Vrag_Lichno
PCAXE Apprentice
- Učlanjen(a)
- 25.08.2019.
- Poruka
- 66
- Rezultat reagovanja
- 54
Moja konfiguracija
CPU & cooler:
AMD Ryzen 7 7800X3D, Arctic Freezer 360 argb
Motherboard:
Asus ROG Strix B650E-F Gaming
RAM:
Kingston Fury Beast 64GB (2x32GB kit) 6400MTs CL32
VGA & cooler:
Power Color Red Devil RX7900 XTX 24GB
Display:
Samsung Odyssey Oled G8 34'' 175hz, Tesla Vision FullHD 165hz
HDD:
A-DATA 1TB M.2 LEGEND 800 , A-DATA 2TB M.2 LEGEND 800 x2
Sound:
Focusrite Scarlett Solo 3rd Gen, PreSonus Eris E4.5BT Gen2, Razer NARI wireless, Razer Seiren V2 X.
Case:
NZXT H9 Flow
PSU:
NZXT C1000
Optical drives:
:D
Mice & keyboard:
Razer Huntsman V3 Pro TKL, Razer Basilisk V3
Internet:
Yettel Optical
OS & Browser:
Windows 11 Pro
E ovako, ova priča može da ide u sitna crevca. Izneću bitne detalje pa koga nešto posebno zanima neka pita.
Kome se ne čita sve ovo
Kupio sam navedenu grafičku pre skoro 2 godine u jednoj domaćoj prodavnici. Pre neka dva meseca sam primetio takozvani ''coil whine'' i još neke novonastale mane na kartici, prekida display port, gubi se slika nasumično, nekad se vrati nekad ne... Možda je to bilo i do drajvera ali nije ni važno, coil whine je bio primarni problem. Znam da to u principu i ne prihvataju kao kvar jer nema nikakvog lošeg uticaja na grafičku kartu osim same buke, pa sam se dvoumio oko same reklamacije. Da napomenem da i nije bilo jako bučno, kroz zatvoreno kućište se nije mogao čuti ali sa otvorenom stranicom sam čuo zujanje i to samo pod opterećenjem. U principu sam bio siguran da će me odbiti i vratiti mi karticu uz obrazloženje da kvara nema.
Sve u svemu, odlučim ja da je ipak odnesem, garancija je još 2 meseca, što da ne probam.
Sada idemo po datumima, bitno je zbog zakona i prava koje imamo kao potrošači.
-Odneo sam je 8. avgusta, potpisao reklamacioni list, naveo probleme, rekoše javiće ishod ali da ne očekujem ništa uskoro jer su u toku godišnji odmori... OK.
-16.avgusta u 16:30 stiže SMS poruka sa broja ''prodavnice'': ''Postovani, Vasa reklamacija nije uvazena.Vas zahtev za zamenu nije prihvacen. Uredjaj nije pokazao kvar.''
Pozvao sam njihov call cenatar i pitao šta se desilo. Rekoše da ta poruka nije finalna odluka i da uredjaj zadržavaju na daljem testiranju. Ta poruka je očigledno automatska i time ispunjavaju zakonsku obavezu o kontaktiranju kupca.
Ok, sačekaću, i onako sam bio spreman na to.
- 9. septembra shvatam da rok za rešavanje problema ističe a meni niko ništa ne javlja. Pre kontakta sa prodavnicom pozivam Zaštitu Potrošača da se raspitam o zakonima, pravima i ostalo.
Neka fina gospodja mi kaže da im je rok za rešavanje tog dana istekao i da posle one poruke o odbijenoj reklamaciji nisu imali nikakvo pravo da uredjaj zadrže ni dan. Usput mi je rekla šta da im kažem i na koji član zakona da se pozove, što sam i uradio. Sve sam rešavao putem mejla kako bih imao dokumentovano ceo razgovor za podrškom dotične prodavnice.
Odmah im pišem da je rok probijen i da želim novi uređaj istog dana kako bi izbegli neke dalje zakonske komplikacije. Ovaj razgovor sa njima mogu da objavim ako je to potrebno ali možete mi verovati na reč, nemam razloga da izmišljam.
Odgovor je stigao nakon nekih 30 minuta i rekoše da će proveriti sa odeljenjem za reklamacije te mi javiti ishod (dakle rok prošao a oni još ne znaju??).
- 10. septembar, stiže mail da je reklamacija zaključena i da će zamenski uređaj biti dostavljen u maloprodaju ali ne znaju kada pa će mi javiti kad se to desi.
E tu je meni bilo dosta, probijanje rokova, neinformisanost i odugovlačenje. Odlučim da opet kontaktiram zaštitu potrošača. Dobijam informaciju da sada imam puno pravo da tražim novac nazad što sam i uradio, opet uz pozivanje na određene članove zakona. Napisao sam da su rokovi probijeni i da želim povraćaj novca i tu kreće prepucavanje i pokušaj manipulacije što, predpostavljam, inače rade svima koji ne znaju ili ih mrzi da se odbranje i raspravljaju pa uzmu šta im se nudi i odu gunđajući. Kaže mi gospodin da je sve rešeno u zakonski predviđenom roku roku slanjem adekvatnog zamenskog uređaja u maloprodaju i proveriće da li je uređaj stigao pa će mi javiti. Pozivam taj maloprodajni objekat i dobijam informaciju da ne znaju o čemu je reč i da nema nikakve zamene. U momentu prekida tog razgovore sa PRIVATNOG broja mi stiže poruka da je uređaj dostavljen i da mogu da ga preuzmem. Ponovo pozivam prodavnicu i oni mi ponove da kod njih nema ništa vezano za tu reklamaciju. Dakle laž do laži. Ponovo se vraćam na mail i pišem da me ne zanima novi uređaj već novac i opet dobijam odgovor da je zakon ispoštovan, da je rok bio 13. septembar a da je reklamacija zaključena 5. septembra i da prekršaja nema. Tu im napominjem da je zakonski rok 30 kalendarskih dana a ne 30 radnih dana i da me tog 5. seprembra niko nije pozvao sa vestima o rešavanju problema. Tog dana ostajem bez daljih odgovora... Pozivam call centar kasnije tog dana, kažu prošlo im radno vreme javiće se sutra.
- 11. septembar, čekam odgovor, kapiram rade od 8-9, pišem mejl sa citatom od juče i tražim odgovor. Oko 12h i dalje nema odgovora a mene strpljenje odavno izdalo. Napišem mejl da nema smisla da više čekam i da ću ipak pozvati tržišnu inspekciju jer nemam više snage da se ubeđujem a 101% znam da sam u pravu. Tržišna inspekcija nikome netreba i dobijam odgovor kroz 10 minuta ''U rešavanje nastale situacije uključene su nadležne kolege i u toku je provera vašeg dopisa.'' Opet pomislih ovi će me ostaviti na čekanju još dugo, međutim skoro istog momenta stiže mejl neke, očigledno, bitnije osobe. Piše da je prihvaćen zahtev o povraćaju novca i da moram otići do maloprodaje da potpišem novi reklamacioni list. Ovog puta na tom dokumentu piše da je povraćaj novca odobren, opet ostaje čekanje... Kažu prodavci tamo to se brzo reši, 3-4 dana... Pitam ih, čisto iz radoznalosti, da li je stigao taj zamenski uređaj i koji je? Kaže XFX RX580 4GB. Nasmejem se i odem kući. Čekam...
- 12. septembar, stiže mejl one bitne osobe da će slučaj biti rešen čim roba stigne u reklamacioni centar... Šta? pa gde je do sada bila... Ok, ne odgovaram ništa i čekam....
- 18. septembar, opet u 16:30 stiže SMS, ovog puta opet sa broja prodavnice : ''Postovani, Vasa reklamacija je uvazena. Za vasu reklamaciju odobren je povrat sredstava. Reklamacija ce biti resena u roku od 30 dana.'' Naravno da sam u tom momentu pukao jer se smeši još 30 dana agonije i odlučim da bitnoj osobi pošaljem još jedan mejl. Tu sam se malo istresao ali sve pristojno i kulturno. Naravno, odgovora nema, prošlo radno vreme.
- 19. septembar, mejl bitne osobe stiže, kaže reklamacija je rešena juče, traži mi broj računa i kaže novac će biti uplaćen između 16 i 17h. Dajem broj, pare ležu i konačno kraj agonije....
Meni je ovde išlo u korist što su probili rok, nisu imali šansu da se izvade iz toga. Ukoliko ste upravu, samo budite uporni, ne mogu zaobići zakon. Par bitnih detalja o tim rokovima:
1. Zakonski rok za obaveštavanje kupca o predatoj reklamaciji je 8 dana. Ako vam stigne poruka o odbijanju reklamacije a naknadno vam kažu da to nije finalno rešenje, tu su vveć prekršili zakon i možete pozvati zaštitu potrošača za savet o daljim postupcima.
2. Rok za finalno rešavanje reklamacije je 30 KALENDARSKIH dana, ne dozvolite da vam to neko ospori ili da vas ubedi da se vikendi ne računaju.
3. U slučaju da uređaj ne može da se popravi i bude vam dodeljen novi on mora biti IDENTIČAN ili bolji/skuplji i to samo uz vašu potvrdu. Dakle ne smeju da vam daju nešto što je po njima ''adekvatna zamena''.
Kome se ne čita sve ovo
Posle solidnog cimanja mi je vraćen novac.
Karticu sam bio primoran da kupim u najgorem periodu kada je mining unakazio cene i platio sam je 45,990 dinara. Jasno vam je koliko sam ovde dobro prošao
Sve u svemu, odlučim ja da je ipak odnesem, garancija je još 2 meseca, što da ne probam.
Sada idemo po datumima, bitno je zbog zakona i prava koje imamo kao potrošači.
-Odneo sam je 8. avgusta, potpisao reklamacioni list, naveo probleme, rekoše javiće ishod ali da ne očekujem ništa uskoro jer su u toku godišnji odmori... OK.
-16.avgusta u 16:30 stiže SMS poruka sa broja ''prodavnice'': ''Postovani, Vasa reklamacija nije uvazena.Vas zahtev za zamenu nije prihvacen. Uredjaj nije pokazao kvar.''
Pozvao sam njihov call cenatar i pitao šta se desilo. Rekoše da ta poruka nije finalna odluka i da uredjaj zadržavaju na daljem testiranju. Ta poruka je očigledno automatska i time ispunjavaju zakonsku obavezu o kontaktiranju kupca.
Ok, sačekaću, i onako sam bio spreman na to.
- 9. septembra shvatam da rok za rešavanje problema ističe a meni niko ništa ne javlja. Pre kontakta sa prodavnicom pozivam Zaštitu Potrošača da se raspitam o zakonima, pravima i ostalo.
Neka fina gospodja mi kaže da im je rok za rešavanje tog dana istekao i da posle one poruke o odbijenoj reklamaciji nisu imali nikakvo pravo da uredjaj zadrže ni dan. Usput mi je rekla šta da im kažem i na koji član zakona da se pozove, što sam i uradio. Sve sam rešavao putem mejla kako bih imao dokumentovano ceo razgovor za podrškom dotične prodavnice.
Odmah im pišem da je rok probijen i da želim novi uređaj istog dana kako bi izbegli neke dalje zakonske komplikacije. Ovaj razgovor sa njima mogu da objavim ako je to potrebno ali možete mi verovati na reč, nemam razloga da izmišljam.
Odgovor je stigao nakon nekih 30 minuta i rekoše da će proveriti sa odeljenjem za reklamacije te mi javiti ishod (dakle rok prošao a oni još ne znaju??).
- 10. septembar, stiže mail da je reklamacija zaključena i da će zamenski uređaj biti dostavljen u maloprodaju ali ne znaju kada pa će mi javiti kad se to desi.
E tu je meni bilo dosta, probijanje rokova, neinformisanost i odugovlačenje. Odlučim da opet kontaktiram zaštitu potrošača. Dobijam informaciju da sada imam puno pravo da tražim novac nazad što sam i uradio, opet uz pozivanje na određene članove zakona. Napisao sam da su rokovi probijeni i da želim povraćaj novca i tu kreće prepucavanje i pokušaj manipulacije što, predpostavljam, inače rade svima koji ne znaju ili ih mrzi da se odbranje i raspravljaju pa uzmu šta im se nudi i odu gunđajući. Kaže mi gospodin da je sve rešeno u zakonski predviđenom roku roku slanjem adekvatnog zamenskog uređaja u maloprodaju i proveriće da li je uređaj stigao pa će mi javiti. Pozivam taj maloprodajni objekat i dobijam informaciju da ne znaju o čemu je reč i da nema nikakve zamene. U momentu prekida tog razgovore sa PRIVATNOG broja mi stiže poruka da je uređaj dostavljen i da mogu da ga preuzmem. Ponovo pozivam prodavnicu i oni mi ponove da kod njih nema ništa vezano za tu reklamaciju. Dakle laž do laži. Ponovo se vraćam na mail i pišem da me ne zanima novi uređaj već novac i opet dobijam odgovor da je zakon ispoštovan, da je rok bio 13. septembar a da je reklamacija zaključena 5. septembra i da prekršaja nema. Tu im napominjem da je zakonski rok 30 kalendarskih dana a ne 30 radnih dana i da me tog 5. seprembra niko nije pozvao sa vestima o rešavanju problema. Tog dana ostajem bez daljih odgovora... Pozivam call centar kasnije tog dana, kažu prošlo im radno vreme javiće se sutra.
- 11. septembar, čekam odgovor, kapiram rade od 8-9, pišem mejl sa citatom od juče i tražim odgovor. Oko 12h i dalje nema odgovora a mene strpljenje odavno izdalo. Napišem mejl da nema smisla da više čekam i da ću ipak pozvati tržišnu inspekciju jer nemam više snage da se ubeđujem a 101% znam da sam u pravu. Tržišna inspekcija nikome netreba i dobijam odgovor kroz 10 minuta ''U rešavanje nastale situacije uključene su nadležne kolege i u toku je provera vašeg dopisa.'' Opet pomislih ovi će me ostaviti na čekanju još dugo, međutim skoro istog momenta stiže mejl neke, očigledno, bitnije osobe. Piše da je prihvaćen zahtev o povraćaju novca i da moram otići do maloprodaje da potpišem novi reklamacioni list. Ovog puta na tom dokumentu piše da je povraćaj novca odobren, opet ostaje čekanje... Kažu prodavci tamo to se brzo reši, 3-4 dana... Pitam ih, čisto iz radoznalosti, da li je stigao taj zamenski uređaj i koji je? Kaže XFX RX580 4GB. Nasmejem se i odem kući. Čekam...
- 12. septembar, stiže mejl one bitne osobe da će slučaj biti rešen čim roba stigne u reklamacioni centar... Šta? pa gde je do sada bila... Ok, ne odgovaram ništa i čekam....
- 18. septembar, opet u 16:30 stiže SMS, ovog puta opet sa broja prodavnice : ''Postovani, Vasa reklamacija je uvazena. Za vasu reklamaciju odobren je povrat sredstava. Reklamacija ce biti resena u roku od 30 dana.'' Naravno da sam u tom momentu pukao jer se smeši još 30 dana agonije i odlučim da bitnoj osobi pošaljem još jedan mejl. Tu sam se malo istresao ali sve pristojno i kulturno. Naravno, odgovora nema, prošlo radno vreme.
- 19. septembar, mejl bitne osobe stiže, kaže reklamacija je rešena juče, traži mi broj računa i kaže novac će biti uplaćen između 16 i 17h. Dajem broj, pare ležu i konačno kraj agonije....
Meni je ovde išlo u korist što su probili rok, nisu imali šansu da se izvade iz toga. Ukoliko ste upravu, samo budite uporni, ne mogu zaobići zakon. Par bitnih detalja o tim rokovima:
1. Zakonski rok za obaveštavanje kupca o predatoj reklamaciji je 8 dana. Ako vam stigne poruka o odbijanju reklamacije a naknadno vam kažu da to nije finalno rešenje, tu su vveć prekršili zakon i možete pozvati zaštitu potrošača za savet o daljim postupcima.
2. Rok za finalno rešavanje reklamacije je 30 KALENDARSKIH dana, ne dozvolite da vam to neko ospori ili da vas ubedi da se vikendi ne računaju.
3. U slučaju da uređaj ne može da se popravi i bude vam dodeljen novi on mora biti IDENTIČAN ili bolji/skuplji i to samo uz vašu potvrdu. Dakle ne smeju da vam daju nešto što je po njima ''adekvatna zamena''.
Poslednja izmena: