drfedja
CPU Guru
- Učlanjen(a)
- 01.04.2009.
- Poruka
- 3.084
- Rezultat reagovanja
- 14
Moja konfiguracija
PC / Laptop Name:
Dell n5010, Intel Core i3 370M 2.4 GHz, 4 GB DDR3 1333
CPU & cooler:
Intel Core i7 4790K @ 4.5 GHz
Motherboard:
Biostar Hi-Fi Z97WE
RAM:
16GB Kingston HyperX Beast 2400
VGA & cooler:
Sapphire AMD Radeon R9-280X
Display:
Viewsonic VA2342 23" LED, LG 25"Ultrawide, Samsung VA2342 23"
HDD:
Samsung SSD850 Evo 250GB, Kingston 120GB V300 SSD, 2x1GB WD Caviar black
Sound:
Altec Lansing 5100E
Case:
Cooler Master 690-III
PSU:
Cooler Master G650M modular
Optical drives:
N/A
Mice & keyboard:
Keyboard/Mouse Cooler Master Storm
Internet:
Cable
OS & Browser:
Windows 10 Pro 64-bit
Other:
iPhone 6S 64GB
Ako se vratimo u 2003. godinu AMD je tada lansirao svoje prve K8 procesore sa podrškom za DDR1 memorijski standard. U to vreme DDR1 standard je bio na „vrhuncu karijere“. K8 jezgra su veoma dobro koristila visok bandwidth i nisko vreme pristupa ovog memorijskog standarda koji je u kombinaciji sa integrisanim memorijskim kontrolerom bio dobitna kombinacija. Kao rezultat toga video se drastični skok performansi u odnosu na dotadašnje Athlon XP – K7 procesore. IMC je pristup memoriji smanjio sa 100 ns na čak 40-tak ns, a iskorišćenje memorijskog protoka skočilo je na fantastičnih 90-95% od teorijskog. Athlon 64 Socket 754, a kasnije i 939 su davali u proseku 20-30% bolje rezultate u igrama u odnosu na prethodnu generaciju, a konkurentska Netburst arhitektura (Pentium 4), koja je radila na značajno višim frekvencijama, bila je poprilično nadmašena u većini aplikacija. Prednosti SOC (System on chip) arhitekture nisu samo bile izražene u desktop segmentu pri igranju video igara. Naročit skok je napravljen na serverskoj platformi. Opteroni sa svojom NUMA (Non Uniformed Memory Access) arhitekturom su mnogo bolje skalirali sa povećanjem opterećenja nego što je to bio slučaj kod sistema koji su koristili Point to Point interfejs.
Više o tome...
Poslednja izmena od urednika: