Uni
PCAXE Addicted
- Učlanjen(a)
- 31.08.2018.
- Poruka
- 2.469
- Rezultat reagovanja
- 984
Moja konfiguracija
PC / Laptop Name:
Lenovo ThinkPad X250 - i5 5300U/8GB/256GB EVO 860/6 Cell
Mice & keyboard:
Bloody V7M & Stock Thinkpad X250 Keyboard
OS & Browser:
Windows 10 + Microsoft Edge | ArcoLinux + i3 + Mozilla Firefox Quantum
Pre svega, kao i uvek, apelujem na vas da, ukoliko ste propustili iti jedan tutorijal iz serije ovih, iščitate dotične, pošto se svi nadovezuju jedni na druge. Ovo možete učiniti unosom "#xna-gwid" bez navodnika u polje foruma "Pretraga...".
Šta ćemo danas obraditi?
U nizu svih dosadašnjih tutorijala, verujem da niste videli iti jedan zanimljiv, zato danas za promenu ide nešto malo praktičnije. Cilj današnjeg tutorijala jeste da vam predstavim veliki broj metoda klase Console, pomoću kojih ćete moći da se, jednostavno rečeno, igrate. Ako ste spremni, 'ajde da počnemo.
Način upisivanja metoda
Ako se sećate, metode koje pripadaju klasi razdvajamo tačkama, pa ćemo sve metode ispisivati u sledećem formatu unutar bloka metode Main :
Ovo koristimo da uklonimo sav unos iz konzole, "ispraznimo je".
Danas smo stekli praktično zanje, sa kojim možemo podešavati izgled i ponašanje naše konzole. Naravno, ovo nisu sve opcije koje možemo koristiti, ali ako želite možete eksperimentisati i sa ostalima, pošto će vam ih Visual Studio ponuditi
Sledeće na redu su petlje, tj. programerska logika
Srećno kucanje
Šta ćemo danas obraditi?
U nizu svih dosadašnjih tutorijala, verujem da niste videli iti jedan zanimljiv, zato danas za promenu ide nešto malo praktičnije. Cilj današnjeg tutorijala jeste da vam predstavim veliki broj metoda klase Console, pomoću kojih ćete moći da se, jednostavno rečeno, igrate. Ako ste spremni, 'ajde da počnemo.
Način upisivanja metoda
Ako se sećate, metode koje pripadaju klasi razdvajamo tačkama, pa ćemo sve metode ispisivati u sledećem formatu unutar bloka metode Main :
MetodeConsole.Metoda();
Ovo koristimo da uklonimo sav unos iz konzole, "ispraznimo je".
Ovo koristimo da bismo označili tekst određenom nijansom, dakle nije cela konzola te boje. Polje [BOJA] zamenimo sa određenim nazivom, poput Red (ne u zagradama). Primer :Console.Clear();
Console.BackgroundColor = ConsoleColor.[BOJA];
Ovo koristimo da bismo obojili tekst određenom nijansom. Polje [BOJA] zamenimo sa određenim nazivom, poput DarkMagenta (ne u zagradama). Primer :Console.BackgroundColor = ConsoleColor.Red;
Console.ForegroundColor = ConsoleColor.[BOJA];
Ovo koristimo da podesimo boje na standardne.Console.ForegroundColor = ConsoleColor.DarkMagenta;
Ovo koristimo da bismo obojili celu konzolu određenom bojom. Polje [BOJA] zamenimo sa određenim nazivom, poput White (ne u zagradama). Primer :Console.ResetColor();
Console.BackgroundColor = ConsoleColor.[BOJA];
Console.Clear();
Ovo koristimo da bismo ispisali tekst u novoj liniji. Ukoliko želimo da ispišemo više različitih promenljivih, dodajemo ih znakom +. Primer :Console.BackgroundColor = ConsoleColor.White;
Console.Clear();
Console.WriteLine();
Ovo koristimo da bismo sačuvali unos korisnika, dokle god ne pritisne taster Enter. Važno je naglasiti da će sav unos biti tipa String, te moramo izvršiti konverziju, za recimo brojeve. Primer :string reč01 = "Koliko";
string reč02 = "je";
int broj01 = 4;
int broj02 = 2;
char znakPlus = '+';
Console.WriteLine (reč01 + " " + reč02 + " " + broj01 + znakPlus + broj02 + "?");
Console.ReadLine();
Ovo koristimo da bismo zamenili visinu kursora u aplikaciji (ona crtica koja trepće na početku linije). Polje [VELIČINA] zamenimo celim brojem između 1 i 100. Primer :string unosKorisnika;
unosKorisnika = Console.ReadLine();
Console.WriteLine ("Uneli ste" + unosKorisnika);
Console.CursorSize = [VELIČINA];
Ovo koristimo da bismo zamenili naziv aplikacije u TitleBar-u (red pored koga su dugme za izlaz, minimiziranje, promenu veličine prozora itd). Polje [REČ] zamenimo rečju po želji. Primer :Console.CursorSize = 40;
Console.Title= [REČ];
Šta dalje?Console.Title = "Ja sam program";
Danas smo stekli praktično zanje, sa kojim možemo podešavati izgled i ponašanje naše konzole. Naravno, ovo nisu sve opcije koje možemo koristiti, ali ako želite možete eksperimentisati i sa ostalima, pošto će vam ih Visual Studio ponuditi
Sledeće na redu su petlje, tj. programerska logika
Srećno kucanje
Poslednja izmena: