dobijaš maltene za džabe, i neke zvučne od 1000 eura.Pa dovoljno je samo kupiti neku zvucnu od 50, 60 € pa da primetis razliku u odnosu na integrisanu.
Niko ovde nikoga ne tera da koristi sistem od 100k din. I ja razmem da se nema. Ali sa ovim pričama hoću ali nemam bedačite temu. Meni, kao i mom drugaru, ništa nije palo sa neba.Ja volim muziku ali jednostavno mi nije prioritet da odvajam 100k za tako nesto + sto jednostavno nemam para za te stvari. Bio bih zadovoljan sa nekim ok polovnim sistemom od 150, 200€, dal bili neki 2.1 ili stereo sa risiverom.
Poslato sa MAR-LX1A pomoću Tapatoka