• Apgrejdovali smo forum na XenForo 2.1.1, ukoliko imate predloga vezanih za izgled ili funkcionalnost foruma, ili ukoliko naletite na neki problem, javite nam OVDE

DEFINISALI SMO PRAVILA FORUMA. Pročitajte ih, pojaviće se automatski kada krenete da čitate nešto!

Swiss Government Declares Downloading for Personal Use Legal

peja81

Učlanjen(a)
Poruka
Rezultat reagovanja
Moja konfiguracija
The government of Switzerland has issued a statement declaring that it will not take action to alter current copyright laws allowing the downloading of music and movies for personal use. The statement is the result of a lengthy study conducted by the Swiss government into the impact of so-called “piracy” on the entertainment industry.

The entertainment industry has been complaining in Switzerland – as in the US and elsewhere – that the unauthorized downloading of music and movies has harmed their business. The situation in Switzerland is somewhat unique, in that current copyright law considers the downloading of content for personal use as acceptable and legal. The entertainment industry has been lobbying the Swiss government to change the law. This study is the government’s response.

Despite the industry’s claims that downloading undermines their business, this study shows that the effect of unauthorized downloading on the industry’s bottom line is negligible. One key finding of the study is that downloaders spend as much if not more to acquire content legally as those who do not download. Researchers found no change in amount of disposable income spent on music and movies, despite the fact that roughly one third of Swiss people engage in some form of downloading. The government concluded, then, that no change to the current legal structure was necessary, and urged the entertainment industry to grow and adapt with the changes in technology and in consumer habits, rather than trying to suppress progress.

Switzerland’s findings are just the latest in a series of reports showing that the downloading of music and movies is far less harmful than the entertainment industry would have us believe. In July Douglas C. Merrill, formerly of Google and then EMI, one of the three main record labels, said in a keynote address that his research while at EMI showed that users of torrenting service LimeWire were among the best customers in the iTunes music store. Around the same time, Telepolis published a report (Google Translation) stating that users of the recently raided kino.to website tended to pay more at the box office than the average moviegoer. Meanwhile, another study conducted by Northwestern University (PDF) showed that users of peer-to-peer client software – i.e., BitTorrent users – bring in a substantial amount of money for the large ISPs.
http://www.webpronews.com/swiss-government-declares-downloading-for-personal-use-legal-2011-12

ZoNi

Free SW Guru
Učlanjen(a)
Poruka
Rezultat reagovanja
Moja konfiguracija
S moje tačke gledišta, situacija je sledeća:

- da ne mogu da skinem film/seriju sa Neta, verovatno ga ne bih ni gledao, nego bih gledao neki film/seriju na TVu (volim da odgledam najnoviji film, ali mi to nije mnogo bitno); možda bih otišao neki put više u bioskop, ali ne previše često (ne volim bioskop)

- da ne mogu da skinem muziku sa Neta (a i ne skidam je, realno ;) ), slušao bih je na običnom ili Net radiju (a to u svakom slučaju i sada radim)

- da ne mogu da skinem igre sa Neta... hm, pa i ne skidam ih :) dovoljna mi je neka demo verzija ili poneka besplatna igra

- da ne mogu da skinem komercijalne programe sa Neta... hm, pa ni njih ne skidam - koristim skoro isključivo freeware ;)

Dakle, kapitalizam nema mnogo koristi od mene :D

Međutim, ova odluka švajcarske vlade je svakako interesantna i može da bude prvi korak ka sasvim novom načinu poslovanja i downloada. Meni je tu najzanimljivija rečenica "urged the entertainment industry to grow and adapt with the changes in technology and in consumer habits" --- ne znam da li je negde konkretno objašnjeno kako vlada zamišlja ovo.

drfedja

CPU Guru
Učlanjen(a)
Poruka
Rezultat reagovanja
Moja konfiguracija
PC / Laptop Name:
Dell n5010, Intel Core i3 370M 2.4 GHz, 4 GB DDR3 1333
CPU & cooler:
Intel Core i7 4790K @ 4.5 GHz
Motherboard:
Biostar Hi-Fi Z97WE
RAM:
16GB Kingston HyperX Beast 2400
VGA & cooler:
Sapphire AMD Radeon R9-280X
Display:
Viewsonic VA2342 23" LED, LG 25"Ultrawide, Samsung VA2342 23"
HDD:
Samsung SSD850 Evo 250GB, Kingston 120GB V300 SSD, 2x1GB WD Caviar black
Sound:
Altec Lansing 5100E
Case:
Cooler Master 690-III
PSU:
Cooler Master G650M modular
Optical drives:
N/A
Mice & keyboard:
Keyboard/Mouse Cooler Master Storm
Internet:
Cable
OS & Browser:
Windows 10 Pro 64-bit
Other:
iPhone 6S 64GB

- da ne mogu da skinem komercijalne programe sa Neta... hm, pa ni njih ne skidam - koristim skoro isključivo freeware ;)

...a za šta onda koristiš komp? :d

S obzirom da si rekao da isključivo koristiš freeware, onda znači da ti je i matični operativni sistem neki freeware Linux? ;)

[QUTOE]
Međutim, ova odluka švajcarske vlade je svakako interesantna i može da bude prvi korak ka sasvim novom načinu poslovanja i downloada. Meni je tu najzanimljivija rečenica "urged the entertainment industry to grow and adapt with the changes in technology and in consumer habits" --- ne znam da li je negde konkretno objašnjeno kako vlada zamišlja ovo.
Prevideo si nešto na početku teksta:

The government of Switzerland has issued a statement declaring that it will not take action to alter current copyright laws allowing the downloading of music and movies for personal use.
Drugim rečima, skidaj ti slobodno muziku sa neta, ali nemoj da te čuje neko da je puštaš na radiju, u restoranu itd... onda si ga na***'o.

Isto važi i za programe. U globalu, baš njih briga što ti imaš piratsku kopiju windowsa na svom kompu i što učiš da radiš u Photoshopu koji je takođe piratski warez. To im čak i ide u prilog, jer se tako povećava baza korisnika, ali problem je ako praviš pare sa tim softverom.

Jurenje za piraterijom na privatnim kompovima je borba sa vetrenjačama.

ZoNi

Free SW Guru
Učlanjen(a)
Poruka
Rezultat reagovanja
Moja konfiguracija
Nisam ništa prevideo, naravno da se to odnosi na "ličnu" pirateriju ;)

Vrh