• Apgrejdovali smo forum na XenForo 2.1.1, ukoliko imate predloga vezanih za izgled ili funkcionalnost foruma, ili ukoliko naletite na neki problem, javite nam OVDE

    DEFINISALI SMO PRAVILA FORUMA. Pročitajte ih, pojaviće se automatski kada krenete da čitate nešto!

Odobravanje reklamacije proizvoda

off

PCAXE Member
Učlanjen(a)
26.05.2013.
Poruka
94
Rezultat reagovanja
0
Moja konfiguracija
CPU & cooler:
FX-6300
Motherboard:
M5a99x EVO R2
RAM:
4+4+2+2
VGA & cooler:
7850 2 GB
Display:
FullHD
Case:
Define R4
PSU:
TT SmartSe 630
OS & Browser:
w7, Kali linux
Nesto razmisljam o reklamacijama pa imam neke dileme. U slučaju reklamacije nekog proizvoda radnja u kojoj je kupljan prima taj isti proizvod na reklamaciju. Ko odobrava reklamaciju i ko odlučuje šta je adekvatna zamena. Sama radnja gde je kupljen neki proizvod ili neki ovlašćeni servis uvoznika ili samog proizvodjača?
 

Steamroller

Moderator
Učlanjen(a)
22.01.2011.
Poruka
9.655
Rezultat reagovanja
17
Moja konfiguracija
CPU & cooler:
Intel Core i7 2600K @4.8 w/HT CM Nepton 280L
Motherboard:
Gigabyte Z77X-UP7
RAM:
4x4Gb Patriot @1866MHz
VGA & cooler:
ASUS 280X + Morpheus + 2x NF-F12
Display:
2x Dell U2312HM
HDD:
Samsung 840 Evo 120GB
Sound:
Integruša
Case:
HAF XB
PSU:
Seasonic SS-620GM
Mice & keyboard:
CM Storm Recon White + Genius Imperator
Internet:
Cable 20/2
OS & Browser:
Win 7 64bit
Other:
Fluffy Cat and Dog
Sama radnja, ali mislim da možeš odneti/poslati i direktno uvozniku.
 

Shang Tsung

Moderator
Učlanjen(a)
31.05.2011.
Poruka
4.813
Rezultat reagovanja
166
Moja konfiguracija
PC / Laptop Name:
Zvijer :p
CPU & cooler:
Intel i7 9700K@5GHz ft. EKWB H2O
Motherboard:
ASUS ROG Strix Z370-E Gaming
RAM:
Corsair Dominator Platinum 32GB 3000MHz
VGA & cooler:
ASUS RX 5700 XT Strix OC
Display:
LG 32GK850G (VA 165Hz) + AOC Q3279VWFD8 (IPS 75Hz)
HDD:
SSD Samsung 970 EVO 500GB + WD 4TB EFAX
Sound:
ASUS Essence STU + Rotel RA-05/JBL L16 Decade/SVS PB1000 + Sennheiser HD515
Case:
Lian Li 011 Dynamic (black)
PSU:
Seasonic SS-760XP2 Platinum
Mice & keyboard:
Razer Deathadder Chroma + ASUS Echelon mousepad + Redragon Dark Avenger RGB
Internet:
ASUS RT-N18U + Ubiquiti AP AC LR @ 250/25Mbit
OS & Browser:
Win10 64-bit
Other:
Logitech C920 Webcam, Logitech Cordless Rumblepad 2
Odobrava RMA sluzba, ponekad i sama radnja ali u dogovoru sa RMA.
 

DR4C0Ni4N

PCAXE Addicted
Učlanjen(a)
20.02.2011.
Poruka
3.005
Rezultat reagovanja
772
Moja konfiguracija
CPU & cooler:
i9-10900F | Cryorig C7
Motherboard:
ASRock Z590M-ITX/ax
RAM:
16GB 3200MHz Vengeance LPX
VGA & cooler:
Zotac GTX 1070
Display:
Dell U2722DE (27" QHD IPS)
HDD:
1TB Samsung 970 EVO Plus
Sound:
Focusrite Scarlett 2i2 | Presonus Eris 3.5 | AKG K550 | SMSL iDEA
Case:
Lian-Li A4-H2O X4
PSU:
Corsair SF750
Mice & keyboard:
MX Master 2S & Thor 300 TKL
Other:
ThinkPad T580 (i5-8250U, 24GB DDR4, 256GB M.2, Intel UHD 620)
Nesto razmisljam o reklamacijama pa imam neke dileme. U slučaju reklamacije nekog proizvoda radnja u kojoj je kupljan prima taj isti proizvod na reklamaciju. Ko odobrava reklamaciju i ko odlučuje šta je adekvatna zamena. Sama radnja gde je kupljen neki proizvod ili neki ovlašćeni servis uvoznika ili samog proizvodjača?
Radnja odobrava reklamaciju, ali sto se tice zamene to uglavnom odlucuje dobavljac robe (veleprodaja) koji je ujedno i davalac garancije i ovlasceni servis. Radnja je tu samo kao posrednik, ali za neke stvari koje imaju na lageru mozda odmah dobijes zamenu od radnje da ne bi cekao, pa oni posle naknadno resavaju defektan proizvod sa dobavljacem.

U svakom slucaju imas pravo da se, kako krajnji kupac, direktno obratis dobavljacu ili ovlascenom servisu (kontakt imas na garanciji), pecat i podaci maloprodaje su tu samo kao potvrda kada i gde je kupljen proizvod. Davalac garancije (dobavljac) je zakonski duzan da ti u garantnom roku servisira, zameni, ili izvrsi povracaj novca (knjizno razduzenje) za kupljeni uredjaj.
 

Typhoon.X

Moderator
Učlanjen(a)
12.04.2009.
Poruka
1.227
Rezultat reagovanja
232
Moja konfiguracija
PC / Laptop Name:
Seraphim/Azrael
CPU & cooler:
AMD Ryzen 3700X | AC Liquid Freezer II 360
Motherboard:
X570 Aorus Elite
RAM:
2x16GB G.Skill TridentZ Neo 3600Mhz 16-19-19-39
VGA & cooler:
GIGABYTE GeForce GTX 1080 Ti Gaming OC 11G
Display:
DeLL G3223D
HDD:
A-Data SX8200 Pro 512GB + Crucial P1 1TB + Seagate ST1000VX000 + WDC WD20EARX
Sound:
FX-AUDIO DAC-X6
Case:
NZXT H710
PSU:
CM V1200 Platinum
Optical drives:
Xternal LG GP08NU6W
Mice & keyboard:
Corsair K70 RGB Mk.2 (MX Brown) | Logitech G502 Lightspeed
Internet:
SBB Cable 300/30
OS & Browser:
Microsoft Windows 10 Pro x64 | Firefox
Other:
Dell Latitude 5400 | Mikrotik hAp ax3 | Galaxy S21 Ultra | Sennheiser HD518
Radnja odobrava reklamaciju, ali sto se tice zamene to uglavnom odlucuje dobavljac robe (veleprodaja) koji je ujedno i davalac garancije i ovlasceni servis. Radnja je tu samo kao posrednik, ali za neke stvari koje imaju na lageru mozda odmah dobijes zamenu od radnje da ne bi cekao, pa oni posle naknadno resavaju defektan proizvod sa dobavljacem.

U svakom slucaju imas pravo da se, kako krajnji kupac, direktno obratis dobavljacu ili ovlascenom servisu (kontakt imas na garanciji), pecat i podaci maloprodaje su tu samo kao potvrda kada i gde je kupljen proizvod. Davalac garancije (dobavljac) je zakonski duzan da ti u garantnom roku servisira, zameni, ili izvrsi povracaj novca (knjizno razduzenje) za kupljeni uredjaj.
Ovako je nekad bilo ali davno vec nije...

Zakon obavezuje trgovca koji je izdao fiskalni racun da resava reklamaciju. Krajnji korisnik u idealnom slucaju ne bi trebalo da ima nikakve veze sa dobavljacem, vec samo sa radnjom u kojoj je kupio robu, samo sto radnje cesto prebacuju odgovornost sa sebe da se ne bi zezali sa reklamacijama, evidencijama i sl... Dogovor izmedju radnje (trgovca) i dobavljaca ne bi trebalo da ima veze sa time kako ce se kupac razduziti, niti bi istog trebalo da zanima sta se tu desava... Kupcevo je pravo da ne prihvati zamenu i da trazi pare nazad, ukoliko se uredjaj ne moze zamenuti istim, i tu nema sta...

Pored ovoga, zakonska garancija od 2 godine je potpuno ostvariva samo sa fiskalnim racunom, a ako proizvodjac garantuje duze za proizvod, ta produzena garancija se ostvaruje sa garantnim listom proizvodjaca ili davaoca garancije sto se smatra kao poseban ugovor izmedju kupca i trgovca.

Jedini slucaj kada je odgovornost za resavanje reklamacije direktno na dobavljacu/uvozniku je kada radnja u kojoj je kupljen proizvod vise ne postoji, i u tom slucaju kupac ima pravo da sa dokazom o kupovini reklamira uredjaj kod dobavljaca.

Znaci tok reklamacije bi trebalo da ide : kupac> radnja> ovlasceni servis> ovlasceni servis u roku od 15 dana daje misljenje o kvaru na proizvodu i javlja trgovcu koji javlja kupcu, pri cemu ukoliko je reklamacija opravdana kupac bira izmedju popravke, zamene ili povracaja sredstava> ukoliko kupac zahteva povracaj ili zamenu, trgovac resava reklamaciju (obicno u saradnji sa dobavljacem, ali opet, to kupca ne bi trebalo da zanima).

Ovo gore je u idealnom slucaju, a u praksi to obicno izgleda ovako :

Kupac dolazi u radnju da reklamira proizvod, trgovac mu kaze da to nije kod njega, vec da nosi kod uvoznika/ovlasceni servis (pri cemu se ne malo puta desava da posalju ljude na pogresnu adresu, tj u pogresan servis/uvoznika) i time skida odgovornost sa sebe iako je po zakonu duzan da primi reklamaciju i da je prosledi u servis. Kupac, vec isfrustriran zato sto mora da se cima, odlazi u taj servis gde ostavlja uredjaj na reklamaciju i ceka poziv, tj predlog za resavanje reklamacije. Ukoliko servis utvrdi da je uredjaj neipsravan, tj da je reklamacija osnovana, kupac ukoliko hoce zamenu ili novac, mora da dodje po svoj uredjaj, i da ga sa potvrdom o neispravnosti nosi u radnju gde ga je kupio kako bi ga radnja (koja je ionako trebala sve ovo pre toga da uradi) razduzila...

Radnje su novim zakonom (od pocetka 2011) efektivno prestale da budu samo "posrednici" vec imaju odgovornost prema robi koju su prodali i na kojoj su zaradili novac... Sto se tice krajnjeg kupca, zakon obavezuje krajnjeg trgovca (koji mu je izdao fiskalni) na garantni servis/zamenu/povracaj novca, a ne dobavljaca (osim u gore opisanom slucaju) i dalje od toga realno kupca ni ne treba da interesuje...
 
Poslednja izmena:

Shang Tsung

Moderator
Učlanjen(a)
31.05.2011.
Poruka
4.813
Rezultat reagovanja
166
Moja konfiguracija
PC / Laptop Name:
Zvijer :p
CPU & cooler:
Intel i7 9700K@5GHz ft. EKWB H2O
Motherboard:
ASUS ROG Strix Z370-E Gaming
RAM:
Corsair Dominator Platinum 32GB 3000MHz
VGA & cooler:
ASUS RX 5700 XT Strix OC
Display:
LG 32GK850G (VA 165Hz) + AOC Q3279VWFD8 (IPS 75Hz)
HDD:
SSD Samsung 970 EVO 500GB + WD 4TB EFAX
Sound:
ASUS Essence STU + Rotel RA-05/JBL L16 Decade/SVS PB1000 + Sennheiser HD515
Case:
Lian Li 011 Dynamic (black)
PSU:
Seasonic SS-760XP2 Platinum
Mice & keyboard:
Razer Deathadder Chroma + ASUS Echelon mousepad + Redragon Dark Avenger RGB
Internet:
ASUS RT-N18U + Ubiquiti AP AC LR @ 250/25Mbit
OS & Browser:
Win10 64-bit
Other:
Logitech C920 Webcam, Logitech Cordless Rumblepad 2
Samo da te ispravim: kupci se salju u servis da licno odnesu pokvareni uredjaj kako bi sami sebi smanjili vreme cekanja na resavanje reklamacije, a ne zbog hira neznamtijakoga. Ne bi verovao koliko dana je potrebno da se uredjaj dostavi ovlascenom uvozniku, pa jos i da ga ovaj zaprimi na servis. Govorim o procesu koji u najgorem slucaju traje i 7 dana!! Cak i ako je radnja u kojoj ste kupili u istom gradu kao i servis uvoznika (npr nalazi se u Beogradu). I to je vreme koje uredjaj putuje u jednom pravcu, sto znaci, isto vreme treba i za nazad.

Ovo ti govorim iz onoga sto sam ja licno video i cemu sam prisustvovao.

Naravno, ukoliko je nekome cimanje da ide do servisa sam, uvek moze ostaviti pokvareni uredjaj u radnji u kojoj ga je i kupio i sacekati kulturno da se reklamacija resi (do 45 dana).
 
Poslednja izmena:

kain

PCAXE Apprentice
Učlanjen(a)
25.02.2012.
Poruka
31
Rezultat reagovanja
0
Moja konfiguracija
CPU & cooler:
Intel G620 stock / Athlon 1800+
Motherboard:
Asus P8H61-M / Asus A7S333
RAM:
4gb transcend 1333 ddr3 / 2x256 ddr1 1x512 ddr1
VGA & cooler:
MSI N450GTS ddr5 / MX440
Display:
Sharp 32inch TV
HDD:
Seagate 500gb sata3 / Maxtor 80gb ata
Sound:
integruse
Case:
BC-G52 / kineska kanta
PSU:
LC Power LC-600h / kinesko
Mice & keyboard:
Prestigio pj-ms, Canyon Stealth wireless , a4tech kd126
Internet:
ADSL Telekom 10mbit
OS & Browser:
Windows 7 Ultimate SP1 / Windows xp SP2
Skoro sam uzeo polovnu GT520 za 2000din preko KP. "Ispravna" kao, u garanciji jos par meseci.Garancija iz W**W**-a , tj oni njihovi na A :) Cim se pokrene neka 3d aplikacija racunar blokira.Ortak mi radi u WW i njemu sam odneo.Placena je 4300 , pise na racunu.Rekao mi je videcu da ti povrate novac, sto je tesko ostvarivo,u najgorem slucaju mozes da biras robu u tom iznosu u kojem je placena graficka.Tako da mislim da radnja odlucuje sta ce da urade, a ne uvoznik.
 

rAMA

PCAXE Member
Učlanjen(a)
01.04.2009.
Poruka
412
Rezultat reagovanja
0
Moja konfiguracija
CPU & cooler:
i5 2500k + Hyper 212 Plus
Motherboard:
Asus P8P67
RAM:
2x4GB 1600MHz Exceleram Rippler
VGA & cooler:
GTX770 MSI GAMING 2GB
Display:
Samsung P2770H + LG LF2510 32"
HDD:
SSD SATA3 128GB Samsung 830 Series + WD6400AAKS + + 1.5TB Samsung EcoGreen F2
Sound:
Sound Blaster Z; Altec Lansing 5100; Sennheiser HD 205
Case:
Fractal Design Define XL Titanium Grey
PSU:
Enermax Pro82+ 625W
Mice & keyboard:
Razer DeathAdder
Internet:
Telekom ADSL 6Mbit
OS & Browser:
Windows 8.1
Other:
PS3
Pošto je WW radnja u vlasništvu uvoznika na A, nema tu nekih administrativnih prepreka između uvoznika, servisa i radnje...
 

Typhoon.X

Moderator
Učlanjen(a)
12.04.2009.
Poruka
1.227
Rezultat reagovanja
232
Moja konfiguracija
PC / Laptop Name:
Seraphim/Azrael
CPU & cooler:
AMD Ryzen 3700X | AC Liquid Freezer II 360
Motherboard:
X570 Aorus Elite
RAM:
2x16GB G.Skill TridentZ Neo 3600Mhz 16-19-19-39
VGA & cooler:
GIGABYTE GeForce GTX 1080 Ti Gaming OC 11G
Display:
DeLL G3223D
HDD:
A-Data SX8200 Pro 512GB + Crucial P1 1TB + Seagate ST1000VX000 + WDC WD20EARX
Sound:
FX-AUDIO DAC-X6
Case:
NZXT H710
PSU:
CM V1200 Platinum
Optical drives:
Xternal LG GP08NU6W
Mice & keyboard:
Corsair K70 RGB Mk.2 (MX Brown) | Logitech G502 Lightspeed
Internet:
SBB Cable 300/30
OS & Browser:
Microsoft Windows 10 Pro x64 | Firefox
Other:
Dell Latitude 5400 | Mikrotik hAp ax3 | Galaxy S21 Ultra | Sennheiser HD518
Skoro sam uzeo polovnu GT520 za 2000din preko KP. "Ispravna" kao, u garanciji jos par meseci.Garancija iz W**W**-a , tj oni njihovi na A :) Cim se pokrene neka 3d aplikacija racunar blokira.Ortak mi radi u WW i njemu sam odneo.Placena je 4300 , pise na racunu.Rekao mi je videcu da ti povrate novac, sto je tesko ostvarivo,u najgorem slucaju mozes da biras robu u tom iznosu u kojem je placena graficka.Tako da mislim da radnja odlucuje sta ce da urade, a ne uvoznik.
Nije tu nista tesko ostvarivo, samo sto se uglavnom izbegava koliko moze, posto je radnji jeftinije da ti da drugi uredjaj koji je kupila/dobila u zamenu od uvoznika, nego da ti vraca iznos sa racuna u koji je ukljucena i njihova zarada :)

@Shang : Dobro, malo sam se lose izrazio, nisam hteo da kazem da je u svakom slucaju tako, ali nije uopste retka situacija... Pored ovoga, u vecini slucajeva, roba od trgovine stize do uvoznika ili servisa u bazu u roku od 2-3 dana ( osim u slucaju kada radnja salje robu u svoju centralu pa onda tek centrala salje u servis, sto imam neki osecaj da ti je poznat proces ;) ).

Generalno je problem sto je roba sve losija, i svi su zatrpani reklamacijama, zbog cega se iste sve sporije resavaju...
 

DR4C0Ni4N

PCAXE Addicted
Učlanjen(a)
20.02.2011.
Poruka
3.005
Rezultat reagovanja
772
Moja konfiguracija
CPU & cooler:
i9-10900F | Cryorig C7
Motherboard:
ASRock Z590M-ITX/ax
RAM:
16GB 3200MHz Vengeance LPX
VGA & cooler:
Zotac GTX 1070
Display:
Dell U2722DE (27" QHD IPS)
HDD:
1TB Samsung 970 EVO Plus
Sound:
Focusrite Scarlett 2i2 | Presonus Eris 3.5 | AKG K550 | SMSL iDEA
Case:
Lian-Li A4-H2O X4
PSU:
Corsair SF750
Mice & keyboard:
MX Master 2S & Thor 300 TKL
Other:
ThinkPad T580 (i5-8250U, 24GB DDR4, 256GB M.2, Intel UHD 620)
Generalno je problem sto je roba sve losija, i svi su zatrpani reklamacijama, zbog cega se iste sve sporije resavaju...
Losa je jeftina roba, a kupci uglavnom kupuju najjeftinija sr*nja koja mogu da nadju i posle se zale da ne rade kako treba.

Istina je da i radnje povremeno razvlace reklamacije, ali to je zato sto su kupci mnogo vise zasticeni zakonom nego maloprodaje, a uz to su mnogi i bahati pa ako im das prostora popece ti se na glavu. Samo u prethodna 10 dana bilo je 3 kupaca koji su trazili reklamacije za tablete koji su im ispali i polomio se ekran (vidljivi znaci ostecenja). O losem IT obrazovanju necu ni da govorim, pre dve nedelje lik donosi mrtvu grafiku koju je kupio dan ranije - nabio odmah sve slajdere na max u programu za oc i naravno s***ao grafiku.

Pre 2 meseca jedan lik je insistirao da posaljemo tablet sa polomljenim ekranom kod dobavljaca jer je ubedjen da maloprodaja pokusava da ga zezne i ne uvazi mu reklamaciju. Tablet je poslat dobavljacu o trosku maloprodaje, da bi kasnije isti bio vracen sa ponistenom garancijom jer je evidentno bilo jos u maloprodaji da je nemarom kupca tablet mehanicki ostecen.

A treba svakako napomenuti i da maloprodaje koje nisu i Bg-a placaju kurirske sluzbe za slanje uredjaja dobavljacu, sto nije zanemarljiv faktor kada su u pitanju male maloprodaje gde su zarade jako male da bi bili kompetentni na trzistu sa vecim lancima maloprodaja. Primera je jako mnogo, mogao bih da pisem do sutra iako cak i ne radim direktnu prodaju.

Nazalost zbog svega ovoga uglavnom ispastaju oni posteni kupci, jer zbog bahatih kupaca maloprodaje i ovlasceni servisi su prenatrpani robom pa oni kojima je to bitno moraju dosta da cekaju. Zato se uvek preporucuje da direktno posalju uredjaj u servis da bi im bila resena reklamacija u sto kracem roku. A i pojedini ovlasceni servisi direktno informisu kupca putem mejla dokle je stigla njegova reklamacije i sta se trenutno radi.
 

Alk0

PCAXE Addicted
Učlanjen(a)
15.12.2010.
Poruka
1.203
Rezultat reagovanja
0
Moja konfiguracija
Ovo gore je u idealnom slucaju, a u praksi to obicno izgleda ovako :

Kupac dolazi u radnju da reklamira proizvod, trgovac mu kaze da to nije kod njega, vec da nosi kod uvoznika/ovlasceni servis (pri cemu se ne malo puta desava da posalju ljude na pogresnu adresu, tj u pogresan servis/uvoznika) i time skida odgovornost sa sebe iako je po zakonu duzan da primi reklamaciju i da je prosledi u servis. Kupac, vec isfrustriran zato sto mora da se cima, odlazi u taj servis gde ostavlja uredjaj na reklamaciju i ceka poziv, tj predlog za resavanje reklamacije. Ukoliko servis utvrdi da je uredjaj neipsravan, tj da je reklamacija osnovana, kupac ukoliko hoce zamenu ili novac, mora da dodje po svoj uredjaj, i da ga sa potvrdom o neispravnosti nosi u radnju gde ga je kupio kako bi ga radnja (koja je ionako trebala sve ovo pre toga da uradi) razduzila...
Upravo ovako sam ja nastradao pre par godina sa starim monitorom :) Epilog svega je da vise nikada necu kupovati u Amaze-u.
 

off

PCAXE Member
Učlanjen(a)
26.05.2013.
Poruka
94
Rezultat reagovanja
0
Moja konfiguracija
CPU & cooler:
FX-6300
Motherboard:
M5a99x EVO R2
RAM:
4+4+2+2
VGA & cooler:
7850 2 GB
Display:
FullHD
Case:
Define R4
PSU:
TT SmartSe 630
OS & Browser:
w7, Kali linux
Ispade tema kompleksnija nego sto sam mogao i da naslutim. Zahvaljujem i za informacije koje se ticu samih prodavaca, pomazu oko sagledavanje situacije u ovom segmentu. Ono što je mene podstaklo na pokretanje teme je reklamacija proizvoda koga nema u maloprodajama odredjene firme. Proizvod je tada bio medju top modelima a ni sadašnji srednji segment nije u stanju da ga pokrije tehničkim karakteristikama. Zapravo cena tadašnjeg i sadašnjeg top modela je +- 5%.
Nisam neko zakeralo meni bi popravka savršeno odgovarala, ali cesto nailazim na poruke po forumima koje su kontadiktorne. U nekim slucajevima menjaju se slabije za jace i novije komponente a negde je skroz obrnuta situacija.
Ukoliko bi sam proizvodjac, ovlasceni zastupnik ili uvoznik odlucio da zameni proizvod, top model stare generacije za top model nove generacije, kolike su sanse da sama maloprodaja promeni odluku i ponudi neki proizvod iz nizeg segmenta?
 
Poslednja izmena:

DR4C0Ni4N

PCAXE Addicted
Učlanjen(a)
20.02.2011.
Poruka
3.005
Rezultat reagovanja
772
Moja konfiguracija
CPU & cooler:
i9-10900F | Cryorig C7
Motherboard:
ASRock Z590M-ITX/ax
RAM:
16GB 3200MHz Vengeance LPX
VGA & cooler:
Zotac GTX 1070
Display:
Dell U2722DE (27" QHD IPS)
HDD:
1TB Samsung 970 EVO Plus
Sound:
Focusrite Scarlett 2i2 | Presonus Eris 3.5 | AKG K550 | SMSL iDEA
Case:
Lian-Li A4-H2O X4
PSU:
Corsair SF750
Mice & keyboard:
MX Master 2S & Thor 300 TKL
Other:
ThinkPad T580 (i5-8250U, 24GB DDR4, 256GB M.2, Intel UHD 620)
Ukoliko bi sam proizvodjac, ovlasceni zastupnik ili uvoznik odlucio da zameni proizvod, top model stare generacije za top model nove generacije, kolike su sanse da sama maloprodaja promeni odluku i ponudi neki proizvod iz nizeg segmenta?
Maloprodaja mora da postuje odluke uvoznika, tako da ako ti isti odobri neku noviju zamenu onda ces tu zamenu i dobiti od maloprodaje (ili kurirom na kucnu adresu ukoliko si direktno poslao uvozniku/ovlascenom servisu defektan proizvod nevezano za maloprodaju). Ili ako ti daju novac nazad (knjizno razduzenje), taj novac uvoznik uplacuje na racun maloprodaje i ti taj novac podizes u maloprodaji.

S druge strane ako uvoznik odluci da ti da slabiju zamenu usled nedostatka adekvatne, nemoj da ocekujes da ce ti maloprodaja na svoju ruku dati bolju zamenu jer to ne ide njima u prilog. Profit je uvek na prvom mestu, iako se vodi racuna o tome da kupci budu zadovoljni, retko koja maloprodaja u Srbistanu moze sebi da priusti minus dajuci bolje uslove reklamacije bez podrske uvoznika.
 

off

PCAXE Member
Učlanjen(a)
26.05.2013.
Poruka
94
Rezultat reagovanja
0
Moja konfiguracija
CPU & cooler:
FX-6300
Motherboard:
M5a99x EVO R2
RAM:
4+4+2+2
VGA & cooler:
7850 2 GB
Display:
FullHD
Case:
Define R4
PSU:
TT SmartSe 630
OS & Browser:
w7, Kali linux
Ok, shvatam sve sto si napisao. Bitno je da recimo, zbog loseg odnosa uvoznika/predstavnika sa nekom maloprodajom, ista ta maloprodaja ne odbije garanciju.
U slučaju da uvoznik/zastupnik odobri zamenu a kupac zeli da uzme nesto kvalitetnije od ponudjenog, naravno uz doplatu. Da li se i za to kontaktira uvoznik ili je to sad sve na maloprodaji?
 

DR4C0Ni4N

PCAXE Addicted
Učlanjen(a)
20.02.2011.
Poruka
3.005
Rezultat reagovanja
772
Moja konfiguracija
CPU & cooler:
i9-10900F | Cryorig C7
Motherboard:
ASRock Z590M-ITX/ax
RAM:
16GB 3200MHz Vengeance LPX
VGA & cooler:
Zotac GTX 1070
Display:
Dell U2722DE (27" QHD IPS)
HDD:
1TB Samsung 970 EVO Plus
Sound:
Focusrite Scarlett 2i2 | Presonus Eris 3.5 | AKG K550 | SMSL iDEA
Case:
Lian-Li A4-H2O X4
PSU:
Corsair SF750
Mice & keyboard:
MX Master 2S & Thor 300 TKL
Other:
ThinkPad T580 (i5-8250U, 24GB DDR4, 256GB M.2, Intel UHD 620)
Ok, shvatam sve sto si napisao. Bitno je da recimo, zbog loseg odnosa uvoznika/predstavnika sa nekom maloprodajom, ista ta maloprodaja ne odbije garanciju.
U slučaju da uvoznik/zastupnik odobri zamenu a kupac zeli da uzme nesto kvalitetnije od ponudjenog, naravno uz doplatu. Da li se i za to kontaktira uvoznik ili je to sad sve na maloprodaji?
Zakonom ne smeju da ti odbiju resavanje garancije pa makar vise i ne radili sa tim uvoznikom. Npr radnja gde ja radim vec vise od pola godine ne radi sa uvoznikom A iz odredjenih razloga, ali se proizvodi u garanciji koji su ranije kupljeni (od uvoznika A) i dalje salju na reklamaciju tamo. I maloprodaja i uvoznik su u obavezi da resavaju reklamacije bez obzira na sve.

Sto se tice zamene uz doplatu, ako ti uredjaj ne radi i ne mogu da ti zamene isti indenticnim novim ili boljim, insistiraj na povracaju novca (knjiznom razduzenju) umesto doplate za nesto novo, pa kad uzmes novac kupi to sto hoces gde ti odgovara. Bice jednostavnije nego da umesto defektnog proizvoda uzimas noviji uz doplatu, jer ces verovatno morati da se napinjes i sa maloprodajom i sa uvoznikom.

Dok smo vec na tu temu, mozda neki od vas pamte da sam pre par meseci sklapao mini ITX konfu za sebe i na njoj stavio kit 2x2GB Exceleram Black Sark. Jedan modul iz tog **** je riknuo nakon samo 7h rada (Win 7 idle + AIMP, nikakvo preterano opterecenje), i ja sam taj kit zamenio indenticnim iz maloprodaje a ovaj je odmah poslat uvozniku A na servis. Zamena je stigla tek pre nedelju dana, i to u vidu jednog Kingston modula od 4GB. Malo bezobrazno sa njihove strane, jeste da Exceleram vise nemaju, ali mogli su barem da posalju neki drugi 2x2GB kit umesto samo jednog 4GB modula.
 

Sejk

PCAXE Member
Učlanjen(a)
02.09.2012.
Poruka
478
Rezultat reagovanja
0
Moja konfiguracija
PC / Laptop Name:
MacBook Pro 15" Retina mid 2012
CPU & cooler:
i5 4460 + LC-CC-120
Motherboard:
Asus B85M-G
RAM:
Hynix 4 x 4GB DDR3 1600MHz
VGA & cooler:
MSI RX 470 4GB 256bit Gaming X
Display:
Philips 243v 24" FHD IPS
HDD:
256GB SSD / 1TB HDD
Case:
MS Industrial FIGHTER 3 Window
PSU:
Cooler Master MWE 500 White
Mice & keyboard:
Logitech M590 & K380
OS & Browser:
Windows 10 x64 + Chrome
Nikad u zivotu nisam garanciju iskoristio

Sent from my GT-I9100 using Tapatalk 2
 
Poslednja izmena od urednika:

MaTRaX

PCAXE Addicted
Učlanjen(a)
18.04.2011.
Poruka
2.887
Rezultat reagovanja
39
Moja konfiguracija
CPU & cooler:
i5 2500K @4,5 GHz @Cuplex Kryos HF
Motherboard:
Asus P8p67 B3
RAM:
CMP8GX3M2A1600C9 + E30101B
VGA & cooler:
STRIX GTX1050 TI 4GB
Display:
DELL U2412M x2
HDD:
Samsung 850 EVO 250GB, 840 EVO 120GB, F3 HD502HJ
Sound:
CM Storm Sirus-C
Case:
Cooler Master 690 II Advanced
PSU:
Chieftec 750W CTG-750C
Mice & keyboard:
Mx 518 + Razer Tournament Edition
Internet:
50Mb IKOM + Netis WF2710
OS & Browser:
Windows 8.1 Pro , FF
Other:
SS QCK+, Iphone 5s Sim Free
steta bas .. ako je bilo vrednih stvari i ako se pokvare .. mozes zamenis ... :)
nekome je to preveliko cimanje a neko smatra da treba da zameni jer je to platio i ima pravo, tj mogucnost :)

ja se kajem sto drugi put nisam isao do plavih horizonata da misa menjam .. g5 :)

cuo sam dosta prica da ljudi tako menjaju patike .. i na svakih otprilike 4-5 meseci imaju druge patike a ne placaju sve preko garancije odrade :)

:wave:
 

Sejk

PCAXE Member
Učlanjen(a)
02.09.2012.
Poruka
478
Rezultat reagovanja
0
Moja konfiguracija
PC / Laptop Name:
MacBook Pro 15" Retina mid 2012
CPU & cooler:
i5 4460 + LC-CC-120
Motherboard:
Asus B85M-G
RAM:
Hynix 4 x 4GB DDR3 1600MHz
VGA & cooler:
MSI RX 470 4GB 256bit Gaming X
Display:
Philips 243v 24" FHD IPS
HDD:
256GB SSD / 1TB HDD
Case:
MS Industrial FIGHTER 3 Window
PSU:
Cooler Master MWE 500 White
Mice & keyboard:
Logitech M590 & K380
OS & Browser:
Windows 10 x64 + Chrome
Ja mozda jednostavno nisam te srece da mi nesto crkne u garantnom roku pa da zamenim za sasvim novo :D ali lepo mi je i ovako, djiram to sto platim :)
 
Vrh