• Apgrejdovali smo forum na XenForo 2.1.1, ukoliko imate predloga vezanih za izgled ili funkcionalnost foruma, ili ukoliko naletite na neki problem, javite nam OVDE

    DEFINISALI SMO PRAVILA FORUMA. Pročitajte ih, pojaviće se automatski kada krenete da čitate nešto!

XNA Programiranje Igara | Vezbe i Primeri #02 | Kretanje Teksta

Uni

PCAXE Addicted
Učlanjen(a)
31.08.2018.
Poruka
2.469
Rezultat reagovanja
984
Moja konfiguracija
PC / Laptop Name:
Lenovo ThinkPad X250 - i5 5300U/8GB/256GB EVO 860/6 Cell
Mice & keyboard:
Bloody V7M & Stock Thinkpad X250 Keyboard
OS & Browser:
Windows 10 + Microsoft Edge | ArcoLinux + i3 + Mozilla Firefox Quantum
Pre svega, ukoliko ste propustili neki u za sada kratkom nizu tutorijala, savetujem da prvo njih protumacite, posto se svi nadovezuju jedan na drugi. Da biste pronasli svaki od ovih, potrebno je da u polje foruma "Pretraga..." unesete "#xna-gwid" bez znakova navoda. :)

Zadatak
Pošto je cilj ovog posta zadavanje vežbe koju treba obaviti u C#-u, u postovima ovog tipa naći ćete potrebne instrukcije za kreiranje istih. Zadatak ove vežbe jeste kreiranje programa koji će na ekranu ispisivati tekst čije će kretanje biti sleva na desno, a zatim zdesna na levo i ponavljati ovu radnju neograničen broj puta.

Pomoć : Pošto će se dati program izvršavati i suviše brzo, potrebno je koristiti metodu System.Threading.Thread.Sleep(n) gde je n jednako broju milisekundi između izvršavanja komandi.

Rešenje
Rešenje ovog i svih ostalih zadataka, smestiću na Hastebin-u tako da ga lako možete ispratiti. Konkretno ovo je link do rešenja i dokle god je Hejsta, biće i dokumenta ;)
hastebin
Sada pokrenite ovaj kod i pregledajte rezultate, pritiskom dugmeta F5 ili Ctrl+F5, mada je u ovom slučaju nebitno.

Da biste lakše razumeli, evo i objašnjenja zasebnih linija.
U linijama 13 i 15 vrši se deklaracija dve promenljive : n i simbol. N pokazuje broj tačaka za koji želimo pomeriti tekstualni simbol, dok simbol prikazuje karakter koji pomeramo.
Linija 17 određuje veličinu Console prozora pri pokretanju, pri čemu uzima dva argumenta, tačnije širinu i visinu u vidu celobrojnih Int32 vrednosti.
U liniji 19 kompajleru govorimo da će se skup datih naredbi izvršavati neograničen broj puta, koristeći neosporiv uslov, tj. povratnu vrednost true, poput "1 < 2" ili jednostavno "true".
Da bismo kretali naš simbol, mi zapravo dodajemo određen broj razmaka, zato u liniji 22 kreiramo for petlju koja će određivati broj razmaka.
U liniji 24 dodajemo još jednu for petlju, koja proverava da li je potrebno ispisati razmak ili simbol.
Nakon izvršavanja svakog ispisa, da bismo videli date rezultate, u liniji 31 zaustavljamo kompajler 100 milisekundi, tj. 10 deo sekunde.
U narednoj liniji, brišemo sav ispisan tekst kako bi naša aplikacija delovala interaktivno.

Linije od 35 do 46 jesu reprezantacija linija od 22 do 33, osim što se kreiranje razmaka vrši u obrnutom poretku, tj. u opadajućem umesto u rastućem.

Šta dalje?
Ako ste uspeli samostalno da obavite prethodni zadatak, možete sada napisati alat koji će simbolima graditi pravougaonik, tako što će se simbol kredati sleva na desno - odozgo na dole - sleva na desno - odozdo na gore. :)
Zamenio sam paket za net pa sve to radi sad dosta bolje, ali su morali da prekidaju dok im ne stigne stari ruter, dža-bu pa od sutra kreću aktivno tutorijali ;)
 
Vrh