Uni
PCAXE Addicted
- Učlanjen(a)
- 31.08.2018.
- Poruka
- 2.469
- Rezultat reagovanja
- 984
Moja konfiguracija
PC / Laptop Name:
Lenovo ThinkPad X250 - i5 5300U/8GB/256GB EVO 860/6 Cell
Mice & keyboard:
Bloody V7M & Stock Thinkpad X250 Keyboard
OS & Browser:
Windows 10 + Microsoft Edge | ArcoLinux + i3 + Mozilla Firefox Quantum
Nisam još na forumu primetio da postoji tema o ovoj prodavnici igara, pa onako "po mojski" ću opisati neka moja zapažanja i zašto bi mogao biti zanimljiv.
Pojam Indie i Kartridge
Da počnemo sa samim tipom igara koje ćete većinom viđati na platformi. U pitanju su "indie" igre. Ako niste upućeni u sam pojam, indie znači independent games, tj. na srpskom nezavisne igre. Cilj samih indie igara jeste da unese nove sisteme, mehaniku ili interfejse, pa ćete videti da su veće igre često inspirisane njima. Indie igre takođe najčešće nemaju mnogo sadržaja, obzirom da ih razvijaju mali studiji ili pojedinci. Ovaj minimalizam ipak nekad dovede do velikog uspeha, kao što je recimo Superhot, koji je nastao u jednom Game Jam-u (takmičenju razvoja igara poput Ludum Dare) i baš zbog svog duotonog izgleda zadobio pažnju.
Kartridge, s druge strane, predstavlja prodavnicu poput GOG-a ili Steam-a, ali kao što sam već pomenuo cilja indie igre. Iako je trenutno tek u svojoj početnoj, tzv. Alpha fazi, zadobio je pažnju stranih medija još krajem prethodne godine, zahvaljujući firmi na koju se oslanja. Zapravo, Kartridge je već bio prisutan u drugom obliku - Kongregate. Skoro svi smo bili u situaciji igranja online igara, krajem 2000-tih ili početkom 2010-tih dok su još PC/igre za konzole bile u usponu. Kongregate je nudio i još uvek nudi veliku biblioteku HTML5 i naslova baziranih na Flash-ovom ActionScript-u.
Specifičnosti Kartridge-a
Strategija kojom se Kartridge vodi, primetili ste, viđena je već gomilu puta na online platformama kao što je Itch.io ili IndieGala. Kartridge za razliku od njih, nudi mešavinu svetova Itch-a i Steam-a, te donosi Indie prodavnicu u vidu desktop aplikacije.
Glavna strana Kartridge-a koja privlači i igrače, kao i divelopere jesu finansije. Ako ste se ikada susretali sa objavljivanjem igre na nekoj većoj prodavnici, postoji jednokratna naknada od oko $100, kao i proces verifikacije kvaliteta igre, njenog opisa a isto tako i odbijanja objave igre na platformi. Ovaj proces može potrajati i po nekoliko sedmica, pa manji diveloperi koji se mogu izreklamirati na platformama poput IndieGoGo ili KickStarter, nemaju nikakvu kontrolu nad datumom i vremenom objavljivanja igre. Kod Kartridge-a ovo nije slučaj, pa on nema nikakav proces verifikacije niti ste nužni da platite neku od naknada.
Druga pogodnost diveloperima predstavljaju i transakcije između divelopera i potrošača, koje se odvijaju direktno sve dok diveloper ne zaradi više od $10.000 na određenoj igri. Tada na scenu stupa Kartridge koji stvara proviziju, od mizarnih 10%, te ste vi i dalje u kontroli. Ali, budimo iskreni, mnoge igre nikada neće ni prekoračiti postojeće ograničenje.
Potrošači, tj. igrači takođe imaju jednu pogodnost zvanu tokeni. Sticanjem nivoa na vašem nalogu, što dostižete otključavanjem i skupljanjem znački, takođe zarađujete tokene. Ovo znači da faktički igranjem i kupovinom igara, vremenom možete zaraditi nekoliko besplatnih naslova što za mene predstavlja veliki plus. Svakako da ne možete baš zaraditi veće količine novca, ali ukupno kroz 15 nivoa možete otključati do 4 tokena vredna po $5, što znači da možete sebi obezbediti barem jednu veoma dobru indie igru, a često i više. Naravno, sticajem popularnosti, ja se nadam da ćemo moći da otključamo više tokena.
Takođe, pravljenjem većeg učinka zaradićete i specijalne popuste od 15%, mada njih nažalost ne možete koristiti u kombinaciji sa tokenima. Tu su i neke estetske promene, pri višim nivoima te možete steći nove avatare, u raznim varijantama kao što su česti, retki, epski i legendarni i još par promena.
Iako sam pomenuo da nema nikakvog sistema verifikacije, pošto Kongregate ima preko 7 miliona aktivnih korisnika, velika je verovatnoća da će u roku od samo nekoliko sati ili dana, sadržaj niskog kvaliteta ili neprikladan sadržaj biti uklonjen. Prisutan je i sistem ocena, a ceo interfejs deluje veoma moderno, sa jarkim bojama.
Jedina mana koju bih mogao da prigovorim je neprisutnost na Linux-u, kao i većine igara na MacOS-u. Ipak je trenutno u pitanju Windows only platforma. Ali, ukoliko pripadate većini, dostupno vam je na stotine igara, kako novijih, tako i starijih klasika.
Sve u svemu, solidna platforma za nas sa plićim džepovima, pogotovo zahvaljujući ovom token sistemu, nešto kao free games na Epic Games-u svake dve nedelje samo što možemo da biramo igru.
Pojam Indie i Kartridge
Da počnemo sa samim tipom igara koje ćete većinom viđati na platformi. U pitanju su "indie" igre. Ako niste upućeni u sam pojam, indie znači independent games, tj. na srpskom nezavisne igre. Cilj samih indie igara jeste da unese nove sisteme, mehaniku ili interfejse, pa ćete videti da su veće igre često inspirisane njima. Indie igre takođe najčešće nemaju mnogo sadržaja, obzirom da ih razvijaju mali studiji ili pojedinci. Ovaj minimalizam ipak nekad dovede do velikog uspeha, kao što je recimo Superhot, koji je nastao u jednom Game Jam-u (takmičenju razvoja igara poput Ludum Dare) i baš zbog svog duotonog izgleda zadobio pažnju.
Kartridge, s druge strane, predstavlja prodavnicu poput GOG-a ili Steam-a, ali kao što sam već pomenuo cilja indie igre. Iako je trenutno tek u svojoj početnoj, tzv. Alpha fazi, zadobio je pažnju stranih medija još krajem prethodne godine, zahvaljujući firmi na koju se oslanja. Zapravo, Kartridge je već bio prisutan u drugom obliku - Kongregate. Skoro svi smo bili u situaciji igranja online igara, krajem 2000-tih ili početkom 2010-tih dok su još PC/igre za konzole bile u usponu. Kongregate je nudio i još uvek nudi veliku biblioteku HTML5 i naslova baziranih na Flash-ovom ActionScript-u.
Specifičnosti Kartridge-a
Strategija kojom se Kartridge vodi, primetili ste, viđena je već gomilu puta na online platformama kao što je Itch.io ili IndieGala. Kartridge za razliku od njih, nudi mešavinu svetova Itch-a i Steam-a, te donosi Indie prodavnicu u vidu desktop aplikacije.
Glavna strana Kartridge-a koja privlači i igrače, kao i divelopere jesu finansije. Ako ste se ikada susretali sa objavljivanjem igre na nekoj većoj prodavnici, postoji jednokratna naknada od oko $100, kao i proces verifikacije kvaliteta igre, njenog opisa a isto tako i odbijanja objave igre na platformi. Ovaj proces može potrajati i po nekoliko sedmica, pa manji diveloperi koji se mogu izreklamirati na platformama poput IndieGoGo ili KickStarter, nemaju nikakvu kontrolu nad datumom i vremenom objavljivanja igre. Kod Kartridge-a ovo nije slučaj, pa on nema nikakav proces verifikacije niti ste nužni da platite neku od naknada.
Druga pogodnost diveloperima predstavljaju i transakcije između divelopera i potrošača, koje se odvijaju direktno sve dok diveloper ne zaradi više od $10.000 na određenoj igri. Tada na scenu stupa Kartridge koji stvara proviziju, od mizarnih 10%, te ste vi i dalje u kontroli. Ali, budimo iskreni, mnoge igre nikada neće ni prekoračiti postojeće ograničenje.
Potrošači, tj. igrači takođe imaju jednu pogodnost zvanu tokeni. Sticanjem nivoa na vašem nalogu, što dostižete otključavanjem i skupljanjem znački, takođe zarađujete tokene. Ovo znači da faktički igranjem i kupovinom igara, vremenom možete zaraditi nekoliko besplatnih naslova što za mene predstavlja veliki plus. Svakako da ne možete baš zaraditi veće količine novca, ali ukupno kroz 15 nivoa možete otključati do 4 tokena vredna po $5, što znači da možete sebi obezbediti barem jednu veoma dobru indie igru, a često i više. Naravno, sticajem popularnosti, ja se nadam da ćemo moći da otključamo više tokena.
Takođe, pravljenjem većeg učinka zaradićete i specijalne popuste od 15%, mada njih nažalost ne možete koristiti u kombinaciji sa tokenima. Tu su i neke estetske promene, pri višim nivoima te možete steći nove avatare, u raznim varijantama kao što su česti, retki, epski i legendarni i još par promena.
Iako sam pomenuo da nema nikakvog sistema verifikacije, pošto Kongregate ima preko 7 miliona aktivnih korisnika, velika je verovatnoća da će u roku od samo nekoliko sati ili dana, sadržaj niskog kvaliteta ili neprikladan sadržaj biti uklonjen. Prisutan je i sistem ocena, a ceo interfejs deluje veoma moderno, sa jarkim bojama.
Jedina mana koju bih mogao da prigovorim je neprisutnost na Linux-u, kao i većine igara na MacOS-u. Ipak je trenutno u pitanju Windows only platforma. Ali, ukoliko pripadate većini, dostupno vam je na stotine igara, kako novijih, tako i starijih klasika.
Sve u svemu, solidna platforma za nas sa plićim džepovima, pogotovo zahvaljujući ovom token sistemu, nešto kao free games na Epic Games-u svake dve nedelje samo što možemo da biramo igru.